Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad i hela friden ska den där funktionen vara bra för?
Det verkar väl lite modernt när prylen gör något av sig själv. Ungefär som elektrisk baklucka på bilen. Kanske är det för att disken skall torka fortare.
 
  • Gilla
Berndtan och 2 till
  • Laddar…
F fisgris8 skrev:
Det finns en speciell list man kan köpa för att sätta under bänkskivan ovanför diskmaskinen om denna inte tål fukt. Ikea säljer dessa.
Hjälper nog inte luckorna tyvärr.
 
  • Gilla
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad i hela friden ska den där funktionen vara bra för?
Disken blir snustorr även om man kör igång maskinen utan att passa när den är klar

Tex när man arbetar eller sover.
 
  • Gilla
EllinorLag och 15 till
  • Laddar…
Då föredrar jag zeolith som finns i min diskmaskin. Disken är torr när jag öppnar luckan.
 
  • Gilla
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Då föredrar jag zeolith som finns i min diskmaskin. Disken är torr när jag öppnar luckan.
Samma här. ☝️
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
A
Hur går man tillväga för att för att stänga av denna funktion?
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Disken blir snustorr även om man kör igång maskinen utan att passa när den är klar

Tex när man arbetar eller sover.
Du får nog utveckla...

Jag har en diskmaskin från stenåldern. Jag brukar dra igång den efter middagen och när jag tömmer den så är disken torr. Ingen zeolit eller lucköppning.
 
Keiller Keiller skrev:
Då föredrar jag zeolith som finns i min diskmaskin. Disken är torr när jag öppnar luckan.
När zeolitgrunkan pajjar kostar det en bra slant att laga vad jag har förstått. Men kanske bekvämt så länge det funkar och om man diskar mycket plast.
 
  • Gilla
86Tompa och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du får nog utveckla...

Jag har en diskmaskin från stenåldern. Jag brukar dra igång den efter middagen och när jag tömmer den så är disken torr. Ingen zeolit eller lucköppning.
Din stenåldersmaskin är i så fall bättre än vad min stenåldersmaskin var.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
F
F fisgris8 skrev:
Det finns en speciell list man kan köpa för att sätta under bänkskivan ovanför diskmaskinen om denna inte tål fukt. Ikea säljer dessa.
Vi har sådan list men det är inte bänkskivan som är kass utan luckor runt diskmaskinen.
 
  • Gilla
Berndtan
  • Laddar…
F
maflax skrev:
Hur går man tillväga för att för att stänga av denna funktion?
Bör stå i manualen.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Detta med köksluckor där färgen lossnar och MDF:en sväller har jag sett många gånger även utan att diskmaskinen öppnar sig själv. Jag tycker att luckorna är att beskylla snarare än diskmaskinen.
 
  • Gilla
Flamman och 4 till
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Är du dum på riktigt. Anser du att de på något sätt skulle vara Ikeas fel? Herregud!
Vems fel är det annars när Ikea säljer luckor med undermålig kvalitet?
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Vems fel är det annars när Ikea säljer luckor med undermålig kvalitet?
De som köper låg kvalitet, konstigt om man fick typ Kvänums kvalitet med Ikeas priser…
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Är du dum på riktigt. Anser du att de på något sätt skulle vara Ikeas fel? Herregud!

Folk verkar juninte ens villiga att tänka själv längre.
Härlig attityd du har…

Självklart har leverantören ett ansvar om man säljer en kombination av maskin/lucka som inte fungerar ihop. Alla kanske inte har kunskap att själva räkna ut att lackad mdf i kombination med vattenånga inte är jättelämplig.

Till övriga: funktionen är det absolut inget fel på. Vi har haft självöppnande helintegrerad dm med massiva handmålade luckor och det har funkat klockrent i snart 15 år.
 
  • Gilla
Calsal och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.