895 656 läst · 3 246 svar
896k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Och alla eventuella tabbar behöver du ju inte göra om.Ramnemark skrev:
Jo lite tveeggat är det. Men vi har hittat vår stil här och hur vi vill ha det, och vi kommer renovera vardagsrum exakt likadant i det nya. Det som känns lite tråkigt är ju att vi har såpass fint nu, och börjar på noll i det nya. Däremot har jag all ekonomi till alla renoveringar i det nya redan från början vilket gör att vi kan gå lite mer ”all in” direkt i det nya. I detta har det blivit mer projekt desto mer pengar man fått ihop. Så det kommer inte ta 8 år att få det nya lika fint, men kanske 3?![]()
Gratulerar till nya huset 
blev liknande stil på nya oxå ser jag (om man jämför lite med lantställen/gammalt hus.. ni oxå kikat på). Fördelen med det är att man redan har ett hum om hur det funkar.. lätt att renovera!
Därför jag inte har några problem med 70-tals hus o källare.. älskar utrymmena (oftast smart förvaring bra rum/utrymmen).. och jag vet hur de funkar
.. när vi köpte detta.. sprang vi bokstavligen in i en stenvägg hahaha.. inget görs utan noggrann forskning typ. (Därför det inte händer så mycket ..)
Mer trädgård? Framsidan var mysig..
plats för växthus (finns det?)
Lite besviken är jag allt .. har ju väntat.. i .. va sa du nu.. 8 år?
på den där man caven med roliga lampor..
Därför jag inte har några problem med 70-tals hus o källare.. älskar utrymmena (oftast smart förvaring bra rum/utrymmen).. och jag vet hur de funkar
Mer trädgård? Framsidan var mysig..
Lite besviken är jag allt .. har ju väntat.. i .. va sa du nu.. 8 år?
Tomten är 300kvm större men det blir inget växthus. Förra ägaren har däremot haft en extremt fin och vacker trädgård och där finns en damm med vattenfall och en liten broSnigla skrev:
Gratulerar till nya husetblev liknande stil på nya oxå ser jag (om man jämför lite med lantställen/gammalt hus.. ni oxå kikat på). Fördelen med det är att man redan har ett hum om hur det funkar.. lätt att renovera!
Därför jag inte har några problem med 70-tals hus o källare.. älskar utrymmena (oftast smart förvaring bra rum/utrymmen).. och jag vet hur de funkar.. när vi köpte detta.. sprang vi bokstavligen in i en stenvägg hahaha.. inget görs utan noggrann forskning typ. (Därför det inte händer så mycket ..)
Mer trädgård? Framsidan var mysig..plats för växthus (finns det?)
Lite besviken är jag allt .. har ju väntat.. i .. va sa du nu.. 8 år?på den där man caven med roliga lampor..
Edit. Innan han gick bort för två år sedan, så det har växt i 2-3 år okontrollerat som man kan se lite
Redigerat:
Mysigt! Lite upputsning/klippning och sedan se vad som kommer upp till våren dåRamnemark skrev:
Har ni sålt ert nuvarande? (El ska ni renovera klart innan det annonseras ut)
Nej det dröjer minst en månad innan det kan fotas. Bara att tömma så det ser schysst ut kommer ta ett par veckor. Jag har ju inte spacklat färdigt änSnigla skrev:
Jag kommer fortsätta uppdatera denna tråden tills vi är klara och huset är sålt, alla som följer denna tråden kan lägga in en bevakning på det nya huset redan nu.
Formalian blev klar idag och runt den 14/7 får vi tillträde.
Skål vänner
Formalian blev klar idag och runt den 14/7 får vi tillträde.
Skål vänner
Tjänster
Populärt i forumet
-
Varför spela musik i trädgården?
Socialt & Projekt -
Källaren från 1969 blir som ny: Maskinrum
Socialt & Projekt -
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Socialt & Projekt -
Bara bilder, inga ord. Använd PM om ni har frågor till den som lade upp bilden.
Socialt & Projekt -
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Socialt & Projekt