Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Drack argentinaren idag! Den var trevlig, utvecklad smak. Men liiiiite tafatt. Ingen riktig stallighet som jag gillar. Inte riktigt prisvärd för 400 buckas tycker jag. Men inte dålig på något visA Andreas_jti skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul att du vågade testa. En liten kul detalj är att stalldoft beror på en svamp och brukar benämnas Brett. Vad jag känner till räknas det ofta som en defekt som beror på orena vinfat eller till exempel om man har problem med fruktflugor. Jag har förstått att många gillar det, men jag är lite kluven.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Köp flaskan ovan från 2014, berätta vad du tyckerA Andreas_jti skrev:Kul att du vågade testa. En liten kul detalj är att stalldoft beror på en svamp och brukar benämnas Brett. Vad jag känner till räknas det ofta som en defekt som beror på orena vinfat eller till exempel om man har problem med fruktflugor. Jag har förstått att många gillar det, men jag är lite kluven.
Nästan alla bra Bordeauxer har det så tvivlar det räknas som defekt
Edit: jag personligen skulle inte kalla det för stallighet, men jag kan själv inte sätta namn på det
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Rött kött och Iberico har jag ätit till den. Visst grisen kanske ska ha ett lättare vin. Men jag tycker det var riktigt nice winefinder säger såhärA Andreas_jti skrev:
AndersMalmgren skrev:
Det är inte ovanligt med brett i viner från Bordeaux. Några av de dyraste vinerna har smak/doft från Brett. Många älskar det, det är bara att jag personligen inte helt gillar det, speciellt om det blir för mycket.AndersMalmgren skrev:
Edit: kanske är fel att kalla det defekt, kanske man ska tänka att det är lite som ost som stinker. Vissa älskar det, vissa inte.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Jag har druckit Pomerol för flera tusen flaskan som har det Skulle säga denna flaskan för 295 är lika bra som vissa Pomerol även de över tusen kronor. Dock subjektivt förståsA Andreas_jti skrev:Det är inte ovanligt med brett i viner från Bordeaux. Några av de dyraste vinerna har smak/doft från Brett. Många älskar det, det är bara att jag personligen inte helt gillar det, speciellt om det blir för mycket.
Edit: kanske är fel att kalla det defekt, kanske man ska tänka att det är lite som ost som stinker. Vissa älskar det, vissa inte.
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Logga in
Skapa konto
Systembolagets beställningssortiment.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/pocas-colheita-803802/
Inget wow men lite roligt med ålder till bra pris, och plus för halvflaska.
Logga in
Skapa konto
Detta är en trevlig Sydafrikan från tillfälliga sortimentet, finns fortfarande i en del butiker. Rekommenderas, gott och utmanande på egen hand men klarade inte tung mat så väl som jag trodde. Rekommenderas.
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
För några år sedan fanns det en trevlig Bordeaux från 1998 för 200 kronor. Riktigt trevlig var den. Aldrig funnits ett lika prisvärt vin på bolaget sedan dessJ Jonobe skrev:[bild]
[länk]
[bild]
Detta är en trevlig Sydafrikan från tillfälliga sortimentet, finns fortfarande i en del butiker. Rekommenderas, gott och utmanande på egen hand men klarade inte tung mat så väl som jag trodde. Rekommenderas.
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Detta portvin drack jag hos min stammiskrog, lätt bästa port jag druckit. Magiskt ihop med lite ost.J Jonobe skrev:[bild]
[länk]
[bild]
Det slutade med att jag drack flaskan mer eller mindre själv
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 905 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 905 inlägg
Tillsammans med en riktigt bra entrecote på ben drack vi vår nästa sista flaska Château Grandis vi hade glömt (/gömt) i ett hörn i källaren - en av de bättre bordeauxer jag köpt för vettiga pengar på systembolaget, låt vara att det var ett par år sedan.
I bakgrunden skymtas också en av våra favoriter när det gäller prisvärdhet, en Vûlk från Bulgarien, under 100-lappen och imho väl värd pengarna!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I bakgrunden skymtas också en av våra favoriter när det gäller prisvärdhet, en Vûlk från Bulgarien, under 100-lappen och imho väl värd pengarna!
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Haha den där jag menade. Trodde det var en 98 dock, sjukt prisvärt!ullberg skrev:Tillsammans med en riktigt bra entrecote på ben drack vi vår nästa sista flaska Château Grandis vi hade glömt (/gömt) i ett hörn i källaren - en av de bättre bordeauxer jag köpt för vettiga pengar på systembolaget, låt vara att det var ett par år sedan.
[bild]
[bild]