4 364 063 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Då var hon redan på dåligt humör/irriterad troligen.. Om man tycker olika är det ju lätt att "fräsa till" när man försöker komma överens.. (Speciellt om andra parten också börjar se irriterad/sur ut..)Chrissofsweden skrev:
Här är det inte lönt att fortsätta just då.. (För då "skiter bägge i det".. och då blir det ju pannkaka..) man får vänta nån dag och börja om
Inte alltid lätt att ha olika åsikter (oavsett om det gäller inredning/kök eller annat)
Men enligt mig är det den som lagar mest mat i hushållet som har lite mer förtjing på planeringen/utformningen av funktionerna i köket (var skåp, lådor, vatten o spis ska vara osv). Det är förjäkligt att arbeta i vissa kök.. Så gör man ändå om, så är det ju inte mer än rätt att den som är där mest har mest att säga till om. OBS, man kan alltid byta kock i familjen oxå!
Det estetiska är mer en gemensam sak att bestämma! Man kan arbeta bra i alla färger bara mer el mindre kul..
Blev lite klinkerläggning idag, för första gången.
Slitit i början innan man fick in snitsen. Tror jag la 15 st plattor på 5 timmar. Gnuggade och justerade. Knackade och det lät som bom. Sen läste jag på lite, och fixen ska härda innan man kan avgöra om det är bom eller inte. Men hur som, nu ligger klinkern på plats i blivande tvättstuga. (Bara 21kvm kvar)
Slitit i början innan man fick in snitsen. Tror jag la 15 st plattor på 5 timmar. Gnuggade och justerade. Knackade och det lät som bom. Sen läste jag på lite, och fixen ska härda innan man kan avgöra om det är bom eller inte. Men hur som, nu ligger klinkern på plats i blivande tvättstuga. (Bara 21kvm kvar)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Började måla om från brunt till vitt i hallen igår.
Målade även ledstången imorse med första lagret golvfärg. Ikväll blir det andra vändan inne och andra sidan av ledstången. Ledstången borde blir klar imorgon om allt går enligt plan.
Logga in
Skapa konto
Målade även ledstången imorse med första lagret golvfärg. Ikväll blir det andra vändan inne och andra sidan av ledstången. Ledstången borde blir klar imorgon om allt går enligt plan.
Idag släpptes en hantverkare in i huset för första gången sedan vi flyttade in. Det tog ungefär 3h för två pers att slipa och polera golvet, kändes ganska värt att leka bort.
Nu ska det täckas över tills resten av arbetet är gjort sedan ska det såpskuras.
Logga in
Skapa konto
Nu ska det täckas över tills resten av arbetet är gjort sedan ska det såpskuras.
Logga in
Skapa konto
Vet inte om om man ska skratta eller gråta....
Grundmålad tapet -73, sen lin/vass/struktur tapet (eller va den nu kallas) från typ 80 talet, som sen blivit målad.
Översta lagret gick smidigt att dra bort...men att få bort orginaltapeten kommer kräva sina timmar.
*Damn you Happy Homes och en hel påse med tapeter för 199:- *
Medlem
· Stockholm
· 1 392 inlägg