R
Maskintok skrev:
Nja inte många verkstäder som ligger på börsen..

Men jag har ju hoppat in hos bilbolaget m, fl här... Och de är inte så små.. samt bilmetro har ju den tunga sidan där jag brukar hjälpa till när det behövs... parator m, fl brukar då ha enormt med andra jobb än just med drivmedels frågan... över motorn om man säger så...

Så om man nu vill vara seriös och kolla upp lite så är garanti, renovering, utbyte av stomme mm en större marknad än motor renoveringar...

fixa kapell på lastbilar och lösa hydraulik frågor är inte bara att hitta personal till..
inom jord och entreprenad så har vi enorma problem med brist på kunnig personal..
Som vanligt drog du iväg i något svammel om hur det ser ut för just dig i byhåla. Det är ointressant i sammanhanget. Om du har något väsentligt att tillföra i ämnet service på elbilar jämfört med bilar med förbränningsmotor så får du återkomma ;)
 
  • Arg
frasen_36
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Som vanligt drog du iväg i något svammel om hur det ser ut för just dig i byhåla. Det är ointressant i sammanhanget. Om du har något väsentligt att tillföra i ämnet service på elbilar jämfört med bilar med förbränningsmotor så får du återkomma ;)
Och där kom den otrevlige tillbaka..
med nyans om att hans värld är den enda rätta... Och att det inte behövs varken verkstadspersonal eller annat i framtiden..
Du påstår att andra raljerar... Men va fan gör du då?
leker påve?

Nä dig är det ingen idé att svara längre..
Eller ens vara schysst emot.
 
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Mmm, finns det bättre länder då?
Dvs vilka länder har bättre politiskt klimat?
Det tror jag rätt få av oss i den här tråden vet. Man måste ha bott i ett land en längre tid, och deltagit åtminstone lite grann i den offentliga debatten, för att kunna ge ett vettigt svar.
Kanske North Sentinel Island? :cool:
 
P
lilytwig lilytwig skrev:
Nej motorfästet är en komponent. Kan vara integrerad med motorn, som i Tesla, eller i chassiet som hos VAG.
Man har väl även fästen som man fäster motorfästet i?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skillnaden var att han kopplade ihop det med etnicitet. Det finns såklart ingen koppling.
Jag undrar om den där typen (som vi inte bär nämna vid namn för att inte utlösa Godwins lag) hade någon vidare koll på genetik.
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Och båda verkar vara rätt dryga.
Att vara dryg är en egenskap bland andra hos människor, och den egenskapen styrs mest av generna.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är inte så lätt dock. Du måste ha duktiga skattejurister. Vara skriven i Sverige och bara flytta business utomlands går inte, det räknas som skattefusk.
Man måste väl inte vara skriven i Sverige för att äga en sommarbostad här?
 
P
K karlmb skrev:
Direkt korkat med framhjulsdrift på det konceptet.
Det har jag ingen stark åsikt om. Jag bara valde en elbil enligt inlägg #5182. :cool:
 
P
D djac skrev:
Men "klimatet" för kapital är väl hur bra som helst just i Sverige?
Om man redan är rik så är det inte så pjåkigt, men det är svårt för vanliga människor att spara ihop till ett kapital.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kommer inte ihåg vilken tråd vi pratar gripen. Men detta var en intressant film där en stridspilot från USA är impad


[media]
Flyger från Malmen ser det ut som. Jobbigt fyspass.
 
D
P pmd skrev:
Om man redan är rik så är det inte så pjåkigt, men det är svårt för vanliga människor att spara ihop till ett kapital.
Japp, även om (en del av) de unga idag är mycket smartare även här, hela FIRE-rörelsen är ju rätt imponerande, unga med ganska normala löner som lägger manken till och sparar och investerar, de skapar sig snabbt avsevärda förmögenheter.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det är inte ovanligt att biltillverkarna använder vissa undantag för att garantin inte ska gälla. En granskning Vi Bilägare gjort har till exempel visat att en del märken förbjuder körning i regn och saltslask för att rostskyddsgarantin.

Nu uppger också organisationen M Sverige (tidigare Motormännen) att Volkswagens nybilsgaranti för de eldrivna ID-modellerna slutar gälla om bilen lämnas parkerad i mer än 24 timmar om temperaturen är under 30 minusgrader.

– Har man byggt en bil som inte klarar de låga temperaturer som råder på en marknad får man avstå från att sälja den där, alternativt marknadsföra den som en elbil för sommarbruk, säger Carl-Erik Stjernvall, teknisk expert på M Sverige.
Låst artikel. Har du möjlighet att skriva vilka bilar det gäller?
 
P pmd skrev:
Jag undrar om den där typen (som vi inte bär nämna vid namn för att inte utlösa Godwins lag) hade någon vidare koll på genetik.
Det hade han nog inte :) genetikforskning var väl mest gissningslek innan DNA upptäcktes dessutom :)
 
P pmd skrev:
Man måste väl inte vara skriven i Sverige för att äga en sommarbostad här?
Nej, men om du uppehåller dig här räcker för att hamna på radarn. Skattebrott är värre än mord så det läggs mycket resurser på det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.