J JT8 skrev:
PÄslaget av materialet Àr Àven tÀnkt att finansiera backjobb ja. Det Àr ju en del av helhetskalkylen.
😂
Du har tvÄ problem hÀr. För det första försöker du lura i oss att rörmokaren lÀmnar garanti.
För det andra att dom tar ansvar.
Nytt jobb = ny faktura 😅
Vilken garanti snackar du om? NÀr informeras kunden om den? Var lÀser man om villkoren?

Du kÀmpar i motvind med verkligheten hÀr.
Bara den som aldrig haft kontakt med hantverkare kan tro dig â€ïžđŸ˜‚

• Gilla
Mach77777 och 2 till
  • Laddar…
R
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
😂
Du har tvÄ problem hÀr. För det första försöker du lura i oss att rörmokaren lÀmnar garanti.
Nytt jobb = ny faktura 😅
Vilken garanti snackar du om? NÀr informeras kunden om den? Var lÀser man om villkoren?

Vilken illusion lever du i? sjÀlvklart har kunden garanti genom företaget hen har köpt tjÀnsten och varan ifrÄn..,

R RejÀl skrev:
Vilken illusion lever du i? sjÀlvklart har kunden garanti genom företaget hen har köpt tjÀnsten och varan ifrÄn..,
Det stÀmmer inte med erfarenheten som de flesta har. Det Àr undantaget, inte regeln.

Kom pĂ„ slutbesiktning pĂ„ ett större projekt sĂ„ ska du fĂ„ lyssna pĂ„ alla hantverkares stora ansvarskĂ€nsla 😂

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
R
Det stÀmmer inte med erfarenheten som de flesta har. Det Àr undantaget, inte regeln.

Kom pĂ„ slutbesiktning pĂ„ ett större projekt sĂ„ ska du fĂ„ lyssna pĂ„ alla hantverkares stora ansvarskĂ€nsla 😂
Jobbar i branschen sÄ har aldrig varit med om att dom jag jobbar med inte har tagit sitt ansvar..
Men jag vÀljer aldrig den billigaste offerten heller för den delen det Àr dÀr det oftast uppstÄr problem i efterhand som tas upp i dessa forum..

R RejÀl skrev:
Jobbar i branschen sÄ har aldrig varit med om att dom jag jobbar med inte har tagit sitt ansvar..
Men jag vÀljer aldrig den billigaste offerten heller för den delen det Àr dÀr det oftast uppstÄr problem i efterhand som tas upp i dessa forum..
Om du aldrig varit med om det sĂ„ jobbar du inte i branschen eller sĂ„ ljuger du. SvĂ„rare Ă€n sĂ„ Ă€r det inte â˜ș

J
😂
Nytt jobb = ny faktura 😅

SjÀlvklart lÀmnas det garanti? Har kontakt med mÄnga hantverkare inom arbetet och ingeting ovanligt alls med backjobb utan debitering nÀr saker inte Àr enligt spec. eller ej fungerar.

J

Om det inte funkar sÄ ska nog projektledaren fundera pÄ en ny karriÀr..

J JT8 skrev:
SjÀlvklart lÀmnas det garanti? Har kontakt med mÄnga hantverkare inom arbetet och ingeting ovanligt alls med backjobb utan debitering nÀr saker inte Àr enligt spec. eller ej fungerar.
BÀttre göra rÀtt första gÄngen?

J JT8 skrev:
Om det inte funkar sÄ ska nog projektledaren fundera pÄ en ny karriÀr..
Baserat pÄ min erfarenhet vore det bÀttre med dagisfröken Àn projektledare.

Vi rörisar kanske gör okvalifiserade jobb och tar hur mycket betalt som helst men varför anlitar folk rörisar om nu Àr sÄ enkelt och billigt att köpa in matrial?PÄminner mig om en ung kille som praktiserade hos oss och tyckte att byta toalettstol Àr ingen match. Min förman sa till honom och pekade pÄ mig att för mig tar det 10 minuter att byta toalettstol.Efter 2 dagar gick Min förman förbi och frÄgade om han behöver hjÀlp.

henke-henke henke-henke skrev:
SÄ 89miljoner i ren vinst Àr skÀliga pÄslag?
Hur stÄr det till med procentrÀkningen egentligen? Vad var den butikens omsÀttning?

Jag snabbgooglade efter ICA's butik med högst rörelseresultat och fick dÄ fram artiklar om ICA Maxi i Jönköping. De borde med andra ord vara riktiga banditer. I siffrorna jag hittade omsatte de 700MSEK och hade en vinst pÄ 50,3MSEK. Det betyder att marginalen Àr 7.1%. Verkar det skÀligt eller oskÀligt?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
V vÀxelventil skrev:
Vi rörisar kanske gör okvalifiserade jobb och tar hur mycket betalt som helst men varför anlitar folk rörisar om nu Àr sÄ enkelt och billigt att köpa in matrial?PÄminner mig om en ung kille som praktiserade hos oss och tyckte att byta toalettstol Àr ingen match. Min förman sa till honom och pekade pÄ mig att för mig tar det 10 minuter att byta toalettstol.Efter 2 dagar gick Min förman förbi och frÄgade om han behöver hjÀlp.
Alla kan inte sjĂ€lva. Men mĂ„nga kan och gör mycket sjĂ€lva. Jag antar att grabben som bytte toastol i tvĂ„ dar fakturerades till ordinarie pris och det var vĂ€l dĂ€rför din förman dröjde med hjĂ€lpen ? đŸ€”đŸ˜…

• Gilla
Hank_Ö
  • Laddar…
Alla kan inte sjĂ€lva. Men mĂ„nga kan och gör mycket sjĂ€lva. Jag antar att grabben som bytte toastol i tvĂ„ dar fakturerades till ordinarie pris och det var vĂ€l dĂ€rför din förman dröjde med hjĂ€lpen ? đŸ€”đŸ˜…
Hehe ja hade vi tagit 2 dagar blir det vĂ€ldans dyrt.Var pĂ„ vĂ„rat företag han bytte toalettstol.tror vĂ„ran förman blev trött pĂ„ praktikantens prat😆

Redigerat:
R
Om du aldrig varit med om det sĂ„ jobbar du inte i branschen eller sĂ„ ljuger du. SvĂ„rare Ă€n sĂ„ Ă€r det inte â˜ș
Jag har jobbat snart i 30Ă„r med smĂ„husentreprenader sĂ„ har förmodligen mer erfarenhet Ă€n du men som jag sa innan du kanske köper tjĂ€nster av tattare som alltid lĂ€mnar lĂ€gst pris och dĂ„ fĂ„r du dina upplevelser besannade😉

@RejÀl och @JT8

Det jag invÀnde mot var det felaktiga pÄstÄendet om att man fÄr stÄ för kostnaderna av ett byte av en defekt vara sjÀlv, det Àr direkt felaktigt och det blir inte bÀttre att de denna missuppfattning sprids av hantverkare med dÄlig koll.

DÄ Àr det mer Àrligt att sÀga att om du köpt materialet sjÀlv sÄ har du rÀtt enligt KKL att fÄ det utbytt pÄ sÀljarens bekostnad men att det inte alltid Àr sÄ lÀtt att fÄ rÀtt.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.