82 017 läst · 653 svar
82k läst
653 svar
VVS-faktura huvudkran rimlig?
Ofta är det ju inte ”dom själva” som sätter sin egen lön. Men 32500 va tydligen spot on för dig (18-24) 😉R Rejäl skrev:
Kan tycka att 32500 är lite högt såhär i efterhand
Verkar som proffset inte fick det tätt direkt då...R Rejäl skrev:Rimligtvis har Röris dag:1 vart där o kollat o pratat med kunden om vad den önskade hjälp med 1.5tim varav merparten är resa dit o hem.,
Dag:2 avstängning vatten och montage och test av alltihopa 5.5 Tim.. hur enkelt o vad som har strulat vet jag inte men tar du bort restiden ifrån 5.5 Tim så är det inte så många timmar kvar..
Så någon heldag har det aldrig varit hos TS…
Från avstängt vatten gör man väl det där på någon timme.
Ser inget konstigt med denna, så bara att betala och glömma. Arbetstid är inte bara tiden på plats utan all tid han har behövt för att prata, förbereda och genomföra ditt projekt men även att ta sig dit och hem igen.ejvegard skrev:En rörmokare var förbi för att titta på kommande badrumsrenovering. Visade då även huvudkranen som jag märkt inte stänger inkommande vatten helt. Det droppar några droppar i minuten när vattnet är avstängt. Rörmokaren var förbi en dag när jag inte var där och bytte de två kranarna, den innan och den efter där mätare brukar sitta. Här finns ingen mätare. Värmekabeln fanns sedan tidigare och isoleringen runt är nu bytt. Tidigare kulventiler och kopplingar var 30+ år. Vill höra om detta är en rimlig faktura?
Inget konstigt med att värdera andras arbete. Jag kan till exempel tycka att poliser tjänar lite i överkant, sjuksköterskor lite för lite osv…..R Rejäl skrev: