A Andreas_jti skrev:
Jag drack en Pomerol i veckan, en chateu altimar. Tror den hade passat dig med en typisk stallig smak.
[bild]
Pomerol är aldrig fel. :)

Drack denna idag på Rolfs kök. Den var helt okej. Lite slät. Hade gärna sett lite stall.

Hand håller en flaska vin märkt Chateau L'Isle Fort, Bordeaux Supérieur 2012.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Andreas_jti
  • Laddar…
Ser ut på naglarna att du var där med en dam. Förhoppningsvis din egen.

• Haha
nino
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Ser ut på naglarna att du var där med en dam. Förhoppningsvis din egen.
:) Det är kyparen ;)

Redigerat:
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Testade den andra flaskan idag. Den var rätt tam den med. Svårt hitta bra Bordeaux på bolaget för under 600

Flaska av Grand Vin de Bordeaux på ett bord bredvid ett vinglas med rödvin, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A Andreas_jti skrev:
Jag beställde idag några [länk]
Hoppas den är bra, verkar lovande.
Den där behöver du inte beställa den har jag köpt från ordinarie sortimentet. Men den är rätt flat tyvärr :(

Bästa Just nu på bolaget under 600 tycker jag är

https://www.systembolaget.se/produkt/vin/les-piliers-de-maison-blanche-7092801/

Har köpt 24 flaskor av den nu, haha. Kanske kommer tröttna på den. Men den har lite karaktär och stall.

Men alla gillar ju inte min smak. Var ju någon tidigare i tråden som ratade min rekommendation helt :)

• Gilla
Thomas.M
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den där behöver du inte beställa den har jag köpt från ordinarie sortimentet. Men den är rätt flat tyvärr :(

[länk]

Har köpt 24 flaskor av den nu, haha. Kanske kommer tröttna på den. Men den har lite karaktär och stall.

Men alla gillar ju inte min smak. Var ju någon tidigare i tråden som ratade min rekommendation helt :)
Haha jag försökte köpa men gav upp då sidan hängde sig när jag skulle beställa. Jag gillar Bordeaux men jag vill dricka hela kostcirkeln av viner. Får testa 2018 Jean faux i värsta fall går det säkert att dricka en vardag.

Vad tror du om https://www.systembolaget.se/produkt/vin/chateau-plince-240201/ ?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
A Andreas_jti skrev:
Haha jag försökte köpa men gav upp då sidan hängde sig när jag skulle beställa. Jag gillar Bordeaux men jag vill dricka hela kostcirkeln av viner. Får testa 2018 Jean faux i värsta fall går det säkert att dricka en vardag.

Vad tror du om [länk] ?
Har inte druckit en sådan ung eller "billig" Pomerol. Ingen aning faktiskt :)

Eller vänta drack ju en typ 4 årig Pomerol för några år sedan. Den var riktigt bra. Men kostade nog dubbla det det där. Om du köper den så berätta så köper jag :) 400 är min smärtgräns för vardagsvin dock :)

Bästa Just nu på bolaget under 600 (som jag druckit) tycker jag är

[länk]

A Andreas_jti skrev:

Vad tror du om [länk] ?

Notera att jag pastade fel..min favorit just nu under 600 är https://www.systembolaget.se/produkt/vin/les-piliers-de-maison-blanche-7092801/

Såg att ditt citat innehöll gamla inlägget innan edit :)

• Gilla
Andreas_jti
  • Laddar…
Notera att jag pastade fel..min favorit just nu under 600 är [länk]

Ok har beställt den och ska prova. Rimligt pris i alla fall.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J

[länk]

Återigen då en rekommendation om Grythyttan vintage selection som framförallt säljer Bordeaux i vad som verkar vara din prisklass. Trots den bedrövliga hemsidan går det smidigt att beställa via mail, 50:- frakt. Har ett par Bordeaux från dem liggandes hemma som jag ej testat, men varit nöjd med allt annat jag köpt därifrån hittills i 300:--klassen.

https://www.gvsbv.com/vialskarvin.html

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Återigen då en rekommendation om Grythyttan vintage selection som framförallt säljer Bordeaux i vad som verkar vara din prisklass. Trots den bedrövliga hemsidan går det smidigt att beställa via mail, 50:- frakt. Har ett par Bordeaux från dem liggandes hemma som jag ej testat, men varit nöjd med allt annat jag köpt därifrån hittills i 300:--klassen.

[länk]
Den sidan var sparsmakad i funktion :D

• Haha
Jonobe
  • Laddar…
T
Notera att jag pastade fel..min favorit just nu under 600 är [länk]

Är det en Merlot?

Har inte druckit en sådan ung eller "billig" Pomerol. Ingen aning faktiskt :)

Eller vänta drack ju en typ 4 årig Pomerol för några år sedan. Den var riktigt bra. Men kostade nog dubbla det det där. Om du köper den så berätta så köper jag :) 400 är min smärtgräns för vardagsvin dock :)
Kanske du kan söka vinstöd på samma blankett son elstöd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.