Världsledande sett till försäljning och tillverkning, sedan finns det givetvis gravt överprissatta lyxprodukter, men världsmarknaden fungerar på det sättet ofta rätt självreglerande; säljer du bara skit köper ingen det till sist. Och ja, den fungerar 100% och låter bannemig knappt något alls (utedelen alltså) medans Mitsubishin bjuder på resonans i hela huset
 
T Taren43 skrev:
Världsledande sett till försäljning och tillverkning, sedan finns det givetvis gravt överprissatta lyxprodukter, men världsmarknaden fungerar på det sättet ofta rätt självreglerande; säljer du bara skit köper ingen det till sist. Och ja, den fungerar 100% och låter bannemig knappt något alls (utedelen alltså) medans Mitsubishin bjuder på resonans i hela huset
är det utedelen du pratar om så låter dom knappt något på utedelen vid AC drift så det är inget konstigt.

Har du resonans från den andra så låter det som den åtgärdas av din återförsäljare , en luft/vatten går ju inte att jämföra med en AC , blir väldigt konstig jämförelse!!
Inte en susning varför du har resonans då det kan komma från rören som ligger emot någonstans eller att den gjutna plattan som utedelen står på är förankrad i huset och då med dåliga vibrationsdämpare
 
A
till och med electrolux upptäckte hur dåliga GREE är och slutade köpa dessa.
gree har extremt dålig byggkvalitet och är extremt värdelösa att montera då allt är smäck.
Dålig effekt när det gäller otroligt sega att gå upp i tryck.
tom filtren i innedelen är ett skämt
men på sant kinesiskt vis har det skiftat plats på rören/ventilerna i utedelen och en fast elsladd i innedelen. gärna med en meningslös temperaturvisning/status genom plastkåpan.
kan möjligtvis fungera som AC på utedasset.
 
electroluxaren skrev:
till och med electrolux upptäckte hur dåliga GREE är och slutade köpa dessa.
gree har extremt dålig byggkvalitet och är extremt värdelösa att montera då allt är smäck.
Dålig effekt när det gäller otroligt sega att gå upp i tryck.
tom filtren i innedelen är ett skämt
men på sant kinesiskt vis har det skiftat plats på rören/ventilerna i utedelen och en fast elsladd i innedelen. gärna med en meningslös temperaturvisning/status genom plastkåpan.
kan möjligtvis fungera som AC på utedasset.
No surprise där... Ni kan väl för en gångs skull låta de som har personlig drifterfarenhet föra talan? Dom lär ju knappast ha 70% av världsmarknaden om dom inte fungerar? Och de körs betydligt hårdare i varma klimat än här i norr så håller gör de garanterat. Och allt byggs i Kina idag så det är inget argument längre, har inte varit på flera år
 
A
T Taren43 skrev:
No surprise där... Ni kan väl för en gångs skull låta de som har personlig drifterfarenhet föra talan? Dom lär ju knappast ha 70% av världsmarknaden om dom inte fungerar? Och de körs betydligt hårdare i varma klimat än här i norr så håller gör de garanterat. Och allt byggs i Kina idag så det är inget argument längre, har inte varit på flera år
jag tror att den korrekta termen är "förnekelse"
varför du ger utryck för denna vet jag inte, kanske för att du innerst inne känner dig lurad?
Dock är det alltid bra att lyssna på de som har personlig erfarenhet, om de är trovärdiga förstås.
 
electroluxaren skrev:
jag tror att den korrekta termen är "förnekelse"
varför du ger utryck för denna vet jag inte, kanske för att du innerst inne känner dig lurad?
Dock är det alltid bra att lyssna på de som har personlig erfarenhet, om de är trovärdiga förstås.
Varför skulle jag känna mig lurad? Det du skriver i första inlägget stämmer förresten inte heller så har du erfarenhet av dem verkar den inte vara dagsfärsk i alla fall... Jadu, teknisk chef på passagerarfartyg i internationell trafik så trovärdigheten får du väl basera på den infon.
 
T Taren43 skrev:
No surprise där... Ni kan väl för en gångs skull låta de som har personlig drifterfarenhet föra talan? Dom lär ju knappast ha 70% av världsmarknaden om dom inte fungerar? Och de körs betydligt hårdare i varma klimat än här i norr så håller gör de garanterat. Och allt byggs i Kina idag så det är inget argument längre, har inte varit på flera år
Det är en väldigt stor skillnad på produkter som tillverkas i kina , mycket är skräp tack vare att beställaren sagt att produkten bara får kosta si och så mycket och då får man kvalite därefter för att kunna få ner priset.

Säljer poolvärmepumpar från ett fabrikat som har tillverkningen i Kina och talar man bara om vilka ”delar” som det ska vara i produkten så blir det bra i en sådan produkt.
Dom jobbar under gynnsamma förhållanden från sen vår till hösten.

Har provat ”billiga” poolvärmepumpar därifrån också men inget som jag fortsatte med om man säger så .

