Släpper den verkligen mycket vatten på höst/vinter? Vår släpper nästa bara när vi kör A/C.
 
Snigla skrev:
OBS, man kan alltid byta kock i familjen oxå! :)..
Skall någon annan i familjen laga mat menar du eller skall man helt enkelt byta ut kocken (läs frugan/maken) mot en ny kock 😎?
 
Satt lite gips så det blir mer privat på tronen in till höger. Märkte att slitsfönstret på ytterdörren gav fri sikt ...

Nyinstallerade gipsskivor i ett renoveringsprojekt med verktyg på golvet och en dörr med slitsfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Emilie_a skrev:
[bild]
Vet inte om om man ska skratta eller gråta....
Grundmålad tapet -73, sen lin/vass/struktur tapet (eller va den nu kallas) från typ 80 talet, som sen blivit målad.
Översta lagret gick smidigt att dra bort...men att få bort orginaltapeten kommer kräva sina timmar.

*Damn you Happy Homes och en hel påse med tapeter för 199:- *
Har du testat att ånga ner tapeterna? Det funkar faktiskt väldigt bra. OBS: REKOMMENDERAS INTE OM DET ÄR TREETEXVÄGGAR! Annars finns det nåt medel som löser upp tapetklistret som man blandar med vatten och rollar på väggen, funkar faktiskt helt okej det också.
 
TeroM skrev:
Satt lite gips så det blir mer privat på tronen in till höger. Märkte att slitsfönstret på ytterdörren gav fri sikt ...
Skitbra utsikt med andra ord! :surprised:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Rev ned de gamla tapeterna i hallen (där funkade det fint med bara vatten på en roller ;) ) Helt plötsligt hittade jag en masonitlucka!

Avtäckt lucka i vägg som avslöjar gammal elinstallation med porslinsplintar och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den var jag ju natuuuuurligtvis tvungen att bryta upp, det kunde ju finnas nåt spännande där inne!

Öppen masonitlucka i taket av en hall som avslöjar ett hålrum med gamla elektriska installationer och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr uteblev den stora sensationen. Det verkar som att det en gång i tiden varit någon sorts elcentral. Det syns tydligt att det suttit en riktig lucka i hålet tidigare, och där inne fanns det några kopplingsplintar i porslin, några pansarrör som mynnade ut från väggen och några vävda kablar (faktiskt spänningslösa!). Det som förvånade mig var att kablarna var FK, jag trodde alla äldre kablar var enkardeliga.


Gammal ledning och kopplingsplintar i en dold masonitlucka upptäckt under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Tömt skorstenen på 80L fågelbo:thumbdown:
Dragit 8m spiro :thumbdown:
Krupit runt i kutterspån:thumbdown:
Har isoleringen kvar imorgon :thumbdown:
Flyttar in till helgen(y)

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Marcussjogren och 8 till
  • Laddar…
Fortsatt att måla. Blev en omgång på balken i hallen, ledstången och sockeln till köksön igår. Nu på morgonen blev det sista omgången på sockeln och näst sista vändan på ledstången.
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Xtruder skrev:
Skall någon annan i familjen laga mat menar du eller skall man helt enkelt byta ut kocken (läs frugan/maken) mot en ny kock 😎?
Haha, det var ju menat inom familjen.. men i vissa fall kan ju behöva byta ut dem permanent oxå.. men då beror det nog inte på köksrenoveringen.. ;)
 
F
krilleman_215 skrev:
Välkommen tillbaka när du tröttnat på grannar vägg i vägg :D
Ett år har gått, har inte tröttnat på grannarna, tvärtom, roligt att ha folk nära sig. Stor skillnad från tiden som husägare, bodde ute på landet,närmsta grannen var 500 meter borta, jag blir lappsjuk bara jag tänker på det hela.:D
Njut av era hus, jag är glad att jag slipper möget ;)
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Fri som en fågel skrev:
Njut av era hus, jag är glad att jag slipper möget ;)
Appropå det så hittade jag följande i forumet, där kommer då jag aldrig att få skriva :D

Skärmdump av ett forum där tråden "Bilder på ditt hus när det är färdigt" är markerad.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Appropå det så hittade jag följande i forumet, där kommer då jag aldrig att få skriva :D

[bild]
Någon gång slutför du väl något projekt/rum? :)
 
Ja, men det står ordagrant "Bilder på ditt hus när det är färdigt", det tolkar jag som att hela huset ska bli färdigt och det tror jag aldrig kommer hända :) Vi har precis påbörjat att renovera det vi renoverade när vi flyttade in för knappt 10 år sen...
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
Idag gick vi från detta;

Orenoverat pannrum med diverse VVS-installationer, rör och en gammal varmvattenberedare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till detta;

Nyinstallerad vattenmätare med kopparledningar på en grov betongvägg i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känns rätt skönt faktiskt. En sak mindre å pyssla med..
 
  • Gilla
Yrrol och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.