J Jonobe skrev:
Här blev det besök på Julie i Malmö. Bra naturvinsbar.

Mini-tåg på 3 trevliga lagom funkiga portugiser.
[bild]
[bild]
Bäst var dock pet nat på chenin blanc från loire. Klådde helt klart de flesta chmpagner jag druckit.
[bild]
Jag tycker ofta naturviner har för mycket stall, och då älskar jag stall :) men när man hittar en son är bra balanserad kan det vara riktigt bra

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker ofta naturviner har för mycket stall, och då älskar jag stall :) men när man hittar en son är bra balanserad kan det vara riktigt bra
En bra balanserad kan jag tycka om när jag är beredd och sugen på det. Inte alltid en hit när man blir överraskad av ett funkigt naturvin - särskilt om sällskapet inte tycker om det. Det knepiga är ju att veta på förhand hur naturigt det - recensionerna i vivino kan ofta vägleda en del.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
A
vad tycker ni om levante?
merlot...

Maskintok skrev:
vad tycker ni om levante?
merlot...
Det finns en bag n box-tråd ;)

• Haha
1
  • Laddar…
J
Vinflaska med etiketten "Juan Gil" och ett glas rödvin, Coravin vinsystem på flaskan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Riktigt bra och tillgängligt vin. Syltigt. Juan Gil silver label. 13€ på supermarket i Spanien. 159:- i systemets beställningssortiment.

Flaska av Valenciso Reserva 2014 Rioja bredvid ett vinglas på bord, vinet diskuteras i forumet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna dracks i helgen. Också väldigt bra. Runt 20€ på Decantalo (alltid bra viner där, men tyvärr dyr frakt).

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Öppnande sista av denna idag så beställde 12 till trevlig och stallig för 188 kronor
En 2017, är den lagom drickbar nu, eller kan(/ska) den lagras några år till?

Mikael_L Mikael_L skrev:
En 2017, är den lagom drickbar nu, eller kan(/ska) den lagras några år till?
Vet inte riktigt hur den reagerar på lagring. Man kanske borde spara några :)

Edit: men den är helt klart redo att drickas

Mikael_L
Jag överväger att tjacka en, inte helt säkert, jag köper aldrig så dyra vinflaskor. Men några tior hit eller dit kan väl en upplevelse få vara värd, nu vet jag inte i förväg om det blir någon upplevelse, eller av vilken sort. :crysmile:

Vad för slags mat ska den kombineras med tro?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag överväger att tjacka en, inte helt säkert, jag köper aldrig så dyra vinflaskor. Men några tior hit eller dit kan väl en upplevelse få vara värd, nu vet jag inte i förväg om det blir någon upplevelse, eller av vilken sort. :crysmile:

Vad för slags mat ska den kombineras med tro?
188 kronor för en Bordeaux är ju sjukt billigt!
Köp 6 direkt. Det är ju beställningssortiment.

Passar bra till klassiska Bordeaux-maträtter. Kött osv

188 kronor för en Bordeaux är ju sjukt billigt!
Ja är det en dunk så... :oops::cool::crysmile::rofl:

• Haha
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja är det en dunk så... :oops::cool::crysmile::rofl:
Det finns en bag n box tråd!

J Jonobe skrev:
Såg precis att Matsus enklaste vin finns att beställa på systembolaget. Riktigt fynd för 116:- per flaska. Extremt prisvärt.

[länk]
Tack för tipset, beställde två direkt.

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
ullberg
A Andreas_jti skrev:
Tack för tipset, beställde två direkt.
Flaskor eller lådor? Om flaskor hade jag trott ditt förtroende för @Jonobe skulle varit större ;)

… själv räckte mitt förtroende till siffran ”1” - framför din siffra… :)

• Haha
Jonobe
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Flaskor eller lådor? Om flaskor hade jag trott ditt förtroende för @Jonobe skulle varit större ;)

… själv räckte mitt förtroende till siffran ”1” - framför din siffra… :)
Haha jag gillar storyn bakom men jag gillar att variera mig. I min källare finns flaskor från hela världen och i olika stilar. Hade jag haft en större källare och en större budget, hade jag köpt mer

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.