J Jonobe skrev:
Visst är det så. Brukar följa vinbloggar och lägger ibland undan flaskor som de rekommenderar att lagra från systemets tillfälliga sortiment då jag föredrar det framför ordinarie. Men det tar ju tid.
J Jonobe skrev:
Visst är det så. Brukar följa vinbloggar och lägger ibland undan flaskor som de rekommenderar att lagra från systemets tillfälliga sortiment då jag föredrar det framför ordinarie. Men det tar ju tid.
J Jonobe skrev:
Låter som en trevlig taktik, blir lätt att man köper på sig lite när man läst lite om något spännande man inte testat.

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Tipsade tidigare om ett bra vin jag drack på krogen i Linköping nu på vår Sverige semester. Hittade flaskan på winefinder så beställde 6 ST (minimum) fungerande bra.

Vinflaska Château Talbot bredvid en kartong från Winefinder.se på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
claym och 5 till
  • Laddar…
J
Etna rosso levererar alltid, stabila viner till vettiga priser. Tillfälligt sortiment tror jag.

Flaska av Etna Rosso vin med logotyp bredvid ett glas med rödvin på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
TowaTei och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tipsade tidigare om ett bra vin jag drack på krogen i Linköping nu på vår Sverige semester. Hittade flaskan på winefinder så beställde 6 ST (minimum) fungerande bra.

[bild]
Öppnade första flaskan idag till ryggbiff och bea. Precis lika stallig och trevlig som jag mindes den från stångs magasin. 4/5

• Gilla
Andreas_jti och 2 till
  • Laddar…
Dagens inköp.
Tre vinflaskor med etiketten "The Fox and the Grapes" och "Gran Reserva 2014" på ett träbord.
Skapa konto

Fox and the grapes har fått bra kritik, 89:- i pet flaska och skruvkork.
Drack ett glas till kycklingpasta ikväll, helt ok med mina preferenser. ;)

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Eh, jag ställer mig alltid något tveksam till vinflaskor med fantastiska former eller etiketter eller att det finns någon kändis eller känd musikgrupp på den.
Jag anser lite i smyg att ett bra vin lär sälja sig själv även om det ser ut såhär tråkigt ut:
Enkel design vinflaska med vit etikett och text "Les Dimanches clairette".

Och flaskan behöver inte heller vara i rolig färg, se ut som en vas ett djur eller något annat än en helt vanlig vinflaska.

Nå klar nu, poängen var väl klar.

Och jag köper nog en flaska av räven (rävgift? :surprised:) -...:cool:
Verkar vara ett riktigt bra vin för köttbitarna från grillen, till helt OK pris. Ska provas. (y)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag blev det en riktig höjdare från Argentina. Mörkt röd färg, fylligt vin med smak av röda bär, lite choklad och fat i en härlig blandning.

• Flaska av Achaval Ferrer Quimera 2009 rött vin från Argentina på ett bord.
    Skapa konto
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
tt dekantera betyder väl annars specifikt att avskilja bottensatsen?
Edit: Och jag bestämde mig för att ta min asperger och lägga mig i
Samma här, jobbigt det där när Aspbergern hugger i.

Om man ska dekantera så ska man hälla upp det på karaff, annars gör det ingen nytta.
Läs gärna här:
https://www.systembolaget.se/vin/vinprovning/dekantera-och-lufta-vin/

A Andreas_jti skrev:
Idag blev det en riktig höjdare från Argentina. Mörkt röd färg, fylligt vin med smak av röda bär, lite choklad och fat i en härlig blandning.
Måste prova!

Jag hå
A Andreas_jti skrev:
Jag håller dig skyldig nu, är normalt sätt skeptisk till nya världenviner :)
Flaskor med Achaval-Ferrer Quimera 2009 rött vin på en butikshylla, pris och beskrivning synligt.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag hå

Jag håller dig skyldig nu, är normalt sätt skeptisk till nya världenviner :)
[bild]
Ja svårt att säga om du kommer gilla den om du inte gillar stilen på den. Du kommer säkert bli nöjd, jag kan säga att den var en av den bästa jag har provat i sin genre. Det är en erkänt duktig producent.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
A Andreas_jti skrev:
Ja svårt att säga om du kommer gilla den om du inte gillar stilen på den. Du kommer säkert bli nöjd, jag kan säga att den var en av den bästa jag har provat i sin genre. Det är en erkänt duktig producent.
Det ska bli kul prova, man måste vara öppen :) Argentina ska ju ha rätt jordmån och klimat sägs det :)

Har druckit 4 av 6 flaskor snart

Flaska rödvin märkt Chateau Falfas bredvid vinglas, halvfyllt, på blå duk utomhus.
Skapa konto

Måste köpa 12 till tror jag. Så jävla bra vin. Ni måste köpa!

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
4a flaskor ikväll?

nino nino skrev:
4a flaskor ikväll?
Haha nej, men på knappt 2 veckor typ :)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.