A Andreas_jti skrev:
Köp den här:
[länk]

2014 borde vara bra nu.
Pomerol är alltid bra. Men 2.3k är ju lite trist pröjsa varje gång det ska drickas vin :)

• Gilla
Andreas_jti
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Pomerol är alltid bra. Men 2.3k är ju lite trist pröjsa varje gång :)
A Andreas_jti skrev:
Köp den här:
[länk]

2014 borde vara bra
Haha ja livet blir enklare med obegränsad budget. Men mer seriöst så brukar jag passa på att köpa vin när jag reser. Många ägare har en passion för vin och kan ge utmärkt service. Ibland önskar man att man hade flyttat söderut.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Ett tips från TS som jag sprang förbi häromdagen (Blocks). Klart drickbar nu.
[länk]
Har ett par flaskor kvar av 2001 som borde drickas upp.
Den såg trevlig ut, kan du berätta lite som smaken?

En italiensk Nebbiolo-vinbox från Piemonte bredvid ett glas rött vin, med en bit pizza i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ursäkta min spartanska beskrivning men..
Både jag och frun är överens om att det gott till mat, och kanske lite mer smakrik sådan, än som ett sällskapsvin. Men ta vårt omdöme med en nypa... ;)
Chefen på SB där detta handlades lät smålyrisk över mitt val av box då detta inhandlades.:cool:

• Gilla
Andreas_jti
  • Laddar…
Drack två udda och trevliga desertvin idag på Eksted. Resten av vinpaketet var iof bra matchat till maten, men kanske inget speciellt att skriva hem om. :)

Hand som håller en flaska dessertvin med etikett text "Szeremley Badacsonyi ZEUS Késői szüret Late Harvest".
Skapa konto
Hand håller en flaska Rimfrost Iscider från Pomologik, ett desertvin.
Skapa konto

• Gilla
Andreas_jti och 2 till
  • Laddar…
Flaska och två glas fyllda med Ribera del Duero rödvin, mörk vätska reflekterar ljuset.
Skapa konto

Idag blev det en bra dag. Spanskt Ribera del duero. En gran reserva med mycket Ek lite tobak och mörka frukter. Mycket komplex smak, kanske lite stall i bakgrunden.

• Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
A
En låda med El Esteco Don David Red Blend vin står på ett trädgolv.
Skapa konto
Box av Castillo de Gredos-vin på ett köksgolv.
Skapa konto

Vad tycker forumet om dessa?

• Älska
guggen
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild] [bild]

Vad tycker forumet om dessa?
Jag kan tänka mig att den el esteco är helt OK. Det handlar ju lite om intresse. Mycket går ju fint att dricka precis som att det går att köra Volvo. Men det är sjukt fint att få köra en gammal Ferrari eller dricka ett fantastiskt lagrat vin. Inget är väll fel det handlar mer om tillfälle. Med det sagt hade jag nog hällt ut Castillos del Gredos. Det vinet tycker jag tyvärr knappt duger till sås eller om man blir sugen på vin när man redan druckit upp allt annat som finns tillgängligt.

• Gilla
  • Haha
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
A
A Andreas_jti skrev:
Jag kan tänka mig att den el esteco är helt OK. Det handlar ju lite om intresse. Mycket går ju fint att dricka precis som att det går att köra Volvo. Men det är sjukt fint att få köra en gammal Ferrari eller dricka ett fantastiskt lagrat vin. Inget är väll fel det handlar mer om tillfälle. Med det sagt hade jag nog hällt ut Castillos del Gredos. Det vinet tycker jag tyvärr knappt duger till sås eller om man blir sugen på vin när man redan druckit upp allt annat som finns tillgängligt.
okej... Det var inte roligt för den tillverkaren.. :crysmile:
jag tyckte det vinet dög fint till under matlagningen eller slö dricka när jag inte orkar hämta annat..

Men ja don david var faktiskt riktigt fint och gott vin.. gärna till kraftig mat.. typ hjortfärsbiffar eller älg... (y)

PS den där volvon äger och åker jag redan i... Ferrari dog ut när barnen föddes.. :cool:

• Gilla
Andreas_jti
  • Laddar…
A Andreas_jti skrev:
Kan man ens få årgångsvin på bag n box? Det är väl blandår per definition?

• Haha
Jonobe
  • Laddar…
Kan man ens få årgångsvin på bag n box? Det är väl blandår per definition?
Ja har aldrig sett årgångsbox, sedan är det ju mycket mer tillsatser i bag in box. Men ibland är det ju typ gott med ett glas vin bara och då kan jag tänka mig att den el esteco funkar fint. Jag brukar gilla Malbec från Argentina generellt.

A Andreas_jti skrev:
Ja har aldrig sett årgångsbox, sedan är det ju mycket mer tillsatser i bag in box. Men ibland är det ju typ gott med ett glas vin bara och då kan jag tänka mig att den el esteco funkar fint. Jag brukar gilla Malbec från Argentina generellt.
Man kan ju köra en coravin eller pulltex antiox :)

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Man kan ju köra en coravin eller pulltex antiox :)
Mycket bra tips, tack!

Finns det några röda kvalitetsvin på BIB förutom några enstaka pinot noir? Jag lyckas inte hitta!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.