Mitt larm är från hösten 2019 och jag har inte hört något från verisure , förlängde även 12 månader förra hösten för att få rabatt och då var det redan känt om att 2g och 3g ska släckas.
inte ett ord om att enheten behöver bytas ut.
får väl se om någon ringer.
 
U ullak40 skrev:
Finns inga billigare i vårt stadsnät. Sa upp mitt bredband och tog det som ny kund efter uppsägningstiden slut, då fick jag nån krona billigare!
Ringde igår för att säga upp mitt tele2 bredband då det löper ut och fått en prisavisering att priset ökar från. 290 till 440:- månad. Fick nytt pris 319:-. Rimlig ökning med tanke på andra prisökningar. Dessutom bättre tjänst från 300/100 till 300/300. 3e gången jag gjort detta alltid fått en ny deal som ör bättre än deras lockpris för nya kunder. Uppsägning brukar vara bästa sättet att förhandla pris.
 
  • Gilla
Hank_Ö och 1 till
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Ringde igår för att säga upp mitt tele2 bredband då det löper ut och fått en prisavisering att priset ökar från. 290 till 440:- månad. Fick nytt pris 319:-. Rimlig ökning med tanke på andra prisökningar. Dessutom bättre tjänst från 300/100 till 300/300. 3e gången jag gjort detta alltid fått en ny deal som ör bättre än deras lockpris för nya kunder. Uppsägning brukar vara bästa sättet att förhandla pris.
Det kallas antichurn , vilket 9 av 10 sysslar med
 
  • Gilla
mojjen
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Haha låter som du pratat med en riktigt bra säljare, det är väl kanske det enda Verisure är bra på?

Nä, kolla med något seriöst företag om att få ett riktigt larm installerat istället :)
Har inte pratat med någon säljare, detta var en privatperson.
 
S
U ullak40 skrev:
Har inte pratat med någon säljare, detta var en privatperson.
Om du tror att dom hade dött ifall dom inte haft ett Verisure larm så lägger det ribban för den här diskussionen känner jag :)
 
  • Gilla
Kaptenz
  • Laddar…
Tragiskt att läsa här hur många som tror larm skyddar mot inbrott. Det måste väl vara därför de betalar otroliga månadsavgifter till larmbolagen?
Det finns INGA belägg för att det är så. Det säger ju t.o.m. både IF, Trygg Hansa och Folksam.
Att ha brandvarnare är ju bra men, de köper man ju själv? Dessutom hinner inte larmbolagen eller polis fram innan tjuvarna är borta på ca 5-12 minuter. Innan dess har de (tyvärr) hunnit iväg.
Jag begriper inte vad man då betalar för? Du får en självrisk ändå och har ju ändå blivit av med det värdefulla som man då lämnat hemma.
Visst, man gör vad man vill med sina inkomster men, aldrig jag skulle ge dem till luriga larmbolag..,
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Krilleman
Ytterligare en anledning att ALDRIG betala för larmtjänster på månadsbasis.
Dessutom från Verisure...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...der-cirkulerade-internt-200-sekunder-granskar

Är du osäker i ditt hem investera i en friköpt anläggning som du själv äger.
Idag finns det flera fina ruskigt trevliga enheter att investera i med en engångskostnad.
Larmar/fotar/filmar både vid rörelse och brand.
 
  • Gilla
Kaptenz
  • Laddar…
G Gunnar Johansson69 skrev:
Jag har just nu
* 10 brandvarnare
* 20 vibsensorer
* 6 kameror
* 2 manöverpaneler
* 3 sirener

Skall jag köpa detta från ex. Safeland (Ajax) kostar det 50’. Och jag får ändå en månadskostnad på ~100 SEK för koppling till larmcentral.

Jag är mer än nöjd med Verisure. 299/mån efter förhandling.
Det var ju ett bra pris iofs. De som inte aktivt hanterar sitt abonnemang betalar betydligt mer. Min kollega som hade det på autogiro upptäckte en dag att priset per månad gått från 299 till 579 under loppet av 3 år. Därav min skepsis till dessa lurendrejare.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Har fler Verisure och fått meddelande om att basenheten nu måste bytas, då 2 & 3 G nätet läggs ner?
Fått meddelande om det och även blivit uppringd om detta.
När de ringde fr Verisure idag om detta, så säger jag, ja om det är kostnadsfritt ?
Nej det tillkommer en liten avgift för utryckning av tekniker, säger killen då.
Icket att jag betalar för något som Ni ska byta ut, som måste uppgraderas, det blir iinte.
Ni skaa stå för alla kostnader, blir det inte så då får ni komma och plocka ner allt, jag säger upp mitt abbonemang nu på en gång med dig i luren.
Ja jag förståår, men det är så att det tillkommer en liten avgift för detta byte.
Icke det, säger jag igen, är det så att nii måste byta en eller flera komponenter för att larmet ska fungera, då får nii stå för kostnaden.
Jaa jag förstååår säger killen igen, ja då måste jag prata med min cheef först.
Gööör det nuu säger jag, och tar inte ni kostnaden då säger jag upp det nuu, höör du vaad jag säger ?!
Joo joo, häng kvar om du har möjlighet, så kollar jag med min cheef.
Han kom tillbaka och jag får bytet utan kostnad.
Du kommer att få en faktura men vi kommer att kreditera den åt dig då.
I hx#€$ säger jag, ni skickar inte en enda faktura åt mig, det är förbjudet, höör du vad jag säger.
Joo joo …. ja men den har redan gått uut…
Redan gått ut ? Vaddå gått ut, har ju inte ens haft en tekniker hos mig o bytt enheten ännu, huur fn kan ni skicka en faktura då ?
Joo men det är så att alla ska ju få sin basenhet utbytt och då har fakturan redan gått ut.
Du får riva den dårå, jag lägger in här att du inte ska betala den dårå.
Var fly fb på dem, hur inni …. vågar de ens ??
Stå på er och låt de ej komma o byta enheten om
ni får en faktura innan de ens gjort jobbet.
Jag kommer att säga upp Verisure och skaffa annat larm, de ”mjölkar” folk på pengar.😠
Trevlig du låter. Hade jag jobbat på Verisure hade jag låtit dig säga upp avtalet och bett dig dra åt helvete. De erbjöd sig alltså att riva fakturan men inte ens det dög.
 
