4 357 372 läst · 32 062 svar
4357k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har jag förstört tvättmaskinen eventuellt, räknas det? Har inte rätt skruvmejsel för att öppna den för ett försök att få luckorna på rätt sida om det där spjälet (vad nu den tekniska termen är), men fick i alla fall lära mig på egen hand hur man lirkar ut tvätten genom ett håll en normal hand inte går igenom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Kunskap är aldrig tungt att bära!MissAnpassad skrev:Idag har jag förstört tvättmaskinen eventuellt, räknas det? Har inte rätt skruvmejsel för att öppna den för ett försök att få luckorna på rätt sida om det där spjälet (vad nu den tekniska termen är), men fick i alla fall lära mig på egen hand hur man lirkar ut tvätten genom ett håll en normal hand inte går igenom.
[bild]
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Inte just idag, men idag blev det klart!
Sista stora jobbet på utsidan huset...
Sista stora jobbet på utsidan huset...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är på gott och ont att fråga banken vad man ska göra. Deras säljare (banktjänstman/kvinna) är just säljare och de hjälper dig lika mycket som banken att tjäna pengar.Jonatan79 skrev:Bind inte! Enligt förståsigpåare och mig själv kommer de rörliga räntorna troligen ligga stilla eller bara stiga lite de närmsta året. Kolla tex Riksbankens prognos och prata med din bank om deras prognoser innan ni binder. Min banktjänstekvinna på Swedbank stoppade mig och sa att vi skulle avvakta 1-2 år med våra rörliga/3-månaders.
Historiskt sett har det ju i princip alltid varit bättre med rörlig ränta, men det säger egentligen inte så mycket.
Idag har jag lyckats med konsttycket att inte bli klar med det jag tänkte göra.
Skulle dra ner två nätverkskablar i ett befintligt rör men det var lite trögt så fick springa upp och ner flera gånger. Tillslut sved det till i handen varpå dragfjädern skinflått två fingrar på högerhanden. Bara låta allt vara till imorgon och ta kväll.. Tur i oturen började jag med att klippa gräsmattan så något blev uträttat?
Skulle dra ner två nätverkskablar i ett befintligt rör men det var lite trögt så fick springa upp och ner flera gånger. Tillslut sved det till i handen varpå dragfjädern skinflått två fingrar på högerhanden. Bara låta allt vara till imorgon och ta kväll.. Tur i oturen började jag med att klippa gräsmattan så något blev uträttat?
Försökt att lösa tvättmaskinsstrulet med en spiselkrok och en misshandlad metallgalge utan lycka. Varför händer sånt här under månader som man är fattig som en kyrkråtta, så har inte ens råd att köpa rätt skruvmejseldel till skruvdragaren?
Nån i Uppsalatrakten som vill byta en sådan mot en chiliplanta/vit paprikaplanta (båda fleråriga) eller vita smultronplantor eller kapkrusbärsplantor? Äger liksom inget av värde som jag ens kunde sälja förutom min lisa larsson statyett eller mina röstrandkräfttallrikar
Nån i Uppsalatrakten som vill byta en sådan mot en chiliplanta/vit paprikaplanta (båda fleråriga) eller vita smultronplantor eller kapkrusbärsplantor? Äger liksom inget av värde som jag ens kunde sälja förutom min lisa larsson statyett eller mina röstrandkräfttallrikar