Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nerre skrev:
I den där tråden om Drypower så var det en bra synpunkt som jag inte tänkt på: Arids system kan inte fungera om man har nån form av kapillärbrytande skikt på väggen. För då går det ju ingen ström.
Om det kapillärbrytande skiktet fungerar då har man i första hand inget fukt problem !
 
Ja, rapporterna är värdelösa då de inte inkluderar någon kontroll (d.v.s. de har inte tagit hänsyn till hur fukten hade påverkats utan systemet).
 
Nu har jag kollat lite och hittat följande företag i Sverige som har marknadsfört eller fortfarande marknadsför teknik liknande den tråden handlar om:

Fukt1
Drain Power
Fuktstoppare/Scandinavian Transistor
Abreen
KällarTorken
Wycamol Lectros
Arid
 
O
Matstj skrev:
Jag kanske använder fel metod. Jag kunde referera till såna rapporter oxå:
[länk]
[länk]
som är rätt så värdelösa.
eller till såna nöjda kunder:
[länk]

Men jag gjorde inte det för att hålla en saklig diskussion.
Det är bra att du håller klass på rapporterna... Annars hade din trovärdighet varit på en mäklares nivå :p
Att dessa inte bekräftar att Arids system fungerar är en annan sak.
 
C
thomas33 skrev:
Nu har jag kollat lite och hittat följande företag i Sverige som har marknadsfört eller fortfarande marknadsför teknik liknande den tråden handlar om
Arid har enligt bolagsregistret följande bifirmor:
Sköna Hem Mäklarbyrån
Rock Design Sweden
Din Fönsterbytare i Väst
Svenska Fuktjägarna
Källartorken
Fuktakuten

Så Källartorken = Arid

Med tanke på den yviga verksamheten känns det inte sannolikt att Arid utvecklat sitt system själva. Har det framkommit vem som ligger bakom deras system?

P.s. hittade snabbt själv att det är Dry Power de säljer.
Dry Power i sin tur en bifirma till Wasa Teknik AB med övriga bifirmor Wasa Teknik Bygg och WT Finansutveckling.
 
Redigerat:
K
Kan inte någon ringa någon av de referenser som Dry Power hänger ut på sidan ovanför? Har familjen Hummelblad kunnat inreda och bo i sin källare efter att ha låtit Dry Powerkillarna trollat? Har Ekaterina Pardall kunnat lägga trägolv i sin källare efter att Dry Power rivit ut tre lager golv och installerat sin magiska manick? Ovanliga namn, borde vara lätta att hitta! Min gissning är att de är "jättenöjda" men fortsatt använder sina källare som oinredda förråd med på sim höjd klinkers på golvet som vilke vanlig odränerad källare som helst!
 
C
Kollar lite på bilderna på Arids "kontrollbox". Identiska boxar finns även på bild hos Dry Power och Abreen så det är uppenbarligen samma system.

Notera hur boxen är inlindad i "Security Seal"-tejl, hur man fyllt igen "nyckelhålet" och varningsskylten. Vill man kanske avskräcka användaren från att ta en titt inuti lådan? Notera också att texten på den ena lådan är på tyska vilket antyder att det kanske inte heller är Wasa Teknik som ligger bakom lådan utan att man i sin tur köper in någon annans system.

csm_Arid-active_0a62c12319.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


um8tg6cy21lu64vpo3ii.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om man lägger bilderna på varandra och kollar placeringarna av elektroderna så lär dom ligga lika till 99,9%. Dom har bara bytt styrboxarna och råkat snudda vid kameran/stativet så att det blir en lite annan vinkel på ena bilden.
 
Kallebo skrev:
Kan inte någon ringa någon av de referenser som Dry Power hänger ut på sidan ovanför? Har familjen Hummelblad kunnat inreda och bo i sin källare efter att ha låtit Dry Powerkillarna trollat? Har Ekaterina Pardall kunnat lägga trägolv i sin källare efter att Dry Power rivit ut tre lager golv och installerat sin magiska manick? Ovanliga namn, borde vara lätta att hitta! Min gissning är att de är "jättenöjda" men fortsatt använder sina källare som oinredda förråd med på sim höjd klinkers på golvet som vilke vanlig odränerad källare som helst!
På Wasa tekniks hemsida vill jag minnas att deras referenser hade telefonnummer utskrivet om någon känner sig manad.

Jag vill också minnas att jag någonstans i virrvarret av länkar hamnade på någon tysk sida så sannolikt är detta inte deras egna produkter.
 
gäst skrev:
För ordningens skull så har inte Arid någon sponsring eller annonsering i samband med Äntligen Hemma. Däremot har man annonserat i Bygglov.
Du verkar ha pejl på läget. Folk säger att Martin T, tar pengar för att prova produkten ! Kan det stämma ? Är inte det olagligt.
 
O
Matstj skrev:
Du verkar ha pejl på läget. Folk säger att Martin T, tar pengar för att prova produkten ! Kan det stämma ? Är inte det olagligt.
Vad skulle vara olagligt?
Det borde däremot vara olagligt att sälja produkter som inte fungerar med dryga böter som följd...
 
gäst skrev:
Den som besöker Arids hemsida kommer upptäcka att de inte marknadsför någon "trådlös" variant. Det vore tacksamt om inläggen höll sig till fakta i st f tro, tyckande och "skitsnack"
Det är bara för dig okände gäst att läsa innantill den trådlösa varianten finns upptagen som ett alternativ, och den typen är i princip bluff om man är så vänlig att tillerkänna den andra typen åtminstone en verkan dock i fallet ineffektiv.
 
O
Själv tycker jag att det är intressant att det kommer in någon "gäst" och helt plötsligt talar gott om produkten....
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Odjuret skrev:
Vad skulle vara olagligt?
Det borde däremot vara olagligt att sälja produkter som inte fungerar med dryga böter som följd...
Båda två vorre vara olagliga, tycker jag.
Förstår inte varför gäst undviker svara på frågan !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.