F
K Kaptenz skrev:
Håller inte med, har kontakt varje gång internet ska höjas och får bättre pris varje gång p kan behålla samma
Ja såklart, jag gör samma. Byta eller hota med uppsägning. Bara att lägga påmminelse i kalendern.
 
  • Gilla
Kaptenz
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Ja såklart, jag gör samma. Byta eller hota med uppsägning. Bara att lägga påmminelse i kalendern.
Försökte förhandla, de vek inte ner avgiften ett enda öre. Då sa jag upp det i samma samtal, och deras kommentar var bara, då gör vi så och då avslutar vi tjänsten xx/xx-xx
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
S
De levererar en produkt som är bland de dyraste och samtidigt sämsta på marknaden, och har sen mage att ta ännu mer betalt för att deras ”tekniker” ska ut och byta central mot en som är redo för 4G. Snacka om att mycket vill ha mer :D

Alla som använder sig av verisure och liknande tjänster borde jämföra kostnaden mot ett riktigt larm och inse hur snabbt det skulle gå att spara in den investeringskostnaden när mannslipper ocker från verisure.
 
S SueCia skrev:
De levererar en produkt som är bland de dyraste och samtidigt sämsta på marknaden, och har sen mage att ta ännu mer betalt för att deras ”tekniker” ska ut och byta central mot en som är redo för 4G. Snacka om att mycket vill ha mer :D

Alla som använder sig av verisure och liknande tjänster borde jämföra kostnaden mot ett riktigt larm och inse hur snabbt det skulle gå att spara in den investeringskostnaden när mannslipper ocker från verisure.
Vilket larm skulle du rekommendera då som
du säger är ett ”riktigt” larm ?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
S
U ullak40 skrev:
Vilket larm skulle du rekommendera då som
du säger är ett ”riktigt” larm ?
SPC installerat av en larmfirma (de som faktiskt kan koppla inbrottslarm) inte en leksakslarmfirma som installerar trådlöst som huvudsyssla.

Installationen är dyr, men du spar ändå in den ganska snabbt och framförallt äger du ditt larm och ingen annan har behörighet att koppla ifrån ditt larm eller titta i dina kameror när dom känner för det :)
 
U ullak40 skrev:
Har fler Verisure och fått meddelande om att basenheten nu måste bytas, då 2 & 3 G nätet läggs ner?
Fått meddelande om det och även blivit uppringd om detta.
När de ringde fr Verisure idag om detta, så säger jag, ja om det är kostnadsfritt ?
Nej det tillkommer en liten avgift för utryckning av tekniker, säger killen då.
Icket att jag betalar för något som Ni ska byta ut, som måste uppgraderas, det blir iinte.
Ni skaa stå för alla kostnader, blir det inte så då får ni komma och plocka ner allt, jag säger upp mitt abbonemang nu på en gång med dig i luren.
Ja jag förståår, men det är så att det tillkommer en liten avgift för detta byte.
Icke det, säger jag igen, är det så att nii måste byta en eller flera komponenter för att larmet ska fungera, då får nii stå för kostnaden.
Jaa jag förstååår säger killen igen, ja då måste jag prata med min cheef först.
Gööör det nuu säger jag, och tar inte ni kostnaden då säger jag upp det nuu, höör du vaad jag säger ?!
Joo joo, häng kvar om du har möjlighet, så kollar jag med min cheef.
Han kom tillbaka och jag får bytet utan kostnad.
Du kommer att få en faktura men vi kommer att kreditera den åt dig då.
I hx#€$ säger jag, ni skickar inte en enda faktura åt mig, det är förbjudet, höör du vad jag säger.
Joo joo …. ja men den har redan gått uut…
Redan gått ut ? Vaddå gått ut, har ju inte ens haft en tekniker hos mig o bytt enheten ännu, huur fn kan ni skicka en faktura då ?
Joo men det är så att alla ska ju få sin basenhet utbytt och då har fakturan redan gått ut.
Du får riva den dårå, jag lägger in här att du inte ska betala den dårå.
Var fly fb på dem, hur inni …. vågar de ens ??
Stå på er och låt de ej komma o byta enheten om
ni får en faktura innan de ens gjort jobbet.
Jag kommer att säga upp Verisure och skaffa annat larm, de ”mjölkar” folk på pengar.😠
Det är ju inte verisures fel att nätet stängs ned, varför skulle dom inte få betalt för sitt jobb?
 
