Men ….. vaddå men ?
 
U ullak40 skrev:
Men ….. vaddå men ?
Det kostar arbetet av tekniker och basmodulen går på 3000
 
K Kris1 skrev:
Det kostar arbetet av tekniker och basmodulen går på 3000
Att byta basmodulen i Verisure eller ?
 
U ullak40 skrev:
Att byta basmodulen i Verisure eller ?
Exakt, det är ju det tråden handlade om från början.
 
K Kris1 skrev:
Exakt
Icke det, noll kronor. De ville först ha betalt men jag vägrade. Sa bara då får ni komma och plocka ner hela larmet. Killen som ringde blev nog förskräckt då, så han bad att få återkomma. Då han ringde upp igen så fick jag det gratis. Inte jag som beställt byte sa jag. Har ni så gamla komponenter att de ej klarar ny teknik får ni baske mig stå för det.
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Icke det, noll kronor. De ville först ha betalt men jag vägrade. Sa bara då får ni komma och plocka ner hela larmet. Killen som ringde blev nog förskräckt då, så han bad att få återkomma. Då han ringde upp igen så fick jag det gratis. Inte jag som beställt byte sa jag. Har ni så gamla komponenter att de ej klarar ny teknik får ni baske mig stå för det.
Bra, då har jag också argument!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Japp, kör hårt ! De tar noog mycket betalt så på dem bara.
 
F
K Kris1 skrev:
Idag ringde de mig, sa att jag satt tight. Bra att ha läst denna tråd nu. De erbjöd både nya brandenheter och en ny talenhet ”gratis” men…
Den jag köpte har funkat fint i en vecka nu.
 
  • Gilla
stefan forsman
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Den jag köpte har funkat fint i en vecka nu.
Min har då funkat bra i några månader nu.
 
N
Vi bytte allt gratis.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Icke det, noll kronor. De ville först ha betalt men jag vägrade. Sa bara då får ni komma och plocka ner hela larmet. Killen som ringde blev nog förskräckt då, så han bad att få återkomma. Då han ringde upp igen så fick jag det gratis. Inte jag som beställt byte sa jag. Har ni så gamla komponenter att de ej klarar ny teknik får ni baske mig stå för det.
Precis så gjorde jag också när de ringde och skulle byta basenheten, vid samtalet bad jag först att den uppringande gav sitt fulla namn samt frågade om det var ett direktnummer han ringde från, därefter avslutade jag samtalet och ringde upp Verisure för att verifiera att allt var ok samt varför det skulle bytas och att jag inte tänkte betala något för varken enheten, teknikern eller besöket.

Ringde tillbaka till teknikern, kom överens om en tid och allt förlöpte smidigt och utan kostnad, sen att man betalar en del pengar för larmet varje månad är i mitt tycke fullt tillräckligt, behövs inga ytterligare kostnader för en tvingande uppgradering pga av teknikutveckling.
Fick alltihopa bytt för ett antal år sedan när jag var på väg att byta larmleverantör, jäklar vad måna de var att jag skulle stanna kvar, så måna att jag nästan funderade på att byta endast därför.
De som snällt betalar är väl de som inte ställer krav...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
N Nephew skrev:
Vi bytte allt gratis.
Samma här, men när killen från Verisure ringde så sa han det skulle kosta.
 
A andhager94 skrev:
Hej! Vi har oxå Garda alarm Powermaster o har nu fått hem uppgraderingsmodulen för 4G. Kostnad 3995kr. Har du köpt modulen någon annanstans? Den var så mycket billigare! Funkar den som den ska? Även vårt är friköpt.
Tycker ni blir rånade av de som ska skydda??
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
K Kaptenz skrev:
Tycker ni blir rånade av de som ska skydda??
Instämmer! Ringde för att Säga upp idag, var bara nr 32 i kön.
Gav upp efter 15 minuter, då var jag nr 22 i kön.
 
N
Jag köpte loss mitt, så jag slapp månadsavgiften.
Men har säkert redan diskuterats flera gånger.
Ville bara påpeka för dom som inte läser alla inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.