Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nej det dröjer minst en månad innan det kan fotas. Bara att tömma så det ser schysst ut kommer ta ett par veckor. Jag har ju inte spacklat färdigt än ;)
Minst en månad sa jag, 2 veckor sa mäklaren .
Nu har vi att göra :rolleyes::sweat::surprised:

Nu är det möjligt att kortet luras litegrann men annars ser ju det där gillestugsgolvet ut att vara PERFEKT för att leka "golvet är lava". :rofl:

• Haha
Ramnemark
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
Nu är det möjligt att kortet luras litegrann men annars ser ju det där gillestugsgolvet ut att vara PERFEKT för att leka "golvet är lava". :rofl:
Det hinner vi nog leka, det tar nog 3 år innan källaren rivs upp för att göras iordning :)

Jag kommer fortsätta uppdatera denna tråden tills vi är klara och huset är sålt, alla som följer denna tråden kan lägga in en bevakning på det nya huset redan nu.
Formalian blev klar idag och runt den 14/7 får vi tillträde.

Skål vänner
Ohhh... En äkta gillestuga. Är den Q-märkt?

• Gilla
Webern
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ohhh... En äkta gillestuga. Är den Q-märkt?
Förra ägaren/beställaren var tysk, det kanske förklarar det :crysmile:

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Ingen rast, ingen ro......
Det är LIIITE att göra på 11 dagar :rolleyes:

Orenoverat rum med grovspacklade väggar, skyddsplast och murarhink på golvet, indikerar pågående arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med ofärdiga gipsskivor på vägg, öppen spis och byggmaterial på golvet.
Skapa konto
Rum under renovering med oslipad vägg, byggmaterial på bordet och en kamin.
Skapa konto
Vardagsrum under renovering med möbler täckta av plast, kristallkrona och tapetserade väggar.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
larsbj och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Slutspurten nalkas nu

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Klassiker.. man får slita in i det sista när man ska ”flytta” :D

Snigla Snigla skrev:
Klassiker.. man får slita in i det sista när man ska ”flytta” :D
Men det börjar bli lite tufft att vara igång från 6 på morgonen till 12 på kvällen :sweat:

• Wow
PellePeps
  • Laddar…
Men det börjar bli lite tufft att vara igång från 6 på morgonen till 12 på kvällen :sweat:
Hur mycket måste göras inför mäklarbesök då?

Vissa saker har man ju tid att göra efter också.. de behöver ju inte fota just den listen man inte satt dit än! (vi hade en hel del småpiltar i köket kvar plus någon tapetsering, efter fotograferingen hehe).

Det är en del. Men det löser sig nog. Det är ju tömning som är problemet. Vi har kört bort 40 lådor redan och snart är rummen lagom för att fotas :crysmile:

Åsa Lund
Och när man röjt inför fotografering frågar man sig varför man inte alltid har det så fint hemma

• Gilla
  • Haha
Okarlsson och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Och när man röjt inför fotografering frågar man sig varför man inte alltid har det så fint hemma
På ovanvåningen hade vi inte så mycket att plocka undan, men gillestugan och källaren var där massor. Vi är rätt duktiga på att tömma och sälja men man hittar mer nu när vi ska ha bort allt :)

Nu har iof inte vi för avsikt att sälja inom någon överskådlig framtid.. men tanken o fasan finns där.. ifall dagen skulle komma! Nu är jag iof duktig på att köra till tippen/sälja.. men FÖRUTOM vårt bostadshus på 150+ m2 så har vi 5-600 m2 till med grejer :oops: (har typ sparat 2 flyttkartonger med minnessaker från skoltiden o annat.. resten har jag kastat).

Under var/dvd/cd tiden.. när jag flyttade hade jag ju 20 flyttkartonger bara med det, ytterligare 10-15 med böcker och tidningar :oops:.. efter ett par flyttar sa jag bara ”no more” haha. Sålde alla videofilmer och nån låda med dvd. Alla tidningar fick ryka utom en .. (då pren man på många.. o sparade allt)

Det blir loppis på plats här tror jag, den dagen.... :p och sälja renoveringsmaterial o maskiner/verktyg med gården! (Vi köpte med hälften själva..)

Det går framåt, men snart går vi väll in i väggen :crysmile:. Typ en vecka kvar till fotografering

• Renoverat rum med mönstrade tapeter och bröstpanel, installationsarbete pågår.
    Skapa konto
  • Halvfärdigt renoveringsrum med tapetserade väggar, kandelaber och bord med verktyg.
    Skapa konto
  • Renoverat rum nära färdigställande med vitt tak, trägolv och verktyg på ett bord.
    Skapa konto
  • Renoverad vägg med panel och tapet ovanför, bredvid en tom hink på trägolv.
    Skapa konto
  • Pågående renovering av vardagsrum med tapetserade väggar, golvlist och verktyg överallt.
    Skapa konto
  • Vardagsrum under renovering med möbler, kartonger och en kristallkrona.
    Skapa konto
  • Renoverad trappa med LED-belysning, vit panel och mönstrad tapetvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
KarolinaA och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.