E etxgmg skrev:
De tjänar inget på att sälja stuff, de tjänar in sin vinst på att sälja Resurs-kort!
Det tvivlar jag faktiskt på. Har svårt att tro att någon hög andel av kunderna har kortet. De har i alla fall aldrig försökt pracka på mig det.
 
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Det är bra.
Några andra fördelar vi inte behöver?
Släplånet är via Use4Free, man behöver inte vara Bauhaus kund för att låna bauhaus släp gratis. Har själv provat.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Vad händer efter 3 timmar och 1 minut, det är frågan?
This trailer will self destruct in T minus...
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Har du blivit övertalad av en kassörska att skaffa ett Bauhaus-kort?

Kolla i så fall noga först hur betalningen kommer gå till.
Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.
Ditt köp blir kvar som en skuld till Resurs Bank.

Vi gjorde vårt första inköp med kortet förra månaden.
Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Administrationsavgift föreg månad 49 kr.
Administrationsavgift innevarande månad 49 kr.
Avg sen betalning 145 kr.
Ränta från inköpsdagen 64 kr.
Avdragsgill ränta innevarande månad 50 kr.
Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Mycket tråkigt. Vi är annars väldigt nöjda med Bauhaus.
MEN KOMMER ALDRIG MER ANVÄNDA BAUHAUS-KORTET.
fick ett sånt kort, men såg inga fördelar med det, så det är oanvänt, klippt och kastat. Det är så liten skillnad mellan alla kort man erbjuds, så mitt val är att använda ett enda (Bank Norwegian) och strunta i alla andra.
 
H Hhallden skrev:
De är extremt påstridiga om att man skall skaffa kortet.
Konstigt. Har handlat där hundratals gånger och aldrig fått frågan om jag vill skaffa det.

Har redan Amex och Mastercard kreditkort som jag betalar med. Hur betalar du? Är det cash eller vanligt bankkort på konto så att det är därför de frågar?
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Har du blivit övertalad av en kassörska att skaffa ett Bauhaus-kort?

Kolla i så fall noga först hur betalningen kommer gå till.
Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.
Ditt köp blir kvar som en skuld till Resurs Bank.

Vi gjorde vårt första inköp med kortet förra månaden.
Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Administrationsavgift föreg månad 49 kr.
Administrationsavgift innevarande månad 49 kr.
Avg sen betalning 145 kr.
Ränta från inköpsdagen 64 kr.
Avdragsgill ränta innevarande månad 50 kr.
Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Mycket tråkigt. Vi är annars väldigt nöjda med Bauhaus.
MEN KOMMER ALDRIG MER ANVÄNDA BAUHAUS-KORTET.
Haha. Jag stod där stressad i kassan med klinkers och en toa för 12.000. Då söger kassörskan. Ska du inte skaffa Bauhaus kortet? Du får 10% rabatt på det där.

Snabb i huvudet som man är tänker man "1200 spänn för 3 minuters jobb. Enkelt".

2 månader senare dimper det ner en rabatt kupong på 1% om jag handlar mer med Bauhaus-kortet. Ridå. 😂
 
  • Haha
Malainor
  • Laddar…
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Har du blivit övertalad av en kassörska att skaffa ett Bauhaus-kort?

Kolla i så fall noga först hur betalningen kommer gå till.
Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.
Ditt köp blir kvar som en skuld till Resurs Bank.

Vi gjorde vårt första inköp med kortet förra månaden.
Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Administrationsavgift föreg månad 49 kr.
Administrationsavgift innevarande månad 49 kr.
Avg sen betalning 145 kr.
Ränta från inköpsdagen 64 kr.
Avdragsgill ränta innevarande månad 50 kr.
Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Mycket tråkigt. Vi är annars väldigt nöjda med Bauhaus.
MEN KOMMER ALDRIG MER ANVÄNDA BAUHAUS-KORTET.
Bauhaus är och förblir en skitbutik. Den enda jag bett dra åt he typ. Välj andra alternativ!
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Haha. Det var inte jag. :) Jag skaffade nog resurskortet där också för någon rabatt men handlade aldrig mer där innan de konkade.
Siba konkade inte. Siba ägde NetOnNet och de valde att bara ha lagershopar och stängde alla andra butiker
 
G Gina Göransson skrev:
Håller med om att det är otydligt. Svårt att göra returer också. Klippt mitt kort. Gillar också Bauhause annars
Min erfarenhet är att det är jättelätt att göra returer på Bauhaus. Då har jag i och för sig haft kvitto. Men det har aldrig varit något problem.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Självklart ska man läsa igenom vad man skriver på.
Men vi var stressade, hade ett bygge som måste bli klart och efter att ha handlat på Bauhaus i flera hade vi förtroende för dem och för vad de rekommenderade.
Kommentaren var nog ironisk. Ingen läser click-wraps och om de är orimliga kan man bestrider de. Jag hade också ett kort av de för länge sedan men avslutade också pga risken att missa betalning. (Klarna är inte mycket bättre).
 
