D
så en hantverkare som kör en RAM 1500 har enligt lagen få rätt till ett större påslag än en hantverkare som kör en billigare bil? Allt annat lika

• Gilla
  • Arg
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
R
13th Marine 13th Marine skrev:
Var det inte miljarder?
Oavsett kan du välja att gå och handla någon annanstans.
Lycka till att få en hantverkare att berätta vad ett litet jobb kommer kosta i material innan, du kommer generellt sett få ett svävande svar.
Jag men likadant gäller med hantverkare du kan gå till någon annan om du hittar någon som utgår ifrån Rinkabys priser..

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Detta är för övrigt vad jag får på samma vara idag:
Brun PVC markavloppsrör, webbsida med artikelnummer, prisinformation, rabatt och certifieringssymboler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rent nytt konto på ett företag som inte någonstans har med VVS eller för den delen bygg att göra...

• Gilla
Mr Wiktig och 1 till
  • Laddar…
D
@Rejäl

Jag gillar hur du kämpar i uppförsbacke på detta konsumentforum.

Edit: stavning

• Gilla
  • Haha
Mr Wiktig och 2 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jag men likadant gäller med hantverkare du kan gå till någon annan om du hittar någon som utgår ifrån Rinkabys priser..
Det är lugnt, det är precis vad jag gör, samtidigt jobbar jag med upplysning på ett konsumentforum ;)

• Gilla
Mr Wiktig och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
13th Marine 13th Marine skrev:
Detta är för övrigt vad jag får på samma vara idag:

Rent nytt konto på ett företag som inte någonstans har med VVS eller för den delen bygg att göra...
Med en stor gnutta ironi:
Bruttopriset har ju dumpats! 😂

Sanningen är ju den att olika företag har olika bruttopriser.

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
R
D Derbyboy skrev:
@Rejäl:
Jag gillar hur du kämpar i uppförsbacke på detta konsumentforumet.
Men skulle önska att fler hade insikt i vad det innebär o driva företag med kostnader..

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Vi gör så här. Inför statligt ägande av samtlig verksamhet och obligatorisk medborgarlön. Sen ringer vi Kimpa från Nordkorea som kan vifta lite med taktpinnen framöver. Och ingen behöver vara avundsjuk på att vissa tjänar pengar på sina livsval.

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Alltid nått! Hur ska man nu kunna lämna 10% rabatt 😬🤣

B
R Rejäl skrev:
Nej det tycker jag inte om genomsnittspriset på den är säg 2-300kr på marknaden..

Skäligt pris enligt mig är ett genomsnittspris på marknaden+ påslagen som företaget behöver..
Att tänka på i detta fallet är att Röris tog inte 8 timmar betalt rimligtvis så behöver han detta för att kunna leva och driva ett bolag som behöver överleva kriser, sjukdomar mm.
Så att kunderna har sin garanti kvar..
Tycker du inte att det låter rimligt?
Men då ska de ta betalt för de timmar de utför jobb. Om det är
Så att de kan vara hos kund 4h per dag Max får de ha ett timpris därefter.

henke-henke henke-henke skrev:
Vi gör så här. Inför statligt ägande av samtlig verksamhet och obligatorisk medborgarlön. Sen ringer vi Kimpa från Nordkorea som kan vifta lite med taktpinnen framöver. Och ingen behöver vara avundsjuk på att vissa tjänar pengar på sina livsval.
Det handlar främst om att vara ärlig i mina ögon, säg inte att man ska få ett bra pris, eller att man får "inköpspris", vill du ha mer betalt ta mer i timmen, eller var tydlig med att materialet kommer kosta 2-3ggr mer än vad kunden själv kan köpa det för.

• Gilla
  • Älska
ajn82 och 5 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
så en hantverkare som kör en RAM 1500 har enligt lagen få rätt till ett större påslag än en hantverkare som kör en billigare bil? Allt annat lika
Han kanske har 35 anställda som knuffar upp omsättningen.

• Gilla
Freddandson
  • Laddar…
R
B Boan skrev:
Men då ska de ta betalt för de timmar de utför jobb. Om det är
Så att de kan vara hos kund 4h per dag Max får de ha ett timpris därefter.
Så du menar att till och från kund inte ska tas betalt?
Ibland är det så illa att dom bara får ihop 4 timmar en dag då försvinner 4timmars inkomst den dagen.

• Gilla
Johnny57
  • Laddar…
S Sören Carlsson skrev:
Hej, det är ett arbete som tar max 1 timma arbete. Kulventilerna kostar ca 200 kr per st på Biltema bussningar osv några hundra lappar. Du kan köpa alla delar där, så kolla själv. Svar rörmokaren kar överdebiterat med mellan 4-5 tusen kr. Jag har gjort samma arbete själv utan rörmokare så jag vet vad delarna kostar.
Bytte du hans ventiler eller dina? Alla jobb har olika förutsättningar.

Var Biltemas ventiler typgodkända? Lämnade du garanti på jobbet? Betalade du försäkring för en anställd? Tankade du bilen? Arbetsgivaravgifter? Pension? Driver man en seriös firma är det också såna saker som skall bekostas. Men det hade säkert känts bättre om ventilerna kostat 200:-/st och timpriset var 1200:- istället.

Går inte att jämför så.

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:

Sanningen är ju den att olika företag har olika bruttopriser.
Du hann lägga till sista raden efter jag skickat mitt inlägg.

Det om något ju helt galet, varför har man en bruttoprislista om den ändå ska vara individuell?!

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.