R
D Derbyboy skrev:
Inget konstigt med att värdera andras arbete. Jag kan till exempel tycka att poliser tjänar lite i överkant, sjuksköterskor lite för lite osv…..
Men hitta inte på saker för det får dig att framstå som okunnig..

D Derbyboy skrev:
Inget konstigt med att värdera andras arbete. Jag kan till exempel tycka att poliser tjänar lite i överkant, sjuksköterskor lite för lite osv…..
Ja du har rätt! Folk som ser till att brottslingar hålls borta, att du har el och vatten i huset får skylla sig själva! De ska bara finnas där, likt slavar!

D
ingen risk.
D Dalaan skrev:
Ja du har rätt! Folk som ser till att brottslingar hålls borta, att du har el och vatten i huset får skylla sig själva! De ska bara finnas där, likt slavar!
då tycker vi olika

D
R Rejäl skrev:
Men hitta inte på saker för det får dig att framstå som okunnig..
Blev du kränkt?

D Derbyboy skrev:
ingen risk.

då tycker vi olika
Uppenbarligen, eftersom att jag upprepade din ståndpunkt 😉

D
Vet inte vad du yrar om. 32500 kr är väl ingen slavlön?

R
D Derbyboy skrev:
Blev du kränkt?
Absolut inte men att skriva med folk som hittar på har jag ingett för, upplyser gärna dig om hur saker o ting fungerar men vill du bara förlöjliga allt så är det upp till dig…

D
Släpp det bara

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
Prismodellen med extrema materialpåslag är så lustig, för det är ju egentligen sådant som bara förekommer mellan småfirmor och småkunder.
I den stora volymen av stora entreprenader är typ 10 % påslag normen (eller betydligt mindre vid stora volymer), verifieras vanligtvis med leverantörens faktura.

Det är inte heller ovanligt att beställaren står för allt eller en stor del av materialet.

Jag tycker att många småfirmor är usla på att räkna och usla på att jobba effektivt, framförallt effektiv logistik. Och så skickar de bara vidare alla kostnaderna till kunden och därmed är intresset för en effektivare logistik obefintlig eftersom allt debiteras vidare och kunden är irriterad.
I regel tar man ju både materialpåslag och timdebitering och milersättning för att skaffa fram materialet, inte antingen eller.

• Gilla
andreas45 och 4 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Att kalla de för Scam är o ta i..

Kan du visa vad o hur mycket varor får kosta ut till kund?

Sedan är det ingett tvång att anlita en Röris som i detta fall..

För jag kan inte finna detta i konsumentköplagen, utan det är skäligt pris som gäller..
Nej du här får du använda sökfunktionen. Detta är stött och blött här på forumet tillräckligt.

• Gilla
Jimbo.S och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Detta är stött och blött här på forumet tillräckligt.
Amen!

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
R
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nej du här får du använda sökfunktionen. Detta är stött och blött här på forumet tillräckligt.
Som vanligt dyker du upp och säger och påstår saker som man svarar på.
Sedan får man ingett vettigt svar..
Så vad är poängen att skriva ifrån din sida?

K Kane skrev:
Vad tror du hans nettopriser är?
Varför säljer inte t.ex. ICA till nettopriser?

R Rejäl skrev:
Som vanligt dyker du upp och säger och påstår saker som man svarar på.
Sedan får man ingett vettigt svar..
Så vad är poängen att skriva ifrån din sida?
Du är så nära lösningen på ditt problem. Så nära! 😂

• Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
K Kane skrev:
Han tog 360,90 (efter 10% rabatt) plus moms för något du kan köpa för 133 ink moms. Han kanske har jättehöga inköpspriser, vad vet jag?
[bild]
Du är säker på att denna kulventil har samma kvalitet som den Du fått monterad?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.