Allt kommer inte från kina som det skrevs i en kommentar :D
 
  • Gilla
Jimpa1
  • Laddar…
A
T Taren43 skrev:
Varför skulle jag känna mig lurad? Det du skriver i första inlägget stämmer förresten inte heller så har du erfarenhet av dem verkar den inte vara dagsfärsk i alla fall... Jadu, teknisk chef på passagerarfartyg i internationell trafik så trovärdigheten får du väl basera på den infon.
Detta påverkar inte någonting i sak men det är ju väldigt underhållande att någon försvarar gree i synnerhet efter flera sekunders erfarenhet.
 
electroluxaren skrev:
Detta påverkar inte någonting i sak men det är ju väldigt underhållande att någon försvarar gree i synnerhet efter flera sekunders erfarenhet.
Det underhållande är att du konsekvent i varje tråd jag sett dig i ser precis allt svartvitt utan någon större insyn i saker och ting. Oftast brukar väl hållbarheten hos produkter baseras på hur de faktiskt håller i verkliga livet och inte dina åsikter? Jag känner 5 personer som alla har likadan som mig, alla är extremt nöjda och sedan känner jag honom som är agent/installatör på Åland, han har levererat över 100 pumpar senaste 2 åren med 0 reklamationer, och det säger väl också en del. Eller är det bara tur?
 
A
T Taren43 skrev:
Det underhållande är att du konsekvent i varje tråd jag sett dig i ser precis allt svartvitt utan någon större insyn i saker och ting. Oftast brukar väl hållbarheten hos produkter baseras på hur de faktiskt håller i verkliga livet och inte dina åsikter? Jag känner 5 personer som alla har likadan som mig, alla är extremt nöjda och sedan känner jag honom som är agent/installatör på Åland, han har levererat över 100 pumpar senaste 2 åren med 0 reklamationer, och det säger väl också en del. Eller är det bara tur?
skrev jag något om trovärdighet?
 
electroluxaren skrev:
Detta påverkar inte någonting i sak men det är ju väldigt underhållande att någon försvarar gree i synnerhet efter flera sekunders erfarenhet.
Din nyanserade hållning i inlägg efter inlägg imponerar!
Said no one ever.
 
  • Haha
reza666
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
Det underhållande är att du konsekvent i varje tråd jag sett dig i ser precis allt svartvitt utan någon större insyn i saker och ting. Oftast brukar väl hållbarheten hos produkter baseras på hur de faktiskt håller i verkliga livet och inte dina åsikter? Jag känner 5 personer som alla har likadan som mig, alla är extremt nöjda och sedan känner jag honom som är agent/installatör på Åland, han har levererat över 100 pumpar senaste 2 åren med 0 reklamationer, och det säger väl också en del. Eller är det bara tur?
Nu är stora frågan , är det bara rena AC som dom 5 du känner och dom 100 som enligt dig monterats med 0 procent reklamationer ??

För Gree hade samma strul som Panasonic med spolen till fyrvägaren som stack och tog med sig kretskortet på luftvärmepumpar .
Vore nu ytterst märkligt om det nu gäller luftvärmepumpar vilket inte framgår att alla som skickades till Åland har klarat sig !!
Om det nu handlar om relativt nya modeller.

Man blir dessutom skeptisk till distributörer som säger att dom aldrig har haft några reklamationer/fel för det är så gott som oundvikligt att man inte får något som strular med någon maskin vid ett visst antal sålda, även tillverkarna själva räknar med viss procent som avsätts som kostnader.

Antar att din kompis agenten/installatören köper sina från Finska Scanoffice eller via Sverige från Scanoffice
 
A
S Sista spiken skrev:
Din nyanserade hållning i inlägg efter inlägg imponerar!
Said no one ever.
ja men det är ju kul att du tycker det och inget om gree
 
Wao detta blev ett het topic :)
Får tacka för alla tips och råd. För att inte gå in i detaljer så har jag ändå bestämt mig för 2xLN35 + 1xLN25 så där kommer jag inte att ändra mig. Främst är det AC jag vill ha men självklart kan jag sänka min panna och använda dessa under vintern också. Bara extra bonus.

Nu till en annan dilemma/fråga. Installatören tänkte sätta rören på betongen under putsen på marken men det är en jäkla massa skruvar som kommer att gå åt och jag vet inte om det är så himla bra att borra håll i grunden av huset (finns redan sprickor lite här och var också).
Så min tanka var att lyfta på stenarna och gräva kabeln under marken (se bild). Vad tror ni om det?
 
  • Husfasad med markerade planerade vägar för elkabel och rörinstallation längs marken, omgiven av stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
R reza666 skrev:
Wao detta blev ett het topic :)
Får tacka för alla tips och råd. För att inte gå in i detaljer så har jag ändå bestämt mig för 2xLN45 + 1xLN20 så där kommer jag inte att ändra mig. Främst är det AC jag vill ha men självklart kan jag sänka min panna och använda dessa under vintern också. Bara extra bonus.

Nu till en annan dilemma/fråga. Installatören tänkte sätta rören på betongen under putsen på marken men det är en jäkla massa skruvar som kommer att gå åt och jag vet inte om det är så himla bra att borra håll i grunden av huset (finns redan sprickor lite här och var också).
Så min tanka var att lyfta på stenarna och gräva kabeln under marken (se bild). Vad tror ni om det?

Intressant val du gjort med tanke på att det inte finns några modeller med de namnen. Men det blir nog bra till slut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.