Tomture61 Tomture61 skrev:
Just därför är det mycket positivt av er som jobbar yrkesmässigt med värmepumpar att tona ned när man uttrycker bannor över andra märken .

Har själv jobbat i en bransch med mååånga märken och ÅF , man vinner inget på att kasta skit på "grannen"
vet inte jag kastat så mycket bannor över något märke, i den här tråden handlade det om Gree som jag uttryckt mina åsikter om när det gäller världsledande och absolut inga fel på.

men man kanske inte ska ifrågasätta sådant?
 
Tomture61
C Comfort Thomas skrev:
vet inte jag kastat så mycket bannor över något märke, i den här tråden handlade det om Gree som jag uttryckt mina åsikter om när det gäller världsledande och absolut inga fel på.

men man kanske inte ska ifrågasätta sådant?
Finns fler i denna tråd , var inte riktat specifikt till dig .

Kinaskit är det enbart att bomba på :rofl: dom bor inte ens i Europa :D
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Finns fler i denna tråd , var inte riktat specifikt till dig .

Kinaskit är det enbart att bomba på :rofl: dom bor inte ens i Europa :D
du la in citat från mig när du skrev så då blir det att man tror du menar mig.
 
A
Tomture61 Tomture61 skrev:
Nu måste du komma med referenser ang lurade och missnöjda Daikin ägare .
Speciellt när du enbart jobbar med några få märken på marknaden .

När jag följer / läser inlägg på www.varmepumpsforum.com hittar jag inga lurade och missnöjda ägare ;)
För det första så måste jag ingenting!
För det andra ser jag inte kopplingen till daikin från gree.
För det tredje vet jag inte vad värmepumpsforum har med detta att göra
För det fjärde har du helt klart inte en susning om vad jag sysslar med.
För det femte är din profil hemlig
För det sjätte finns det en tråd på vpforum om daikin väldigt omfattande och inte nödvändigtvis med positiva omdömen.
För det sjunde.. Skall jag fortsätta..?
 
Tomture61
electroluxaren skrev:
För det första så måste jag ingenting!
För det andra ser jag inte kopplingen till daikin från gree.
För det tredje vet jag inte vad värmepumpsforum har med detta att göra
För det fjärde har du helt klart inte en susning om vad jag sysslar med.
För det femte är din profil hemlig
För det sjätte finns det en tråd på vpforum om daikin väldigt omfattande och inte nödvändigtvis med positiva omdömen.
För det sjunde.. Skall jag fortsätta..?
Sådär ja , nu vet vi vem du är !
Saxat : För det femte är din profil hemlig . Är tanken att besöka mig med ett laddat vapen ?
 
A
Måste göra dig besviken igen!
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
[länk]
[länk]

Skulle vilja säga att Daikin har den bästa supporten (y)
Tomture61 Tomture61 skrev:
[länk]
[länk]

Skulle vilja säga att Daikin har den bästa supporten (y)
Ringer man supportlinjen och ska ha hjälp som yrkesman, så är det sällan man får svar direkt, oftast dröjer det bra nog många timmar, ibland dagen därpå. Innan supporten gjordes om (till groteskt dålig med first och second line) fick man svar ganska omg.
 
Grejen med bra support är att man får tag på någon medans man är vid ett problem hos en kund och kan få tips att testa saker.
Visst kan man trassla sig igenom alla servicemanualer på engelska med liten text på en padda eller telefon men nog tusan är det enklare/snabbare med någon som är van att hitta uppgifter betydligt snabbare.
 
  • Gilla
Putten
  • Laddar…
R reza666 skrev:
Behövs absolut 3 st. För det första är det 2 våningar så 2 st behövs. Sen har jag ett lagom stort arbetsrum (med massa elektronik) där jag måste ha dörren stängt. Känns som man sitter i en bastu på sommaren. Där kommer tredje in. Och som Thomas säger så kan de köra i låg varv också.
Ja, det blir nog bra med tre då. Välj de tystaste. Hur lite de än låter så hör man dem trots allt. Bäst om möjligt är att placera innedelen en bit från där man vistas. Både för blåst och ljudets skull.
 
  • Gilla
reza666
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
r att man får tag på någon medans man är vid ett problem hos en kund och kan få tips att testa saker.
Visst kan man trassla sig igenom alla servic
S Skyflakes skrev:
Ja, det blir nog bra med tre då. Välj de tystaste. Hur lite de än låter så hör man dem trots allt. Bäst om möjligt är att placera innedelen en bit från där man vistas. Både för blåst och ljudets skull.
Ju precis, har inte lika stort val i arbetsrummet men å andra sida datorn låter säkert med. Dessa ska ha 19db i lägsta hastighet vilket jag tror räcker för ett rum.
 
Kör du den dygnet runt kanske lägsta räcker till beroende på hur mycket värme som trycket på utifrån ,men tror knappast du hör fläktläge 1 heller i ett sovrum.
Dyr modell för att köra på lägsta fläkthastighet
 
C Comfort Thomas skrev:
Kör du den dygnet runt kanske lägsta räcker till beroende på hur mycket värme som trycket på utifrån ,men tror knappast du hör fläktläge 1 heller i ett sovrum.
Dyr modell för att köra på lägsta fläkthastighet
hehe i know men jag vill alltid ha det bästa när jag köper elektronik. Vill också ha samma model i huset.
 
R reza666 skrev:
hehe i know men jag vill alltid ha det bästa när jag köper elektronik. Vill också ha samma model i huset.
Jag tycker min LN 35 är stor klumpig och ful. Hade gärna haft en nättare modell. Men LN finns att få i andra färger och pärlvit. Det kan hjälpa upp situationen.
 
Du har för mycket dineros
Vill du ha mitt kontonummer !!

svar till Reza
 
  • Gilla
reza666
  • Laddar…
S Skyflakes skrev:
Jag tycker min LN 35 är stor klumpig och ful. Hade gärna haft en nättare modell. Men LN finns att få i andra färger och pärlvit. Det kan hjälpa upp situationen.
varför köpa den om du anser den stor klumpig och ful när det finns andra innerdelar med annat utseende ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.