Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
Jag tycker ofta naturviner har för mycket stall, och då älskar jag stall men när man hittar en son är bra balanserad kan det vara riktigt braJ Jonobe skrev:
En bra balanserad kan jag tycka om när jag är beredd och sugen på det. Inte alltid en hit när man blir överraskad av ett funkigt naturvin - särskilt om sällskapet inte tycker om det. Det knepiga är ju att veta på förhand hur naturigt det - recensionerna i vivino kan ofta vägleda en del.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktigt bra och tillgängligt vin. Syltigt. Juan Gil silver label. 13€ på supermarket i Spanien. 159:- i systemets beställningssortiment.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna dracks i helgen. Också väldigt bra. Runt 20€ på Decantalo (alltid bra viner där, men tyvärr dyr frakt).
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
Jag överväger att tjacka en, inte helt säkert, jag köper aldrig så dyra vinflaskor. Men några tior hit eller dit kan väl en upplevelse få vara värd, nu vet jag inte i förväg om det blir någon upplevelse, eller av vilken sort.
Vad för slags mat ska den kombineras med tro?
Vad för slags mat ska den kombineras med tro?
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
188 kronor för en Bordeaux är ju sjukt billigt!Mikael_L skrev:
Köp 6 direkt. Det är ju beställningssortiment.
Passar bra till klassiska Bordeaux-maträtter. Kött osv
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
Såg precis att Matsus enklaste vin finns att beställa på systembolaget. Riktigt fynd för 116:- per flaska. Extremt prisvärt.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/matsu-el-picaro-5540301/
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/matsu-el-picaro-5540301/
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Haha jag gillar storyn bakom men jag gillar att variera mig. I min källare finns flaskor från hela världen och i olika stilar. Hade jag haft en större källare och en större budget, hade jag köpt merullberg skrev: