kulle
Dom flesta av oss har ju två armar, en trimmer i var hand väldigt effektivt :seenoevil:

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
T topmount skrev:
Inte så mycke en dålig koppling, mer placeringen som får en att fundera. Vad skall man göra med två el uttag inne i duschen? Är man riktigt hårig och behöver nätdriven trimmer så hade det väll räckt med ett uttag.
[bild]
Jag anser att är man extremt hårig är man en riktig man, och sådana trimmar lämpligen håret med bensindriven häcksax. Helst 2-takt.

Därför är det olämpligt med 230 Volt inne i duschutrymnet.

• Gilla
  • Haha
Urban R och 3 till
  • Laddar…
T
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sitter anslutningen för skyddsjord där, verkligen?
Ja, äldre Eljo-uttag. Riktigt usel lösning. Och plasten är av den där typen som spricker sönder helt bara man tittar på den.

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Men de där uttagen var väl rätt hyggliga, egentligen? Fast nu är de ju lite medelålders...

hsd
T tanaris skrev:
Ja, äldre Eljo-uttag. Riktigt usel lösning. Och plasten är av den där typen som spricker sönder helt bara man tittar på den.
Har hört talas om blickar som kan döda..

1 123abc skrev:
Är det vanligt att tända gasspisen såhär?
[länk]
Jag vet att det är vanligt med elektrisk tändning på gasspisar. Nu vet jag hur det funkar också!

• Gilla
Ragnar_AT och 2 till
  • Laddar…
I hallen hos en bekant, jag känner inte till historien bakom detta... det har sett ut såhär så länge jag kan minnas. Oorganiserad elinstallation på vägg med spretande kablar och oanvända dosor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oorganiserad samling av elektriska uttag och sladdar på en vägg i en hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Haha
Ragnar_AT och 8 till
  • Laddar…
Ser ju enkelt ut att fixa, när det blir fel :crysmile:

• Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
W Wheelabrator skrev:
I hallen hos en bekant, jag känner inte till historien bakom detta... det har sett ut såhär så länge jag kan minnas.[bild] [bild]
Ungefär så ser det ut hos en bekant till mig med.
Han renoverar o har hållt på ett bra tag.
Han är elektriker.
Skomakarens ungar eller vad man säger.:crysmile:

• Haha
  • Gilla
Ragnar_AT och 4 till
  • Laddar…
Enkelt och överskådligt, behöver man byta fas så räcker kablen.;)

• Gilla
Krillew och 2 till
  • Laddar…
tommib
Bra kylning också.

Lite mer OnT..... Vad i hela glödheta helvete? Varför? Det ser ut som tygisolerad enkelledare eller nåt liknande elände där och sen rörutlopp som är placerade med precis lagom avstånd för att det inte ska gå att montera en lagom stor central över dem.

Är det någon form av konflikt som ligger bakom? Två lägenheter som blivit en och något har strulat?

Eller är det kanske gamla mätarplatser?

• Gilla
martin43
  • Laddar…
W Wheelabrator skrev:
I hallen hos en bekant, jag känner inte till historien bakom detta... det har sett ut såhär så länge jag kan minnas.[bild] [bild]
Det borde inte klassas som dolt fel iallafall:D

• Gilla
Mawe85
  • Laddar…
Vaddå? Det finns ju en gruppförteckning.

• Gilla
Krillew
  • Laddar…
Ha
Det värsta är väl tomtehattarna
Gör om gör rätt
Använd wago istället
;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.