K Kvackatore skrev:
Verisure är det värsta bolaget man kan ha att göra med. All lycka till att säga upp abonnemanget, det är inte det lättaste. Och om du vill friköpa prylarna (även om de redan är fullt betalda) så glöm inte anmäla detta enligt villkoren, gör du det för sent så brinner dom inne då Verisure vägrar avregga dom. Avreggning är ett krav för att de skall kunna användas i ett annat system eller som fristående system.
Tack för tipset ! Hur kommunicerar du med larmet om du avreggar det från Verisure ?

• Gilla
EmilJac
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Tack för tipset ! Hur kommunicerar du med larmet om du avreggar det från Verisure ?
Antingen använder du det som ett fristående larm, det låter alltså men larmar ingen väktare. Alternativt ansluter du det till en annan firma, t.ex. https://www.safe.land/se/, klicka på larmtjänster.

Eller så säljer du av delarna på blocket till någon annan stackare med Verisure som vill bygga ut sitt system och skaffar ett nytt larm från någon annan aktör.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
K Kvackatore skrev:
Antingen använder du det som ett fristående larm, det låter alltså men larmar ingen väktare. Alternativt ansluter du det till en annan firma, t.ex. [länk], klicka på larmtjänster.

Eller så säljer du av delarna på blocket till någon annan stackare med Verisure som vill bygga ut sitt system och skaffar ett nytt larm från någon annan aktör.
Tack, alla aktörer har ungefär samma priser. En kollega ringde runt och frågade. Får väl se hur vi gör. Verkar då inte ens gå få en tekniker efter kl 16, de kan bara komma så de är klara senast kl 13:00, och det gåt då inte här. De åker fr. Umeå kl 8:00 och åker tillbaka kl 13:00. Lönlöst här. De vet inte hur de ska lösa det problemet heller, suck ….

• Gilla
  • Haha
Kashew och 2 till
  • Laddar…
N
Fick en total uppgradering av kameror, rörelsedetektorer, röksensorer. mm i hus med 4 våningar. Kostnad 21 910:- Betalade inget för detta.

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
N Nephew skrev:
Fick en total uppgradering av kameror, rörelsedetektorer, röksensorer. mm i hus med 4 våningar. Kostnad 21 910:- Betalade inget för detta.
Bra jobbat av dig ! 😃

• Gilla
Nephew
  • Laddar…
N
U ullak40 skrev:
Bra jobbat av dig ! 😃
Behövde inte ens ta upp frågan!

Jag är mest förvånad över att folk fortfarande använder dessa olika bluffmakare som ska föreställa larmbolag. Helt orimligt när du kan köpa allt du behöver för en bråkdel av pengarna och koppla det till valfri fristående larmcentral 😅
Finns det ens någon av dessa leverantörer som inte höjer avgiften årligen för befintliga kunder?

• Gilla
  • Älska
H-Thomasson och 8 till
  • Laddar…
Tror vi ligger på 30% av kostnaden på månadsavgiften. Enda nackdelen är att man måste hota med uppsägning. Hade utan larm i 15 minuter sist innan de ringde tillbaka och accepterade mitt bud.

Skulle aldrig betala för ny hårdvara

• Gilla
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
S Slangfil skrev:
Jag är mest förvånad över att folk fortfarande använder dessa olika bluffmakare som ska föreställa larmbolag. Helt orimligt när du kan köpa allt du behöver för en bråkdel av pengarna och koppla det till valfri fristående larmcentral 😅
Finns det ens någon av dessa leverantörer som inte höjer avgiften årligen för befintliga kunder?
Jag har just nu
* 10 brandvarnare
* 20 vibsensorer
* 6 kameror
* 2 manöverpaneler
* 3 sirener

Skall jag köpa detta från ex. Safeland (Ajax) kostar det 50’. Och jag får ändå en månadskostnad på ~100 SEK för koppling till larmcentral.

Jag är mer än nöjd med Verisure. 299/mån efter förhandling.

• Ledsen
1234bjorn
  • Laddar…
F
S Slangfil skrev:
Well, det är enkelt och snabbt och kostar ungefär lika mycket som 2 streamingtjänster.
299kr*12mån*10 år = 35 880kr. Så säg runt 30-40 000kr för en 10 års period?

Fristående larm kostar ju runt 15-30 000kr och då är det iaf lite meck och research som behövs. Sen börjar man ju som smått börja uppgradera grejerna själv.

Sen inte att glömma att flera hemförsäkringar ger 10% rabatt om man har larm. Så då blir ju larmet i princip gratis mer eller mindre.

Kan inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om larm egentligen. Tror mest skyltarna och synliga kameror är avskräckande. Vi har inget av värde hemma. Den enda vettiga funktionen är väl det uppkopplade brandlarmet. Börjar det brinna och man inte är hemma kan det ju rädda både husdjur och bostad.

• Gilla
Ruffeboy och 1 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Tror vi ligger på 30% av kostnaden på månadsavgiften. Enda nackdelen är att man måste hota med uppsägning. Hade utan larm i 15 minuter sist innan de ringde tillbaka och accepterade mitt bud.

