Ser ut som ett lapptäcke av centraler tagits bort. Om man kollar väggen bakom.
Ser även ut som det är indraget ny tråd då det är väldigt långa.

Slutsats ett centalbyte pågår...
Sedan är det en del kvar....

Äh, det är lugnt, kablarna som löper kors och tvärs tar ut varandras magnetfält och störningsspikar. Helt enkelt ett avancerat nätfilter. Inget att se här, cirkulera!

• Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Även om man använt Torix och diazed har jag svårt att förlika mig med en sådan installation.

Är nog enklast att riva väggen och dra om rören mer samlat och så montera en ny färdigbyggd central. På grund av svårigheten att få tag i reservdelar till diazedcentraler får man nog acceptera att byta till normcentral i detta fall såvida inte en lokal plåtslagare kan nytillverka en kåpa, t ex i polerad mässing.

• Gilla
helder
  • Laddar…
W Wheelabrator skrev:
I hallen hos en bekant, jag känner inte till historien bakom detta... det har sett ut såhär så länge jag kan minnas.[bild] [bild]
ser nästan ut som hos mig......man kan ju inte fixa allt samtidigt liksom..........

tommib tommib skrev:
...Två lägenheter som blivit en och något har strulat? Eller är det kanske gamla mätarplatser?
H HSP skrev:
Ser ut som ett lapptäcke av centraler tagits bort. Om man kollar väggen bakom.
Ser även ut som det är indraget ny tråd då det är väldigt långa...
Det är antagligen så det ligger till, det är en villa med mindre lägenheter. Han som bor där nu var ensam hyresgäst i en av lägenheterna så han köpte huset och har nu hela huset för sig själv.

Så man har förmodligen tagit bort mätare och kopplat hela huset på samma abonnemang. Det var dock över trettio år sedan så man kan lugnt säga att det går långsamt att göra det klart... :rofl:

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
hsd
Definitivt inte gjort av elektriker

W Wheelabrator skrev:
I hallen hos en bekant, jag känner inte till historien bakom detta... det har sett ut såhär så länge jag kan minnas.[bild] [bild]
Tycker detta har uppnått en verkshöjd och hör absolut inte in i sammanhanget "Värsta elkopplingen".
Säger som journalisten, "Ställ ut, ställ ut.. ställ UUUT"

• Gilla
JanneJanne123 och 2 till
  • Laddar…
Nu tror jag Bosse ropade LÄGG UT

• Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Kan vara så att skämtet var lite för krystat, om installationen nått verkshöjd så tänkte jag att det passade att ställas ut på ett konstgalleri.

• Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Rör upptäckta 5 cm under grusvägsytan under grävningsarbete, omgivna av arbetsklädda fötter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ingen elkoppling men med fem cm under ytan på en grusväg så är det en kandidat till tråden :)

• Gilla
  • Wow
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
[bild] ingen elkoppling men med fem cm under ytan på en grusväg så är det en kandidat till tråden :)
Samförläggning med fiber?

Nej vi gräver fiber men skulle korsa denna 10kv Kablen men det blev ju lite extrajobb.
Tur att det bara va sand typ 80 cm:)

Mikael_L
Elektriska kablar och ledningar längs en vit panelvägg med en strömbrytare och mätare.
Här hittade jag både FK och långt uppskalad SKX 2x0,75 lampsladd

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
[bild]
Här hittade jag både FK och långt uppskalad SKX 2x0,75 lampsladd
Bra med termometern. Då ser du om det börjar bli varmgång :)

• Gilla
  • Haha
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.