Chattade med Verisure och han säger att det inte är längre möjligt använda utrustningen utan larmuppkoppling så väljer jag att avsluta larmtjänsten så kommer de att hämta utrustninge.

Så jag kommer titta på alternativ.
 
Jag sa upp vårt för att par år sedan, förvisso äldre utrustning, det enda de tog var larmetiketterna, limresterna fick jag behålla.
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Jag tror han har fel då det verkar som det finns en del som kör det fristående men det kvittar.
Såg att Krokben skrev om Securitas Home och när jag kollar där så är deras baspaket 495 kr (enbart där billigare än V uppgradering)
Sedan nästan 200 kr billigare i månaden i abb.
Eftersom jag bor i tvåvåninghus så vill jag ha en rökdetektor till men det är en engångskostnad på 895 kr.
 
  • Gilla
Krokben
  • Laddar…
C cazz skrev:
Chattade med Verisure och han säger att det inte är längre möjligt använda utrustningen utan larmuppkoppling så väljer jag att avsluta larmtjänsten så kommer de att hämta utrustninge.

Så jag kommer titta på alternativ.
Jag sa uop mitt för någrs veckor sedan och fick besked att det går att köra fristående eller sälja på blocket
 
W whak skrev:
Jag sa uop mitt för någrs veckor sedan och fick besked att det går att köra fristående eller sälja på blocket
mm är nästan säker på det med men om det finns en risk att förlora redundansen så bättre att byta så man kan göra både Ethernet och mobilbredband.
 
C cazz skrev:
mm är nästan säker på det med men om det finns en risk att förlora redundansen så bättre att byta så man kan göra både Ethernet och mobilbredband.
Jag sa upp mitt för tre månader sedan och då var det inga problem för dom att säga att för 1500 kr så kan jag fortsätta styra larmet via appen och på så sätt integrera det i Homey/Home assistent. Men nu när det då löpte ut i måndags och jag ringer och vill få igång appen så har de tagit nytt beslut om att de inte säljer tillgång till appen längre. Så nu kan jag bara använda komponenterna till att larma på och av lokalt.
Hade man vetat detta för ett år sedan så hade jag ju avslutat det redan då och bett dom hämtat komponenterna. Men nu var jag kund i 5 år så jag fick utrustningen och tänkte köra vidare via Home Assistant, men det går ju då såklart inte. Inte ens batteristatus kommer man ju åt.
 
Det var ruttet gjort.
Jag ringde dom för att säga upp men telefonkön skulle ta mer än 10 min och det hade jag inte tid så jag ska försöka senare.
 
När jag sa upp mitt abonnemang så satt jag först i en väldigt lång telefonkö, och när jag till slut kom fram så kunde/fick inte personen som svarade avsluta abonnemang. Jag blev då "kopplad" till någon som skulle kunna det, vilket innebar att jag blev placerad i en annan, minst lika lång, telefonkö. 😠
 
Telia ska förlänga 2G i två år till så ingen panik just nu
 
Förutsätter väl att verisure använder Telias nät?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Iofs, det M2M-simkort jag har liggandes hemma verkar köra i de flesta nät, skulle ju gissa på att verisure använder något liknande. 🤔
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
S stewed skrev:
När jag sa upp mitt abonnemang så satt jag först i en väldigt lång telefonkö, och när jag till slut kom fram så kunde/fick inte personen som svarade avsluta abonnemang. Jag blev då "kopplad" till någon som skulle kunna det, vilket innebar att jag blev placerad i en annan, minst lika lång, telefonkö. 😠
Haha det var precis samma sak hos mig men kö nr 2 gick fortare.
Hon i tråden undrade om man inte var nöjd och jag sa att jo jag är nöjd men det är helt enkelt en kostnadsfråga. Då gav hon mig 30% av kostnaden i månaden och vips så var de billigare än de bolaget jag planerade ta så jag tecknade 1 år och är kvar.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Förutsätter väl att verisure använder Telias nät?
När dom installera vårat larm så sa dom att det är Telenor som dom använder.
 
W whak skrev:
När dom installera vårat larm så sa dom att det är Telenor som dom använder.
Då hjälper det nog inte att Telia förlänger tyvärr.
 
C cazz skrev:
Intressant, de vill jag ha men undrar över en sak som kanske ingen kan svara på.
Vad tjänar de på att erbjuda detta, svårt att se att de gör det för att vara snälla :D
Jag har Doorman med koppling till Verisure. Jag har fristående friköpt larm. Jag får bara aviseringar från låset. Går bara på bredband, ingen mobil fallback. Men appen skickar mail och jag tror sms om man vill.

Tror att de får en chans sälja larm iom man redan är kund.

Det är helt gratis.
 
  • Gilla
knightjocke
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.