183 835 läst · 4 691 svar
184k läst
4,7k svar
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Vilka är extremD djac skrev:Nåja, han kan säkert något men om hans uppdragsgivare är extremhögern, med starka och aktiva kopplingar till autokratier så tror jag inte att vi behöver bry oss så mycket. Uppenbarligen anlitar man andra till verkliga uppdrag. Att du ens nämner Musk och AfD i samma kontext visar lite var vi rör oss, här pratar vi full on Putinvänner.
högern ?
Jo nu börjar du nog bli alldels "tossig" och samma panik ser man i röd-gröna kretsar därute. Sen tillträder då Trumpen och Musk snart.D djac skrev:Nåja, han kan säkert något men om hans uppdragsgivare är extremhögern, med starka och aktiva kopplingar till autokratier så tror jag inte att vi behöver bry oss så mycket. Uppenbarligen anlitar man andra till verkliga uppdrag. Att du ens nämner Musk och AfD i samma kontext visar lite var vi rör oss, här pratar vi full on Putinvänner.
Det finns ju sedan logik i allt som den gode Jan skriver om och det saknas då i den röd-gröna rörans energipolitik.
Det tror jag säkert, vistas man tillräckligt länge i såna miljöer så blir allt logiskt och den slutgiltiga lösningen självklar.P paralun skrev:
Jo tyska Afd kan mycket väl påverka att Tyskland väljer en återstart av sin kärnkraft.Jonatan79 skrev:
Frågan är mer vilka de tar väljare ifrån och hur mycket de gröna tappar?
Sen är då stalltipset att CDU samt S bildar regering dvs M+S.
Jo, i Tyskland kanske, och det är även positivt för oss stackare i södra Sverige.P paralun skrev:
Jo det är mycket positivt och man skulle direkt få en stabilare elmarknad.Jonatan79 skrev:
Om att återstarta kärnkraften.
https://www.tn.se/naringsliv/40559/...a-svenska-elpriser-nar-de-lidit-tillrackligt/
Vad är naivt?D djac skrev:
Om Musks inspel som blev ett rabalder.
https://sverigesradio.se/artikel/elon-musk-aktiv-i-tysk-valrorelse-stottar-afd
Det är nog hög tid att de röd-gröna i Europa tar sig samman och får fart på Europa igen inkl kärnkraft!