46 323 läst · 224 svar
46k läst
224 svar
Verisure byter basenheten
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 220 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 220 inlägg
Var hittar du detta? På Ajax officiella sida?M Myrmarken skrev:
Jag har tagit mitt citat från:
https://ajax.systems/products/hub-2/
Nä tacka vet jag Verisure, där personalen sitter och kollar på livestream på vad folk har för sig (eller har på sig) hemma.M Myrmarken skrev:
Som att vara med i Big brother, utan att bli utröstad.
Brukar det vara lönt att sälja begagnade larm på blocket?K Kvackatore skrev:Antingen använder du det som ett fristående larm, det låter alltså men larmar ingen väktare. Alternativt ansluter du det till en annan firma, t.ex. [länk], klicka på larmtjänster.
Eller så säljer du av delarna på blocket till någon annan stackare med Verisure som vill bygga ut sitt system och skaffar ett nytt larm från någon annan aktör.
Jag har köpt ett äldre hus med ett larm monterat som jag inte tänkte använda.
Jag ska kolla vad det är som sitter i huset när jag kommer dit senare, jag har 2 tags liggande här men de är inte märkta med någon logga.K Kvackatore skrev:
Det lär inte ha varit någon från Securitas hos dig, dom har ingen personal "på fältet" när det gäller hemlarm. Du hade troligen besök från den installatörsfirma som du köpt larmet av, och de har i sin tur kopplar ditt larm till Securitas. Men Securitas tar inte de pengarna för en uppgradering när du kan köpa ett helt nytt 4G-larm av Securitas själva för bråkdelen av den summan.F Fideliox skrev:
Det är de som jobbar åt Verisure som kommer ut kring larmen då det gäller installation och tekniska frågor, inte Securitas.Maveric77 skrev:Det lär inte ha varit någon från Securitas hos dig, dom har ingen personal "på fältet" när det gäller hemlarm. Du hade troligen besök från den installatörsfirma som du köpt larmet av, och de har i sin tur kopplar ditt larm till Securitas. Men Securitas tar inte de pengarna för en uppgradering när du kan köpa ett helt nytt 4G-larm av Securitas själva för bråkdelen av den summan.
Blir inte förvånad av hur Verisure gör.Hade dem förut och fick betala 800kr för byte av batteri som kostade 70kr köpa själv…U ullak40 skrev:Har fler Verisure och fått meddelande om att basenheten nu måste bytas, då 2 & 3 G nätet läggs ner?
Fått meddelande om det och även blivit uppringd om detta.
När de ringde fr Verisure idag om detta, så säger jag, ja om det är kostnadsfritt ?
Nej det tillkommer en liten avgift för utryckning av tekniker, säger killen då.
Icket att jag betalar för något som Ni ska byta ut, som måste uppgraderas, det blir iinte.
Ni skaa stå för alla kostnader, blir det inte så då får ni komma och plocka ner allt, jag säger upp mitt abbonemang nu på en gång med dig i luren.
Ja jag förståår, men det är så att det tillkommer en liten avgift för detta byte.
Icke det, säger jag igen, är det så att nii måste byta en eller flera komponenter för att larmet ska fungera, då får nii stå för kostnaden.
Jaa jag förstååår säger killen igen, ja då måste jag prata med min cheef först.
Gööör det nuu säger jag, och tar inte ni kostnaden då säger jag upp det nuu, höör du vaad jag säger ?!
Joo joo, häng kvar om du har möjlighet, så kollar jag med min cheef.
Han kom tillbaka och jag får bytet utan kostnad.
Du kommer att få en faktura men vi kommer att kreditera den åt dig då.
I hx#€$ säger jag, ni skickar inte en enda faktura åt mig, det är förbjudet, höör du vad jag säger.
Joo joo …. ja men den har redan gått uut…
Redan gått ut ? Vaddå gått ut, har ju inte ens haft en tekniker hos mig o bytt enheten ännu, huur fn kan ni skicka en faktura då ?
Joo men det är så att alla ska ju få sin basenhet utbytt och då har fakturan redan gått ut.
Du får riva den dårå, jag lägger in här att du inte ska betala den dårå.
Var fly fb på dem, hur inni …. vågar de ens ??
Stå på er och låt de ej komma o byta enheten om
ni får en faktura innan de ens gjort jobbet.
Jag kommer att säga upp Verisure och skaffa annat larm, de ”mjölkar” folk på pengar.😠
Gissa om vi sade upp dem… Dessutom när vi såg att nya kunder fick lägre kostnad för larm så blev vi j…ligt arga. Då vi frågade varför gamla kunder med långa avtal INTE premieras så blev de tysta.
Sagt upp sedan länge ( dessutom så blir det lika mycket inbrott i hus med larm).
Kollaps internet så ser ni.
Ge då gärna en orsak att betala dyra månadskostnader för inget värde.