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Har du blivit övertalad av en kassörska att skaffa ett Bauhaus-kort?

Kolla i så fall noga först hur betalningen kommer gå till.
Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.
Ditt köp blir kvar som en skuld till Resurs Bank.

Vi gjorde vårt första inköp med kortet förra månaden.
Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Administrationsavgift föreg månad 49 kr.
Administrationsavgift innevarande månad 49 kr.
Avg sen betalning 145 kr.
Ränta från inköpsdagen 64 kr.
Avdragsgill ränta innevarande månad 50 kr.
Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Mycket tråkigt. Vi är annars väldigt nöjda med Bauhaus.
MEN KOMMER ALDRIG MER ANVÄNDA BAUHAUS-KORTET.
Har i stort samma erfarenhet med extra avgifter. Är inte i behov av krediten, så jag använder aldrig kortet mer.
 
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Har du blivit övertalad av en kassörska att skaffa ett Bauhaus-kort?

Kolla i så fall noga först hur betalningen kommer gå till.
Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.
Ditt köp blir kvar som en skuld till Resurs Bank.

Vi gjorde vårt första inköp med kortet förra månaden.
Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Administrationsavgift föreg månad 49 kr.
Administrationsavgift innevarande månad 49 kr.
Avg sen betalning 145 kr.
Ränta från inköpsdagen 64 kr.
Avdragsgill ränta innevarande månad 50 kr.
Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Mycket tråkigt. Vi är annars väldigt nöjda med Bauhaus.
MEN KOMMER ALDRIG MER ANVÄNDA BAUHAUS-KORTET.
Kul detta hände mig för ca 10 år sedan aslutade all kontakt med Bauhaus efter detta ,dom vet mycket väl om hur Resurs bank fungerar ,bilhandlaf metoder.
 
Ja jag blev övertalad att skaffa det men skrev inte på ngt. Däremot fick jag visa körkort och de gjorde en kreditupplysning utan att jag gått med på det.

Efter det handlar jag inte på Bauhaus.
 
nikasp
O [old rusty] skrev:
Skrev du inte under något med text på?
Läste du texten?
Tom jag som är svinskeptisk och aldrig köper av dörrförsäljare blev pålurad på ett sånt för några år sedan. Läste på lite hemma och insåg hur dåligt det var och dödade det direkt. Tror de var lite tydligare med hur det säljs in efteråt pga mycket kritik men men.
 
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Har du blivit övertalad av en kassörska att skaffa ett Bauhaus-kort?

Kolla i så fall noga först hur betalningen kommer gå till.
Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.
Ditt köp blir kvar som en skuld till Resurs Bank.

Vi gjorde vårt första inköp med kortet förra månaden.
Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Administrationsavgift föreg månad 49 kr.
Administrationsavgift innevarande månad 49 kr.
Avg sen betalning 145 kr.
Ränta från inköpsdagen 64 kr.
Avdragsgill ränta innevarande månad 50 kr.
Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Mycket tråkigt. Vi är annars väldigt nöjda med Bauhaus.
MEN KOMMER ALDRIG MER ANVÄNDA BAUHAUS-KORTET.
Hade precis samma erfarenhet av Bauhaus/Resurs bank för ca. 4 år sedan, där jag väntade på räkningen som jag aldrig såg, alternativt missade (Vill minnas att den skickades som brev?). Men när påminnelsen och påslagen kom så fattade jag först ingenting och det gjorde mig fly förbannad och jag ringde Resurs. Tack o lov så fick jag prata med en vettig person som faktiskt tog bort förseningsavgiften.
Men sen åkte Resurs Bank ut med huvudet först.
Jag får frågan då och då från kassören om jag "inte vill bli medlem ", men då kickar min reptilhjärna in och jag svarar alltid att "så länge Resurs Bank är inblandade, så blir jag aldrig medlem".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.