4 407 701 läst · 32 231 svar
4408k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Släpper ju som mest nu, kondens vid kyla inomhus bildas inomhus, vid detta väder bildas kondensen i utedelen.Jonatan79 skrev:
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=KyGGd1JZcl4&app=desktop
Har du testat att ånga ner tapeterna? Det funkar faktiskt väldigt bra. OBS: REKOMMENDERAS INTE OM DET ÄR TREETEXVÄGGAR! Annars finns det nåt medel som löser upp tapetklistret som man blandar med vatten och rollar på väggen, funkar faktiskt helt okej det också.Emilie_a skrev:[bild]
Vet inte om om man ska skratta eller gråta....
Grundmålad tapet -73, sen lin/vass/struktur tapet (eller va den nu kallas) från typ 80 talet, som sen blivit målad.
Översta lagret gick smidigt att dra bort...men att få bort orginaltapeten kommer kräva sina timmar.
*Damn you Happy Homes och en hel påse med tapeter för 199:- *
Rev ned de gamla tapeterna i hallen (där funkade det fint med bara vatten på en roller ) Helt plötsligt hittade jag en masonitlucka!
Den var jag ju natuuuuurligtvis tvungen att bryta upp, det kunde ju finnas nåt spännande där inne!
Tyvärr uteblev den stora sensationen. Det verkar som att det en gång i tiden varit någon sorts elcentral. Det syns tydligt att det suttit en riktig lucka i hålet tidigare, och där inne fanns det några kopplingsplintar i porslin, några pansarrör som mynnade ut från väggen och några vävda kablar (faktiskt spänningslösa!). Det som förvånade mig var att kablarna var FK, jag trodde alla äldre kablar var enkardeliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den var jag ju natuuuuurligtvis tvungen att bryta upp, det kunde ju finnas nåt spännande där inne!
Logga in
Skapa konto
Tyvärr uteblev den stora sensationen. Det verkar som att det en gång i tiden varit någon sorts elcentral. Det syns tydligt att det suttit en riktig lucka i hålet tidigare, och där inne fanns det några kopplingsplintar i porslin, några pansarrör som mynnade ut från väggen och några vävda kablar (faktiskt spänningslösa!). Det som förvånade mig var att kablarna var FK, jag trodde alla äldre kablar var enkardeliga.
Logga in
Skapa konto
Ett år har gått, har inte tröttnat på grannarna, tvärtom, roligt att ha folk nära sig. Stor skillnad från tiden som husägare, bodde ute på landet,närmsta grannen var 500 meter borta, jag blir lappsjuk bara jag tänker på det hela.krilleman_215 skrev:
Njut av era hus, jag är glad att jag slipper möget
Ja, men det står ordagrant "Bilder på ditt hus när det är färdigt", det tolkar jag som att hela huset ska bli färdigt och det tror jag aldrig kommer hända Vi har precis påbörjat att renovera det vi renoverade när vi flyttade in för knappt 10 år sen...