J Jonobe skrev:
J Jonobe skrev:
Låter som en trevlig taktik, blir lätt att man köper på sig lite när man läst lite om något spännande man inte testat.J Jonobe skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Öppnade första flaskan idag till ryggbiff och bea. Precis lika stallig och trevlig som jag mindes den från stångs magasin. 4/5AndersMalmgren skrev:
Eh, jag ställer mig alltid något tveksam till vinflaskor med fantastiska former eller etiketter eller att det finns någon kändis eller känd musikgrupp på den.
Jag anser lite i smyg att ett bra vin lär sälja sig själv även om det ser ut såhär tråkigt ut:
Och flaskan behöver inte heller vara i rolig färg, se ut som en vas ett djur eller något annat än en helt vanlig vinflaska.
Nå klar nu, poängen var väl klar.
Och jag köper nog en flaska av räven (rävgift? ) -...
Verkar vara ett riktigt bra vin för köttbitarna från grillen, till helt OK pris. Ska provas.
Jag anser lite i smyg att ett bra vin lär sälja sig själv även om det ser ut såhär tråkigt ut:
Och flaskan behöver inte heller vara i rolig färg, se ut som en vas ett djur eller något annat än en helt vanlig vinflaska.
Nå klar nu, poängen var väl klar.
Och jag köper nog en flaska av räven (rävgift? ) -...
Verkar vara ett riktigt bra vin för köttbitarna från grillen, till helt OK pris. Ska provas.
Samma här, jobbigt det där när Aspbergern hugger i.Violina skrev:
Om man ska dekantera så ska man hälla upp det på karaff, annars gör det ingen nytta.
Läs gärna här:
https://www.systembolaget.se/vin/vinprovning/dekantera-och-lufta-vin/
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Ja svårt att säga om du kommer gilla den om du inte gillar stilen på den. Du kommer säkert bli nöjd, jag kan säga att den var en av den bästa jag har provat i sin genre. Det är en erkänt duktig producent.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Det ska bli kul prova, man måste vara öppen Argentina ska ju ha rätt jordmån och klimat sägs detA Andreas_jti skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg