Status
Inte öppen för fler kommentarer.
matstj skrev:
håll dig till saken, hur kan bli guld kund hos el leverantören med en 100 w glödlampa som brinner för mycket i en 200 kvadratmeter källare.?
Nu är det så här att 200 m2 källare är rätt så ovanligt i sverige. Men ändå vi kör på det.
Hittilla har vi kommit fram till att skillnaden mellan arids motståndare och företagets kalkyl är bara 350 kr per år inkl moms.
Det är bara lite kvar innan de byter sida o blir anhängare.
men det är en helt annan konstruktion på den tekniken!
 
thomas33 skrev:
men det är en helt annan konstruktion på den tekniken!
Det är ändå en EOP tekink som funkar bra på betong vägg. Det är inte långsökt att anta att tekniken har utvecklats under åren och blivit mer energi effektiv med högre prestanta. Grundprincipen är ju samma.
 
Matstj skrev:
Det är ändå en EOP tekink som funkar bra på betong vägg. Det är inte långsökt att anta att tekniken har utvecklats under åren och blivit mer energi effektiv med högre prestanta. Grundprincipen är ju samma.
*PUST* Det är inte mer samma grundprincip, än att slamfärg och billack är färg.

VARFÖR vill du att villaägare med fuktproblem skall köpa en tvivelaktig metod för 60.000 Kr, när företaget hela tiden bara kommer med en massa svammel och inte kan visa upp EN ENDA rapport där de klart och tydligt bevisar att deras metod fungerar? Om alla länkar du kommit med här i denna tråd, hade det minsta bevis för att Arids metod fungerade, hade de säkert redan lagt fram dem själva.

Så därför är det bra om du slutar påstå att metoden fungerar, så det inte påverkar någon att lägga ut en massa pengar i tron att de blir av med fuktproblemen.
 
  • Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
O
Matstj skrev:
Spåra inte ur nu. Saklig argumentation. En diskussion ska ha högre nivå än så.
Visst skojar man ibland för att inte bli uttåkad med massa information flöde.
Men youtube video klipp sänker nivån.
Tja... det är väl du som har nämnt Herr Timell som ett argument för att det fungerar... Så det här klippet håller nog samma nivå...
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
O
Matstj: Du har inte funderat på att börja sälja Arids system? Så mycket energi du lägger ner på att hitta fakta så borde du bli en väldigt bra säljare... (Att du inte hittar korrekt fakta är en annan sak:)) Men eftersom du tror på Timell så kanske det inte behövs... För alla vet att inte Timell bara kommer med ren sanning... (sponsrad av Arid)
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Odjuret skrev:
Matstj: Du har inte funderat på att börja sälja Arids system? Så mycket energi du lägger ner på att hitta fakta så borde du bli en väldigt bra säljare... (Att du inte hittar korrekt fakta är en annan sak:)) Men eftersom du tror på Timell så kanske det inte behövs... För alla vet att inte Timell bara kommer med ren sanning... (sponsrad av Arid)
Svaret är nej. Jag är faktiskt rätt dålig på att övertyga folk, annars skulle du varit övertygad nu :)
 
Matsj Nu vet jag inte om du har missuppfattat vad Bygga Hus är för forum!
Högst upp i vänsterhörnet står det På konsumentens sida och då är det inte meningen att medlemmar skall springa blufföretagares ärenden och försöka påstå att en produkt fungerar, som inte är vetenskapligt testat och många upplever som bluff.
 
R
Apropå "så många betalar 60000 och ingen klagar"...

Pröjsar man 60000 för en ny mirakelmetod som ingen vanlig människa begriper, så har man redan bestämt sig för att det fungerar. "Mjoo, men nog är väggen lite torrare alltid... ". Ditt undermedvetna vill så gärna att det ska fungera, att du kommer uppleva att det faktiskt fungerar.

Får du en ballong på macdonalds så kommer det vara en vanlig ballong. Men om du genom en säljares idoga arbete blivit övertygad att just den här ballongen är så fantastisk att du tycker det är värt att köpa den för en tusenlapp, ja då kommer du vara överlycklig över att ha fått köpa denna fantastiska produkt för ett så fantastiskt pris, medan alla runtomkring dig förgäves påpekar att det bara är en vanlig ballong.

Det är grundläggande psykologi och det har bluffmakare utnyttjat genom alla tider. Inte sällan i kombination med att betala för att få synas i sammanhang där det uppfattas som seriöst. Ringer det någon liten klocka, Matsj?

Skammen att anmäla att man lagt sina besparingar på en stor bluff ska inte heller underskattas.
 
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
thomas33 skrev:
Matsj Nu vet jag inte om du har missuppfattat vad Bygga Hus är för forum!
Högst upp i vänsterhörnet står det På konsumentens sida och då är det inte meningen att medlemmar skall springa blufföretagares ärenden och försöka påstå att en produkt fungerar, som inte är vetenskapligt testat och många upplever som bluff.
Jag är på konsumenternas sida. Jag tycker att de ska få pålitlig information om en produkt. Tycker inte att konsumenterna ska tro på massa rykte som saknar grund. Det enda grund ryktena har är en magkänsla.
 
  • image.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Så du anser att det är helt rätt att ett företag kan sälja vad som helst, utan att bevisa funktionen och istället låta kunderna bli försökskaniner och själva få stå för kostnaden om produkten inte uppfyller det som lovats av företaget?

Seriösa företag testar sin produkt mycket noga innan de kommer ut till konsumenter. Fallerar dessa tester, drar de tillbaks produkten och ingen konsument kommer att få bekymmer. Aldrig skulle en biltillverkare börja sälja sina bilar utan ingående tester. Ibland går det ändå fel, men då tas bilarna tillbaks och felet repareras utan kostnad för kunden.

Det är inte magkänsla som gör att många förkastar tekniken. Liknande Arids produkt har sålts av blufföretag både i Storbritannien och Tyskland, innan den hamnade här i Sverige. Redan på 1970-talet bluffades godtrogna villaägare att detta var en produkt som skulle hjälpa dem med fuktproblemen. Det fungerade inte under 1970-talet och inte nu heller. Men välsmort munläder och smart marknadsföring lurar en och annan. Det är en sådan bransch du försvarar Matsj och det är tråkigt. Mycket tråkigt.
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Jag fann denna diskussion https://www.byggahus.se/forum/stenhus/194969-dry-power.html här påBH.

Handlar om Dry-Power som är en mycket liknande produkt och där går det att läsa vad som skrevs 2012. CalleGbg2 frågar om Dry-Power provats av någon annan! Den signatur och en skånebengt lovordar produkten och CalleGbg2 bestämmer sig raskt för att installera. Visar sig att det är samma person, alternativt att det är två personer som känner varandra och skriver i samförstånd och kommer från Dry-Power som saknar äkta nöjda kunder, så de uppfinner några!
 
thomas33 skrev:
Jag fann denna diskussion [länk] här påBH.

Handlar om Dry-Power som är en mycket liknande produkt och där går det att läsa vad som skrevs 2012. CalleGbg2 frågar om Dry-Power provats av någon annan! Den signatur och en skånebengt lovordar produkten och CalleGbg2 bestämmer sig raskt för att installera. Visar sig att det är samma person, alternativt att det är två personer som känner varandra och skriver i samförstånd och kommer från Dry-Power som saknar äkta nöjda kunder, så de uppfinner några!
Givande upplysning. Det här kallar jag för saklig argumentation. Läste i Arids årsredovisning att den var fd Drypower. Det är sånt som allmänheten behöver ta del av.
Om det handlar om samma företag då har ändå omsättningen ökat från ett par 100 tkr till 6 milj kr.
Jag kan garantera att varken jag eller nån familje medlem eller nån jag känner i mitt bekantskap har något att göra med Arid el Drypower el liknande företag. Jag läste om tekniken och tyckte att den har inga teoretiska förhinder för en fungerande dränering.
Jag är definitiv ingen allvetare. Om det visar sig på ett eller annat sig att den handlar om lurenderi då är jag den första som hänger ut företaget.
Redigering: i årsredovisningen står Arid AB tidigare Drain power AB, inte Drypower.
 
Redigerat:
O
Matstj skrev:
Svaret är nej. Jag är faktiskt rätt dålig på att övertyga folk, annars skulle du varit övertygad nu :)
Haha... Du har rätt... Men du är envis...:)
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
O
thomas33 skrev:
Matsj Nu vet jag inte om du har missuppfattat vad Bygga Hus är för forum!
Högst upp i vänsterhörnet står det På konsumentens sida och då är det inte meningen att medlemmar skall springa blufföretagares ärenden och försöka påstå att en produkt fungerar, som inte är vetenskapligt testat och många upplever som bluff.
Nu måste jag ändå försvara matsj...
Det är ett forum på konsumenternas sida. Då blir det sådana här diskussioner. Det finns en diskussion i den här tråden, man får se argument både för och emot Arid.
Vi har gjort vad vi kan för att övertyga eventuella köpare. Om någin väljer att köpa Arids system så kan vi inte skylla matsj. Det är väldigt tydligt vad dw flesta här anser
 
I den där tråden om Drypower så var det en bra synpunkt som jag inte tänkt på: Arids system kan inte fungera om man har nån form av kapillärbrytande skikt på väggen. För då går det ju ingen ström.
 
  • Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.