Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
AndersMalmgren skrev:
Haha ja livet blir enklare med obegränsad budget. Men mer seriöst så brukar jag passa på att köpa vin när jag reser. Många ägare har en passion för vin och kan ge utmärkt service. Ibland önskar man att man hade flyttat söderut.A Andreas_jti skrev:
Ett tips från TS som jag sprang förbi häromdagen (Blocks). Klart drickbar nu.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/san-fereolo-9537301/
Har ett par flaskor kvar av 2001 som borde drickas upp.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/san-fereolo-9537301/
Har ett par flaskor kvar av 2001 som borde drickas upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ursäkta min spartanska beskrivning men..
Både jag och frun är överens om att det gott till mat, och kanske lite mer smakrik sådan, än som ett sällskapsvin. Men ta vårt omdöme med en nypa...
Chefen på SB där detta handlades lät smålyrisk över mitt val av box då detta inhandlades.
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Drack två udda och trevliga desertvin idag på Eksted. Resten av vinpaketet var iof bra matchat till maten, men kanske inget speciellt att skriva hem om.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag kan tänka mig att den el esteco är helt OK. Det handlar ju lite om intresse. Mycket går ju fint att dricka precis som att det går att köra Volvo. Men det är sjukt fint att få köra en gammal Ferrari eller dricka ett fantastiskt lagrat vin. Inget är väll fel det handlar mer om tillfälle. Med det sagt hade jag nog hällt ut Castillos del Gredos. Det vinet tycker jag tyvärr knappt duger till sås eller om man blir sugen på vin när man redan druckit upp allt annat som finns tillgängligt.Maskintok skrev:
okej... Det var inte roligt för den tillverkaren..A Andreas_jti skrev:Jag kan tänka mig att den el esteco är helt OK. Det handlar ju lite om intresse. Mycket går ju fint att dricka precis som att det går att köra Volvo. Men det är sjukt fint att få köra en gammal Ferrari eller dricka ett fantastiskt lagrat vin. Inget är väll fel det handlar mer om tillfälle. Med det sagt hade jag nog hällt ut Castillos del Gredos. Det vinet tycker jag tyvärr knappt duger till sås eller om man blir sugen på vin när man redan druckit upp allt annat som finns tillgängligt.
jag tyckte det vinet dög fint till under matlagningen eller slö dricka när jag inte orkar hämta annat..
Men ja don david var faktiskt riktigt fint och gott vin.. gärna till kraftig mat.. typ hjortfärsbiffar eller älg...
PS den där volvon äger och åker jag redan i... Ferrari dog ut när barnen föddes..
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Kan man ens få årgångsvin på bag n box? Det är väl blandår per definition?A Andreas_jti skrev:Jag kan tänka mig att den el esteco är helt OK. Det handlar ju lite om intresse. Mycket går ju fint att dricka precis som att det går att köra Volvo. Men det är sjukt fint att få köra en gammal Ferrari eller dricka ett fantastiskt lagrat vin. Inget är väll fel det handlar mer om tillfälle. Med det sagt hade jag nog hällt ut Castillos del Gredos. Det vinet tycker jag tyvärr knappt duger till sås eller om man blir sugen på vin när man redan druckit upp allt annat som finns tillgängligt.
Ja har aldrig sett årgångsbox, sedan är det ju mycket mer tillsatser i bag in box. Men ibland är det ju typ gott med ett glas vin bara och då kan jag tänka mig att den el esteco funkar fint. Jag brukar gilla Malbec från Argentina generellt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 388 inlägg
Man kan ju köra en coravin eller pulltex antioxA Andreas_jti skrev: