Lite nyfiken på en sak, jag har ju haft Verisure rätt så länge och har för mig jag läste någonstans att efter 5 år så är det typ "mitt"
Om man väljer avsluta abb hos dom, det enda som försvinner är kontakt till operatör/räddningtjänsten??
Man får forfarande varning i deras app eller försvinner "mina sidor" på deras hemsida om jag säger upp?

Är bara intresserad av att få info om något händer här hemma, framför allt brand.
 
Avslutar du tjänsten kan du ju inte få några aviseringar. Då får du själv hålla koll. Du betalar ju för deras aviseringar vid händelser.
 
U ullak40 skrev:
Avslutar du tjänsten kan du ju inte få några aviseringar. Då får du själv hålla koll. Du betalar ju för deras aviseringar vid händelser.
mm ser inga problem med det, när du menar aviseringar så menar du en "pling" i deras app?
Fast de undrar lite över är ju att man är ju beroende av inloggningsuppgifterna man har fått av dom.
Försvinner abb så kanske det försvinner med
 
G
C cazz skrev:
Lite nyfiken på en sak, jag har ju haft Verisure rätt så länge och har för mig jag läste någonstans att efter 5 år så är det typ "mitt"
Om man väljer avsluta abb hos dom, det enda som försvinner är kontakt till operatör/räddningtjänsten??
Man får forfarande varning i deras app eller försvinner "mina sidor" på deras hemsida om jag säger upp?

Är bara intresserad av att få info om något händer här hemma, framför allt brand.
Det stämmer. När man avslutar larmtjänsten hos Verisure måste man dock vara tydlig med att man vill behålla larmet "frikopplat", eller "självövervakat" med fortsatt tillgång till appen och "Mina sidor".
Då kommer det att fungera exakt som tidigare förutom att Verisure inte agerar på larm (ringer upp, väktartjänst o s v).
Det kommer fortfarande aviseringar i appen och på mail om man nu valt det för sina användare. SMS-aviseringar kan man köpa till i bulk i deras webshop.
 
  • Gilla
cazz och 1 till
  • Laddar…
S
Fick betala en avgift till Verisure för byte av centralenheten. Kan inte argumentera emot detta, utanför deras påverkan med avveckling av 2G/3G. Som 'bonus' bytte de batterier som var nära att ta slut.

MEN, de bytte också panelen vid entren till en ny modell som är fullständigt värdelös. FuL design, dåligt ogenomtänkt användargränssnitt, den falsklarmade om man har tjocka fingrar när man använder NFC taggen. Ringde och krävde återmontering av gamla (knapp-)panelen vilket de gjorde. Verisure erkände att de fått 'många klagomål' på den nya panelen.
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
S Snurrespratt skrev:
Fick betala en avgift till Verisure för byte av centralenheten. Kan inte argumentera emot detta, utanför deras påverkan med avveckling av 2G/3G. Som 'bonus' bytte de batterier som var nära att ta slut.

MEN, de bytte också panelen vid entren till en ny modell som är fullständigt värdelös. FuL design, dåligt ogenomtänkt användargränssnitt, den falsklarmade om man har tjocka fingrar när man använder NFC taggen. Ringde och krävde återmontering av gamla (knapp-)panelen vilket de gjorde. Verisure erkände att de fått 'många klagomål' på den nya panelen.
Bra du klagade. Har sett den nya och deras tekniker som var här o bytte huvudenheten ville byta panelen vid entrén. Jag vägrade för naturligtvis skulle de ha betalt för både panelen och jobbet.
 
G gadbois skrev:
Det stämmer. När man avslutar larmtjänsten hos Verisure måste man dock vara tydlig med att man vill behålla larmet "frikopplat", eller "självövervakat" med fortsatt tillgång till appen och "Mina sidor".
Då kommer det att fungera exakt som tidigare förutom att Verisure inte agerar på larm (ringer upp, väktartjänst o s v).
Det kommer fortfarande aviseringar i appen och på mail om man nu valt det för sina användare. SMS-aviseringar kan man köpa till i bulk i deras webshop.
De har då på 12 år bara ringt uop mig en gång, trots att larmet gått fler ggr. I höst gick larmet igång av att det lät sim om någon försökte ta sig in genom ytterdörren, men jag var hemma och satt vid köksbordet och har då uppsikt över entrén . Ingen var där. Larmet gick men ingen ringde. Gick naturligtvis själv och larmade av, men lite märkligt att de bara skickar sms numera.
 
S
U ullak40 skrev:
De har då på 12 år bara ringt uop mig en gång, trots att larmet gått fler ggr. I höst gick larmet igång av att det lät sim om någon försökte ta sig in genom ytterdörren, men jag var hemma och satt vid köksbordet och har då uppsikt över entrén . Ingen var där. Larmet gick men ingen ringde. Gick naturligtvis själv och larmade av, men lite märkligt att de bara skickar sms numera.
Verisure skickar aldrig sms om skarpt larm. Då ringer de. Driftstörningar etc då är det sms och/eller mail beroende på hur du satt upp din profil.
 
S Snurrespratt skrev:
Fick betala en avgift till Verisure för byte av centralenheten. Kan inte argumentera emot detta, utanför deras påverkan med avveckling av 2G/3G. Som 'bonus' bytte de batterier som var nära att ta slut.

MEN, de bytte också panelen vid entren till en ny modell som är fullständigt värdelös. FuL design, dåligt ogenomtänkt användargränssnitt, den falsklarmade om man har tjocka fingrar när man använder NFC taggen. Ringde och krävde återmontering av gamla (knapp-)panelen vilket de gjorde. Verisure erkände att de fått 'många klagomål' på den nya panelen.
Tycker Verisure själva rånar de som tecknat larm. Det finns inga uppgifter att hus med larm undviks av tjuvar. Kolla själva med olika försäkringsbolag. Förstår inte ni betalar flera tusen per år för något som i slutänden inte fungerar??
 
K Kaptenz skrev:
Tycker Verisure själva rånar de som tecknat larm. Det finns inga uppgifter att hus med larm undviks av tjuvar. Kolla själva med olika försäkringsbolag. Förstår inte ni betalar flera tusen per år för något som i slutänden inte fungerar??
Jag har tänkt på detta, och ett argument för att ha ett larm, abonnemang eller friköpt, är att du vet att inget har hänt där hemma när du har varit borta. Det kan för en del vara värt några kronor.
 
S Snurrespratt skrev:
Verisure skickar aldrig sms om skarpt larm. Då ringer de. Driftstörningar etc då är det sms och/eller mail beroende på hur du satt upp din profil.
Jag ljuger inte.
 
U ullak40 skrev:
Jag ljuger inte.
Låter underligt. Vårt larm gick häromdagen (fönster med magnetkontakt som glömts på vädring).

5 sekunder efter larmet gick hörde jag i panelen på nedervåningen att de började prata. Hann inte ner, och 10 sekunder senare ökade ljudnivån på larmet och min telefon ringde där våra kodord skulle verifieras.

Så har det alltid fungerat för oss.
 
Oj, här får jag bara ett sms att det ej larmats på. Har aldrig hänt de ringt mer än en gång på 12 år.
 
G Gunnar Johansson69 skrev:
Låter underligt. Vårt larm gick häromdagen (fönster med magnetkontakt som glömts på vädring).

5 sekunder efter larmet gick hörde jag i panelen på nedervåningen att de började prata. Hann inte ner, och 10 sekunder senare ökade ljudnivån på larmet och min telefon ringde där våra kodord skulle verifieras.

Så har det alltid fungerat för oss.
Jag har råkat få igång brandlarmet två gånger under alla åren p.g.a. stekt bacon :)
Både gångerna ringde dom till högtalaren och jag fick förklara mig att det var ett misstag.
 
G gadbois skrev:
Det stämmer. När man avslutar larmtjänsten hos Verisure måste man dock vara tydlig med att man vill behålla larmet "frikopplat", eller "självövervakat" med fortsatt tillgång till appen och "Mina sidor".
Då kommer det att fungera exakt som tidigare förutom att Verisure inte agerar på larm (ringer upp, väktartjänst o s v).
Det kommer fortfarande aviseringar i appen och på mail om man nu valt det för sina användare. SMS-aviseringar kan man köpa till i bulk i deras webshop.
Intressant, de vill jag ha men undrar över en sak som kanske ingen kan svara på.
Vad tjänar de på att erbjuda detta, svårt att se att de gör det för att vara snälla :D
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.