K Kaptenz skrev:
Blir inte förvånad av hur Verisure gör.Hade dem förut och fick betala 800kr för byte av batteri som kostade 70kr köpa själv…
Gissa om vi sade upp dem… Dessutom när vi såg att nya kunder fick lägre kostnad för larm så blev vi j…ligt arga. Då vi frågade varför gamla kunder med långa avtal INTE premieras så blev de tysta.
Sagt upp sedan länge ( dessutom så blir det lika mycket inbrott i hus med larm).
Kollaps internet så ser ni.
Ge då gärna en orsak att betala dyra månadskostnader för inget värde.
Uppkopplat brandlarm med visuell konfirmering.
 
S SueCia skrev:
SPC installerat av en larmfirma (de som faktiskt kan koppla inbrottslarm) inte en leksakslarmfirma som installerar trådlöst som huvudsyssla.

Installationen är dyr, men du spar ändå in den ganska snabbt och framförallt äger du ditt larm och ingen annan har behörighet att koppla ifrån ditt larm eller titta i dina kameror när dom känner för det :)
Vad gör du då om du befinner dig på annan plats, ort och larmet går, eller utomlands?
Hur kan du se vad som händer och vilken åtgärd som behövs då ?
Verisures larm pratar ju vid ett larm, gör Spc det då också ?
 
N neo11 skrev:
Jag var i samma situation förra året.
Då jag haft larmet i 10 år, köpte jag loss det för 1500kr.
Behöll larmet, men har ingen larmtjänst kvar.
Slapp månadskostnaden.
Dock kommer min huvudenhet också sluta fungera snart pga 2/3G försvinner.
Får lösa det då.
Du har 24 månader på dig.
 
S
U ullak40 skrev:
Vad gör du då om du befinner dig på annan plats, ort och larmet går, eller utomlands?
Hur kan du se vad som händer och vilken åtgärd som behövs då ?
Verisures larm pratar ju vid ett larm, gör Spc det då också ?
Samma som du gör vid larm med ditt Verisure antar jag?
Går att ha kamera med SPC också
Ser ingen fördel att larmet kan prata, vad ska det vara bra för? :D
 
U ullak40 skrev:
Mycke möjligt.
Tyvärr är det så med larm, bolagen gör pengar på folks övertro på larm tyvärr…
 
S SueCia skrev:
De levererar en produkt som är bland de dyraste och samtidigt sämsta på marknaden, och har sen mage att ta ännu mer betalt för att deras ”tekniker” ska ut och byta central mot en som är redo för 4G. Snacka om att mycket vill ha mer :D

Alla som använder sig av verisure och liknande tjänster borde jämföra kostnaden mot ett riktigt larm och inse hur snabbt det skulle gå att spara in den investeringskostnaden när mannslipper ocker från verisure.
Håller med och om folk tog in vad experter säger om larm och dess trygghet (som tyvärr ej existerar) skulle dessa bolag få lägga ner. Bättre köpa en cane Corso och ha en trygg vän för många år. Tror ingen vill in hos mig då det finns en svart 60kilos muskelknutte med gode vassa tänder och bland det kraftigaste bettet😀😀😀
Om nån vill pröva så skriv en rad😂😊😂
Men, på helt egen risk…
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Samma som du gör vid larm med ditt Verisure antar jag?
Går att ha kamera med SPC också
Ser ingen fördel att larmet kan prata, vad ska det vara bra för? :D
Om brand uppstår är det ju bra veta var, om du har fler än en våning i huset t e x. så du vet vilken väg du ska ta dig ut.
 
S SueCia skrev:
Samma som du gör vid larm med ditt Verisure antar jag?
Går att ha kamera med SPC också
Ser ingen fördel att larmet kan prata, vad ska det vara bra för? :D
Om brand uppstår t e x och du har flera våningar i huset, är det ju bra att larmet pratar, så du vet var och vilken väg du ska ta dig ut. Läste faktiskt om en man som skrev om detta. Tack vare att larmet pratar kunde han få ut familjen på ett bra sätt. Han var väldigt tacksam över detta, annars hade de inte överlevt.
 
S
U ullak40 skrev:
Om brand uppstår t e x och du har flera våningar i huset, är det ju bra att larmet pratar, så du vet var och vilken väg du ska ta dig ut. Läste faktiskt om en man som skrev om detta. Tack vare att larmet pratar kunde han få ut familjen på ett bra sätt. Han var väldigt tacksam över detta, annars hade de inte överlevt.
Haha låter som du pratat med en riktigt bra säljare, det är väl kanske det enda Verisure är bra på?

Nä, kolla med något seriöst företag om att få ett riktigt larm installerat istället :)
 
  • Gilla
Jjjonas5420 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.