Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
Denna var mycket bättre idag när den stått en natt med min Pulltex kork. Jag luftade den en timme igår fast i flaskan. Mycket mer balanserad och elegant i smaken idag.AndersMalmgren skrev:
Höjer betyget ett snäpp, även om den inte har stall och läder
Medlem
· Blekinge
· 10 481 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Den här down-under produktionen var för mig nästan urtypen för en chardonnay, ek och en del syra, med en hel del kraft i smaken och behöver mat för att funka bra.
Efter att vi smakat och funderat kollade vi också vad vivino-användarna sa och där kom päron och melon ganska högt upp, jag hade nog inte fångat det själv men när jag läser det kan jag hålla med, oklart om verklig känsla eller mer placebo…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att vi smakat och funderat kollade vi också vad vivino-användarna sa och där kom päron och melon ganska högt upp, jag hade nog inte fångat det själv men när jag läser det kan jag hålla med, oklart om verklig känsla eller mer placebo…
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
Mycket syra så kan den vinna på att lagras några år.
Har precis börjat gått munskänkarnas 1-betygskurs med frun. Denna från tillfälligt sortiment, ca 250:-, var med på förra veckans bourgogneprovning. Har aldrig förstått tjusningen med pinot noir, men detta var en sån syltig rackare (inte på det amerikanska viset) som gjorde att jag till slut förstod. Riktigt trevlig.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Tack @Jonobe & @Andreas_jti för alla spännande tips i den här tråden, mycket uppskattat! Känner sig lite bonnig när ni just postat men kan leva för det och ”vågar” berätta att för oss blev det en Stoneleigh Pinot till dagens kyckling med stekt kål, rödbetor och potatis. Gillar att den är lite kraftigare än en snitt-pinot utan att totalt ta över en inte allt för tung fågelanrättning
/U
Logga in
Skapa konto
/U
Renoverare
· Stockholm
· 18 387 inlägg
Här blev det besök på Julie i Malmö. Bra naturvinsbar.
Mini-tåg på 3 trevliga lagom funkiga portugiser.
Bäst var dock pet nat på chenin blanc från loire. Klådde helt klart de flesta chmpagner jag druckit.
Mini-tåg på 3 trevliga lagom funkiga portugiser.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bäst var dock pet nat på chenin blanc från loire. Klådde helt klart de flesta chmpagner jag druckit.
Logga in
Skapa konto