82 017 läst · 653 svar
82k läst
653 svar
VVS-faktura huvudkran rimlig?
Jag men likadant gäller med hantverkare du kan gå till någon annan om du hittar någon som utgår ifrån Rinkabys priser..13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 573 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 573 inlägg
Husägare
· Färjestaden
· 53 inlägg
Vi gör så här. Inför statligt ägande av samtlig verksamhet och obligatorisk medborgarlön. Sen ringer vi Kimpa från Nordkorea som kan vifta lite med taktpinnen framöver. Och ingen behöver vara avundsjuk på att vissa tjänar pengar på sina livsval.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Men då ska de ta betalt för de timmar de utför jobb. Om det ärR Rejäl skrev:Nej det tycker jag inte om genomsnittspriset på den är säg 2-300kr på marknaden..
Skäligt pris enligt mig är ett genomsnittspris på marknaden+ påslagen som företaget behöver..
Att tänka på i detta fallet är att Röris tog inte 8 timmar betalt rimligtvis så behöver han detta för att kunna leva och driva ett bolag som behöver överleva kriser, sjukdomar mm.
Så att kunderna har sin garanti kvar..
Tycker du inte att det låter rimligt?
Så att de kan vara hos kund 4h per dag Max får de ha ett timpris därefter.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Det handlar främst om att vara ärlig i mina ögon, säg inte att man ska få ett bra pris, eller att man får "inköpspris", vill du ha mer betalt ta mer i timmen, eller var tydlig med att materialet kommer kosta 2-3ggr mer än vad kunden själv kan köpa det för.henke-henke skrev:
Husägare
· Färjestaden
· 53 inlägg
Så du menar att till och från kund inte ska tas betalt?B Boan skrev:
Ibland är det så illa att dom bara får ihop 4 timmar en dag då försvinner 4timmars inkomst den dagen.
Bytte du hans ventiler eller dina? Alla jobb har olika förutsättningar.S Sören Carlsson skrev:Hej, det är ett arbete som tar max 1 timma arbete. Kulventilerna kostar ca 200 kr per st på Biltema bussningar osv några hundra lappar. Du kan köpa alla delar där, så kolla själv. Svar rörmokaren kar överdebiterat med mellan 4-5 tusen kr. Jag har gjort samma arbete själv utan rörmokare så jag vet vad delarna kostar.
Var Biltemas ventiler typgodkända? Lämnade du garanti på jobbet? Betalade du försäkring för en anställd? Tankade du bilen? Arbetsgivaravgifter? Pension? Driver man en seriös firma är det också såna saker som skall bekostas. Men det hade säkert känts bättre om ventilerna kostat 200:-/st och timpriset var 1200:- istället.
Går inte att jämför så.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg