I tillägg har jag "Telia 30" ADSL nu och rekordet är 16, men vanligen ligger jag på 2 mbit. Så det kan bara bli bättre :)

Idag har jag förstört tvättmaskinen eventuellt, räknas det? :rolleyes: Har inte rätt skruvmejsel för att öppna den för ett försök att få luckorna på rätt sida om det där spjälet (vad nu den tekniska termen är), men fick i alla fall lära mig på egen hand hur man lirkar ut tvätten genom ett håll en normal hand inte går igenom.
Interiör av en öppnad tvättmaskin med synligt spjäll och demonterade komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
M
MissAnpassad skrev:
Idag har jag förstört tvättmaskinen eventuellt, räknas det? :rolleyes: Har inte rätt skruvmejsel för att öppna den för ett försök att få luckorna på rätt sida om det där spjälet (vad nu den tekniska termen är), men fick i alla fall lära mig på egen hand hur man lirkar ut tvätten genom ett håll en normal hand inte går igenom.
[bild]
Kunskap är aldrig tungt att bära! :)

Byggt upp ställningen igen. Nu ska sista ventilen in :)
Belysning som lyser upp en byggnadsställning vid ett rött hus i skymningen.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inte just idag, men idag blev det klart!
Sista stora jobbet på utsidan huset...

Hus med nytt tak och byggställningar runt fasaden i en trädgård.
Skapa konto

Ställningar runt en halvfärdig husfasad under renovering, med isolering och träbeklädnad synlig.
Skapa konto

Ett nyligen renoverat hus med grå fasad och svart tak i skymningsljus, med trädgård och byggställningar synliga.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 7 till
  • Laddar…
Campar skrev:

[bild]

[bild]

[bild]
Varför gjorde du om det taket?

kulle
Campar skrev:

[bild]

[bild]

[bild]
Ett bra dagsverk :)

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
I stort sett avslutat mitt projekt med studio i källaren!
Hemstudio i källare med dator, musikutrustning, soffa och elektroniskt trumset.

Renoverad källarstudio med trumset, elektriska gitarrer, en datorarbetsplats och mysig belysning.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Pappen var slut och den nedre delen av råsponten var mögelskadad. Sedan har vi gjort om andra sidan av taket tidigare pga utbyggnad.

// Niklas

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
Bind inte! Enligt förståsigpåare och mig själv kommer de rörliga räntorna troligen ligga stilla eller bara stiga lite de närmsta året. Kolla tex Riksbankens prognos och prata med din bank om deras prognoser innan ni binder. Min banktjänstekvinna på Swedbank stoppade mig och sa att vi skulle avvakta 1-2 år med våra rörliga/3-månaders.
Det är på gott och ont att fråga banken vad man ska göra. Deras säljare (banktjänstman/kvinna) är just säljare och de hjälper dig lika mycket som banken att tjäna pengar.

Historiskt sett har det ju i princip alltid varit bättre med rörlig ränta, men det säger egentligen inte så mycket.

Bunden ränta är ju en produkt som banken säljer, naturligtvis kostar den mer än rörlig ränta.

Idag har jag lyckats med konsttycket att inte bli klar med det jag tänkte göra.

Skulle dra ner två nätverkskablar i ett befintligt rör men det var lite trögt så fick springa upp och ner flera gånger. Tillslut sved det till i handen varpå dragfjädern skinflått två fingrar på högerhanden. Bara låta allt vara till imorgon och ta kväll.. Tur i oturen började jag med att klippa gräsmattan så något blev uträttat?

Kopplat in alla nätverksuttag uppe på vinden.

Nätverksuttag på vägg med ansluten Ethernet-kabel uppe på en vind.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
7 st blev det. Får sätta en lokal switch här uppe när de blir upptagna.
I patchpanelen är nu 19 av 24 portar kopplade. Undrar om det kommer räcka?

Försökt att lösa tvättmaskinsstrulet med en spiselkrok och en misshandlad metallgalge utan lycka. Varför händer sånt här under månader som man är fattig som en kyrkråtta, så har inte ens råd att köpa rätt skruvmejseldel till skruvdragaren?
Nån i Uppsalatrakten som vill byta en sådan mot en chiliplanta/vit paprikaplanta (båda fleråriga) eller vita smultronplantor eller kapkrusbärsplantor? Äger liksom inget av värde som jag ens kunde sälja förutom min lisa larsson statyett eller mina röstrandkräfttallrikar :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.