38 528 läst · 110 svar
39k läst
110 svar
Varning för automatisk öppning av diskmaskin
Är ju en praktisk funktion med automatisk lucköppning men tråkigt om någon har köksinredning som inte tål ångan som kommer ut. Har inte själv något problem med detta. Stör mig lite på att maskinen på landet inte har den men det är en äldre maskin.
Det blir alltid lite vatten kvar på någon del; under ett vinglas eller en skål. Och hos oss, där vi ofta drar igång maskinen och åker hemifrån några dagar är det en viktig funktion. Maskinen luktar inte bra efter sju dagar om den står stängd efter disk, det vet alla som provat.Nyfniken skrev:
Nu har jag fått nya luckor av ikea. Ser framemot att göra om detta om ca 2-3 år igen
Tycker det är lite dålig service att de inte kan köra hem det utan jag fick köra 3 mil till deras utlämningsställe och hämta det inom 2 dagar. 🤔
Tycker det är lite dålig service att de inte kan köra hem det utan jag fick köra 3 mil till deras utlämningsställe och hämta det inom 2 dagar. 🤔
Redigerat:
ur vattenskade(och brand)synvinkel känns det tveksamt att dra igång maskinen och resa bort, jag skulle börja köra maskinen på snabbprogram nån timme innan avfärd istället.Mulvaden skrev:
Ja vill man vara hemma och bevaka alla maskiner så inget går snett när dom är igång så står det var och en fritt såklart.J JohanLun skrev:
Jag antar att du stänger av vattnet till huset och all el när du lämnar hemmet också.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varning för riskkonstruktion - altandörr
Fönster & Dörrar -
Automatisk dränering för luftkompressor
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Varning för falska fakturor på bygglov
Artikelkommentarer -
Stor varning för Julas "stål"-linjal
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Varning för asbest bakom list?