J Jonobe skrev:
Några ålderstoner? Länge sen jag drack den sist, men druckit en del rioja i samma ålder som varit svårflörtade.
På melqvist matbar har de en bra rioja, ska försöka komma ihåg ta bild när jag är där nästa gång.

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
På melqvist matbar har de en bra rioja, ska försöka komma ihåg ta bild när jag är där nästa gång.

Hand som håller en flaska vin, TIERRA 2017 Rioja, med skinka på tapasrätter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Riktigt nice tappas också

Ett glas vitt vin och en tallrik med tapas inklusive bröd med skinka och ost på en restaurangterrass i solsken.
Skapa konto

• Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
F
Beställde två av denna, tror inte det är exakt samma som på Mellqvist men kul prova

[länk]
Hmmm, det var nog den jag fick som "vi tar med en flask vin" av en bekant. Den är absolut trevlig men jag vill minnas att jag inte tyckte att den var värd pengarna.

F fsn skrev:
Hmmm, det var nog den jag fick som "vi tar med en flask vin" av en bekant. Den är absolut trevlig men jag vill minnas att jag inte tyckte att den var värd pengarna.
Säker på det är samma då? För detta är från beställningasortimentet

F
inte 100% säker men jag tror det. Jag kollade den ”dagen efter” och det var beställningssortiment och runt 200 spänn och minns att jag tyckte den var överprisad. Skulle jag ha gissat pris så hade jag satt max 130kr faktiskt men det är ju extremt subjektivt. Tror flaskan står kvar hemma, skall kolla när jag kommer hem.

T
Precis kvitto är inte ett krav.
Det är inte vad bolaget sagt till mig, dessutom så har man bara två veckor på sig att reklamera. Men det kanske är när man gör beställningar utanför normalt sortiment?:thinking:

Hand håller en rosa box med Barefoot White Zinfandel vin i ett kylskåp.
Skapa konto

Gott, lite väl åt safthållet men.. :whistle:
Fylliga röda är annars min melodi. (y)

• Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
T TreeView skrev:
Det är inte vad bolaget sagt till mig, dessutom så har man bara två veckor på sig att reklamera. Men det kanske är när man gör beställningar utanför normalt sortiment?:thinking:
På mitt bolag har de sagt precis tvärt om att kvitto inte behövs

T
På mitt bolag har de sagt precis tvärt om att kvitto inte behövs
Ja det är ju skumt, plus det där om två veckor…blir ganska kort tid för lagring…

F
Hade inte flaskan kvar men det var inte samma. Tror det var denna https://www.systembolaget.se/produkt/vin/habla-la-tierra-7533801/ Fick även veta att den inte var köpt på bolag utan självimporterad så det är ju högts troligt att det var ett annat år med.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Drack denna Bordeaux på Stångs magasin i Linköping. Mycket bra! Välutvecklad

Närbild på en flaska Chateau Falfas, Côtes de Bourg, årgång 2014, hållen i en hand på restaurang.
Skapa konto

Edit: drack den till ryggbiff

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Här blev det en syrah-grenacheblend från Kalifornien. En naturis faktiskt, märkte det först då jag läste på flaskan. Minimalt med funk, men naturtonerna finns där. Mycket frukt och relativt hög syra. Välbalanserat naturvin som nog även hade passat en skeptiker. Tillfälligt sortiment systemet.
[bild]
Nån kallade mig nyfiken, kan varit chefen på senaste R&P, han må ha rätt och menade det på ett för mig positvt sätt men struntsamma nu, han liksom jag har semester ;)
Funkar Coravin likabra som i reklamen? Blev som sagt nyfiken vad det var för mystist grej ovanpå flaskan och tvingades gåggla lite.
Naturvin är nästa grej jag lär kolla upp. (y):cool:

FredrikR FredrikR skrev:
Nån kallade mig nyfiken, kan varit chefen på senaste R&P, han må ha rätt och menade det på ett för mig positvt sätt men struntsamma nu, han liksom jag har semester ;)
Funkar Coravin likabra som i reklamen? Blev som sagt nyfiken vad det var för mystist grej ovanpå flaskan och tvingades gåggla lite.
Naturvin är nästa grej jag lär kolla upp. (y):cool:
Argongas påverkar inte atmosfären i flaskan och därmed motsvarar det en oöppnad flaska.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.