D djac skrev:
Nåja, han kan säkert något men om hans uppdragsgivare är extremhögern, med starka och aktiva kopplingar till autokratier så tror jag inte att vi behöver bry oss så mycket. Uppenbarligen anlitar man andra till verkliga uppdrag. Att du ens nämner Musk och AfD i samma kontext visar lite var vi rör oss, här pratar vi full on Putinvänner.
Vilka är extrem
högern ?

D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vilka är extrem
högern ?
AFS, DFS, Frihetsrörelsen, SwebbTV, osv

D djac skrev:
Nåja, han kan säkert något men om hans uppdragsgivare är extremhögern, med starka och aktiva kopplingar till autokratier så tror jag inte att vi behöver bry oss så mycket. Uppenbarligen anlitar man andra till verkliga uppdrag. Att du ens nämner Musk och AfD i samma kontext visar lite var vi rör oss, här pratar vi full on Putinvänner.
Jo nu börjar du nog bli alldels "tossig" och samma panik ser man i röd-gröna kretsar därute. Sen tillträder då Trumpen och Musk snart.

Det finns ju sedan logik i allt som den gode Jan skriver om och det saknas då i den röd-gröna rörans energipolitik.

• Gilla
TommyC och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
AFS, DFS, Frihetsrörelsen, SwebbTV, osv
Vad har de med kärnkraften att göra? Hur kan de påverka regeringen?

D
P paralun skrev:
Jo nu börjar du nog bli alldels "tossig" och samma panik ser man i röd-gröna kretsar därute. Sen tillträder då Trumpen och Musk snart.

Det finns ju sedan logik i allt som den gode Jan skriver om och det saknas då i den röd-gröna rörans energipolitik.
Det tror jag säkert, vistas man tillräckligt länge i såna miljöer så blir allt logiskt och den slutgiltiga lösningen självklar.

Jo tyska Afd kan mycket väl påverka att Tyskland väljer en återstart av sin kärnkraft.
Frågan är mer vilka de tar väljare ifrån och hur mycket de gröna tappar?
Sen är då stalltipset att CDU samt S bildar regering dvs M+S.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
D
Ja, hur kan någon påverka en regering eller någon..!? Det är väl alldeles uppenbart att det gör.

P paralun skrev:
Jo tyska Afd kan mycket väl påverka att Tyskland väljer en återstart av sin kärnkraft.
Frågan är mer vilka de tar väljare ifrån och hur mycket de gröna tappar?
Sen är då stalltipset att CDU samt S bildar regering dvs M+S.
Jo, i Tyskland kanske, och det är även positivt för oss stackare i södra Sverige.

D djac skrev:
Ja, hur kan någon påverka en regering eller någon..!? Det är väl alldeles uppenbart att det gör.
Vad bra då! Hoppas tyskarna får mer kärnkraft ! Tjo flöjt 🪈

• Haha
djac
  • Laddar…
D
Vad bra då! Hoppas tyskarna får mer kärnkraft ! Tjo flöjt 🪈
Ja, det är ju lite naivt med tanke på allt vi vet om AfD och liknande rörelser idag.

D djac skrev:
Ja, det är ju lite naivt med tanke på allt vi vet om AfD och liknande rörelser idag.
Jag tänkte på Sverige i första hand. Jag och Blomgren bor där.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
D
Jag tänkte på Sverige i första hand. Jag och Blomgren bor där.
Japp, och som sagt så önskar jag inte mer inflytande från de grupperna han ingår i.

• Wow
Jonatan79
  • Laddar…
D djac skrev:
Japp, och som sagt så önskar jag inte mer inflytande från de grupperna han ingår i.
Vad du kacklar på om grupper. Han tillhör ingen speciell grupp. Vilken grupp tillhör du? TFF?

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.