Skulle aldrig betala för ny hårdvara
Nej det gör inte jag heller, och själva hårdvaran kostar inget, men teknikern kostar sa han, men det först efter jag sa om ni gör det kostnadsfritt.

• Gilla
Buster901
  • Laddar…
B
U ullak40 skrev:
Har fler Verisure och fått meddelande om att basenheten nu måste bytas, då 2 & 3 G nätet läggs ner?
Fått meddelande om det och även blivit uppringd om detta.
När de ringde fr Verisure idag om detta, så säger jag, ja om det är kostnadsfritt ?
Nej det tillkommer en liten avgift för utryckning av tekniker, säger killen då.
Icket att jag betalar för något som Ni ska byta ut, som måste uppgraderas, det blir iinte.
Ni skaa stå för alla kostnader, blir det inte så då får ni komma och plocka ner allt, jag säger upp mitt abbonemang nu på en gång med dig i luren.
Ja jag förståår, men det är så att det tillkommer en liten avgift för detta byte.
Icke det, säger jag igen, är det så att nii måste byta en eller flera komponenter för att larmet ska fungera, då får nii stå för kostnaden.
Jaa jag förstååår säger killen igen, ja då måste jag prata med min cheef först.
Gööör det nuu säger jag, och tar inte ni kostnaden då säger jag upp det nuu, höör du vaad jag säger ?!
Joo joo, häng kvar om du har möjlighet, så kollar jag med min cheef.
Han kom tillbaka och jag får bytet utan kostnad.
Du kommer att få en faktura men vi kommer att kreditera den åt dig då.
I hx#€$ säger jag, ni skickar inte en enda faktura åt mig, det är förbjudet, höör du vad jag säger.
Joo joo …. ja men den har redan gått uut…
Redan gått ut ? Vaddå gått ut, har ju inte ens haft en tekniker hos mig o bytt enheten ännu, huur fn kan ni skicka en faktura då ?
Joo men det är så att alla ska ju få sin basenhet utbytt och då har fakturan redan gått ut.
Du får riva den dårå, jag lägger in här att du inte ska betala den dårå.
Var fly fb på dem, hur inni …. vågar de ens ??
Stå på er och låt de ej komma o byta enheten om
ni får en faktura innan de ens gjort jobbet.
Jag kommer att säga upp Verisure och skaffa annat larm, de ”mjölkar” folk på pengar.😠
Problemet är att du inte har validering på den muntliga överrenskommelsen. Be alltid att företaget skickar ett mail eller brev där du ber företaget skriva ner så specifikt som möjligt vad ni kom överrens om.
I tillägg till att se till att få skriftlig validering på vad ni kommit överrens om i samtalet så hade jag även bett Verisure att i skrift garantera att dina övriga komponenter inte påverkas av utbytet av basenheten med evt tillhörande mjukvara - varken nu eller i framtiden.

Att be om en specificerad konfirmation om vad ni kommit överrens om gäller såklart även andra företag, tex Telia som har en förmåga att helt plötsligt ändra förutsättningar 😉

• Gilla
maxmsm
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Tycker det är uselt av bolaget att ha så pass dålig huvudenhet, att de måste byta hela. Hade det inte kunnat lösas via uppdatering bara. Tycker de borde gå på 4 G nätet i alla fall och vara förberedda för 5 G. Killen ville också jag skulle ta en genomgång av alla komponenter och utöka larmet ytterligare. Har även varit så när deras tekniker varit hit. Alltid är de något de vill sälja, trots att jag säger Nej tack till det.
Såå less på dessa nu.
Du ser väl till att din nya enhet är förberedd för 8G nu då, om du ändå måste byta.

• Gilla
Hank_Ö och 3 till
  • Laddar…
B bara på låtsas skrev:
Problemet är att du inte har validering på den muntliga överrenskommelsen. Be alltid att företaget skickar ett mail eller brev där du ber företaget skriva ner så specifikt som möjligt vad ni kom överrens om.
I tillägg till att se till att få skriftlig validering på vad ni kommit överrens om i samtalet så hade jag även bett Verisure att i skrift garantera att dina övriga komponenter inte påverkas av utbytet av basenheten med evt tillhörande mjukvara - varken nu eller i framtiden.

Att be om en specificerad konfirmation om vad ni kommit överrens om gäller såklart även andra företag, tex Telia som har en förmåga att helt plötsligt ändra förutsättningar 😉
Har bytt basen en gång tidigare, inga problem alls. Börjar det krångla säger jag upp det.
Betr.att han tog bort kostnaden har jag fått på mejlen, det begärde jag av honom.

• Gilla
AmbiJens och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Klassiskt drag av Verisure, de försöker mjölka dig på så mycket som möjligt, för du vill väl känna dig trygg?!

Nej, jag hivade ut dem för något år sedan när de skulle ha 5000kr + arbete för att byta batterier i vårt larm, batterier som behövde bytas för att deras sensor gått sönder och fått systemet att larma i en vecka.

Tog ett egenköpt från Ajax som jag kan koppla till vem jag vill, inkluderat larmcentral eller grannsamverkan.
Har aldrig hört talas om Ajax förut, men läste på deras hemsida att deras "centralenhet är immun mot hacking" 😂😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.