D Dalaan skrev:
Så montören har alltså köpt den för det priset, på Hornbach?
Läs tråden istället för att gissa...

D Derbyboy skrev:
Ber man om offert så är man jobbig. Rörisen tar annat uppdrag.
Efter att ha åkt på MÅNGA sånna jobb under 16 års tid måste jag tacka för ny information 😉

13th Marine 13th Marine skrev:
Läs tråden istället för att gissa...
Du förstod alltså inte min poäng 👍

R
13th Marine 13th Marine skrev:
Det mesta man köper kommer med en fast prislapp, och jag kan välja innan exakt vad jag vill ha, inga överraskningar.

Det är just hantverkare som av förklarliga skäl kommer med en prislapp efter som är knepigare, gärna när de inte vill berätta vad det kommer kosta mig i slutändan.
Men du kan alltid köpa fast pris hos Röris med, jag känner ingen som nekar kunder fast pris.

Ja det finns jobb som med fuktskador, hussvamp mm som är omöjliga att prissätta.
Men i TS fall kan jag mycket väl tänka mig att det är ingett problem o få pris på ett sådant jobb..

Men köper man på löpande räkning så blir det oftast billigast då kunden betalar den faktiska tiden och materialet..

• Gilla
cotillion
  • Laddar…
D
R Rejäl skrev:
Vad jobbar du med?
Spelar det någon roll

C
M Michael Olofsson skrev:
Hej. Förstår jag rätt? ”Grossisten” rycker ut och rättar till problemet?
Generellt funkar det nog så att "grossisten" ersätter hantverkaren för arbetstiden att rätta till felet vid produktreklamation.

Så är det iallafall för elinstallatörerna enligt branschavtalet, ALEM 09. Får dock erkänna att jag förutsatte att VVS-installatörerna har ett liknande upplägg utan att veta säkert.

• Gilla
cotillion och 1 till
  • Laddar…
R
D Derbyboy skrev:
Spelar det någon roll
Intressant då du anser vad en Röris ska tjäna…

D
Tycka kan man väl alltid göra, vad tycker du själv?

S Simon Gustafsson5 skrev:
Jag skulle då vara glad att jag slapp läkage och behövde inte göra ett skit själv 😊 Varken sabba avstängningsventil ute i gatan eller ha vattenskada när jag kom hem 😎
Frågan gällde om du håller på en hel dag med något sånt?

R
D Derbyboy skrev:
Tycka kan man väl alltid göra, vad tycker du själv?
Jag går inte in o tycker vad andra borde tjäna eller inte utan det får dom själva sköta..

Men hade vart intressant o veta vad du jobbar med😉

D Derbyboy skrev:
bra nu börjar det svänga lite.

En röris borde tjäna 32500 kr per månad
Efter skatt hoppas jag att du menar då 😉

R Rejäl skrev:
Men du kan alltid köpa fast pris hos Röris med, jag känner ingen som nekar kunder fast pris.

Ja det finns jobb som med fuktskador, hussvamp mm som är omöjliga att prissätta.
Men i TS fall kan jag mycket väl tänka mig att det är ingett problem o få pris på ett sådant jobb..

Men köper man på löpande räkning så blir det oftast billigast då kunden betalar den faktiska tiden och materialet..
Här verkar tiden sprungit iväg dock.

D
Haha, knappast

R
K karlmb skrev:
Frågan gällde om du håller på en hel dag med något sånt?
Rimligtvis har Röris dag:1 vart där o kollat o pratat med kunden om vad den önskade hjälp med 1.5tim varav merparten är resa dit o hem.,
Dag:2 avstängning vatten och montage och test av alltihopa 5.5 Tim.. hur enkelt o vad som har strulat vet jag inte men tar du bort restiden ifrån 5.5 Tim så är det inte så många timmar kvar..

Så någon heldag har det aldrig varit hos TS…

• Gilla
Johnny57 och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Haha, knappast
Du baserar dessa fjuttiga 32500 före skatt på..?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.