22 172 läst · 113 svar
22k läst
113 svar
Varför skyddar Rörvikshus INTE ändträ på panelbräder som skarvas
Tack, och förlåt... åter tillbaka till frågan jag ställde: ska hustillverkare följa krav specade i AMA för att skydda skarvar innan uppsättning eller inte?A AndersS skrev:Snälla, ta det lite lugnt i argumenterandet. Vi är många som har erfarenhet men behöver mera information om det saknas och kanske ser saker annorlunda. Så frågor är för att få mera fakta, vi ser bara några bilder och det du skriver. Du har bott i huset i 15år, vi har bara kunnat läsa ett tiotal inlägg från dig.
Med grundolja, tillräckligt tjocka färg lager tillräckligt ofta enl tillverkarens anvisningar? Isåfall tycker jag du ska kontakta färg tillverkaren eller den som sålt på dej plastfärgen då det uppenbarligen inte fungerar med den färgtypen på ditt underlag.Norbert Rosenpek skrev:
Norbert Rosenpek skrev:
Svenskträs anvisningar? Menar du det som man kan läsa på traguiden.se typ?F fribygg skrev:
Om man kör med kvalitet...då har man väl inte några skarvar på väggen?!Norbert Rosenpek skrev:intressant... det är helt okänd för mig at vi borde ha avtalat om ändträ behandling vid skarvar
jag har uttgått ifrån att om man använder begrep "kvalitet" i sin markandsföring då sådana detaljer är ett måste
i jurisdiska termer, om enteprenören hoppar över viktig moment i syfte att tjänna pegnar på beställarens bekostnad kallas detta som byggfusk