Krilleman
E EB2 skrev:
Trevlig du låter. Hade jag jobbat på Verisure hade jag låtit dig säga upp avtalet och bett dig dra åt helvete. De erbjöd sig alltså att riva fakturan men inte ens det dög.
Jag hade gjort precis som @ullak40

Stått på mig, betalar man dyra pengar för ett larm månadsvis som behöver uppgraderas, så är det inte mitt problem.

Larmbolaget försöker på alla sätt och vis fakturera för något som inte skall faktureras.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Har fler Verisure och fått meddelande om att basenheten nu måste bytas, då 2 & 3 G nätet läggs ner?
Fått meddelande om det och även blivit uppringd om detta.
När de ringde fr Verisure idag om detta, så säger jag, ja om det är kostnadsfritt ?
Nej det tillkommer en liten avgift för utryckning av tekniker, säger killen då.
Icket att jag betalar för något som Ni ska byta ut, som måste uppgraderas, det blir iinte.
Ni skaa stå för alla kostnader, blir det inte så då får ni komma och plocka ner allt, jag säger upp mitt abbonemang nu på en gång med dig i luren.
Ja jag förståår, men det är så att det tillkommer en liten avgift för detta byte.
Icke det, säger jag igen, är det så att nii måste byta en eller flera komponenter för att larmet ska fungera, då får nii stå för kostnaden.
Jaa jag förstååår säger killen igen, ja då måste jag prata med min cheef först.
Gööör det nuu säger jag, och tar inte ni kostnaden då säger jag upp det nuu, höör du vaad jag säger ?!
Joo joo, häng kvar om du har möjlighet, så kollar jag med min cheef.
Han kom tillbaka och jag får bytet utan kostnad.
Du kommer att få en faktura men vi kommer att kreditera den åt dig då.
I hx#€$ säger jag, ni skickar inte en enda faktura åt mig, det är förbjudet, höör du vad jag säger.
Joo joo …. ja men den har redan gått uut…
Redan gått ut ? Vaddå gått ut, har ju inte ens haft en tekniker hos mig o bytt enheten ännu, huur fn kan ni skicka en faktura då ?
Joo men det är så att alla ska ju få sin basenhet utbytt och då har fakturan redan gått ut.
Du får riva den dårå, jag lägger in här att du inte ska betala den dårå.
Var fly fb på dem, hur inni …. vågar de ens ??
Stå på er och låt de ej komma o byta enheten om
ni får en faktura innan de ens gjort jobbet.
Jag kommer att säga upp Verisure och skaffa annat larm, de ”mjölkar” folk på pengar.😠
Dom började ringa mig i November, skulle ha 3000kr då ingick någon talenhet som kostar 1000kr samt byta ut 2 X gamla brandvarnare. Jag sa nej aldrig.

Sen ringde dom en vecka senare, hade förhandlat med chef o jag skulle få betala 1500kr.. jag sa nej..

Ringde sen 2v senare o bytte enheten och jag fick byta gamla brandvarnare gratis 😂
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Samma som du gör vid larm med ditt Verisure antar jag?
Går att ha kamera med SPC också
Ser ingen fördel att larmet kan prata, vad ska det vara bra för? :D
Det är rätt viktigt. Det är en väldigt effektiv avskräckning att nån som smyger runt huset får reda på att polisen är larmad och att någon ser dom.

Två gånger har jag varit med om precis det och i båda fallen flydde personen direkt. Men blev inte avskräckt av larmdekaler eller kameror då utan det behövdes den här rösten.
 
TobiasN79 TobiasN79 skrev:
Dom började ringa mig i November, skulle ha 3000kr då ingick någon talenhet som kostar 1000kr samt byta ut 2 X gamla brandvarnare. Jag sa nej aldrig.

Sen ringde dom en vecka senare, hade förhandlat med chef o jag skulle få betala 1500kr.. jag sa nej..

Ringde sen 2v senare o bytte enheten och jag fick byta gamla brandvarnare gratis 😂
Låter ju bra men, tänk så här då, de tjänar så bra ändå att de försöker först mjölka en och sedan byter då de redan tjänar bra på larmet. Fattar inte alla ni som har larm, det är ju lika mycket inbrott i hus med larm enligt alla försäkringsbolag??
 
Krilleman Krilleman skrev:
Jag hade gjort precis som @ullak40

Stått på mig, betalar man dyra pengar för ett larm månadsvis som behöver uppgraderas, så är det inte mitt problem.

Larmbolaget försöker på alla sätt och vis fakturera för något som inte skall faktureras.
Visst, men TS fortsatte att vara otrevlig och omedgörlig även när han/hon fick sin vilja igenom. Kunder som TS kan man vara utan. De är bara besvärliga.
 
Krilleman
E EB2 skrev:
Visst, men TS fortsatte att vara otrevlig och omedgörlig även när han/hon fick sin vilja igenom. Kunder som TS kan man vara utan. De är bara besvärliga.
Otrevlig skulle jag inte påstå, korrekt är rätt ord.

Varför ska man som kund faktureras om man inte beställt något?
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.