DSC_0968.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sådär.. Panelväggen klar.
Dosor och slang till en, tv, projektor, duk 6x högtalare, nätverk, antenn, hoppas jag fått med allt.

Inväntar offert för flytning av golvet, många säger kör själv, men jag känner mig för osäker och ffa. när det rör sig om 27m2.
 
  • Gilla
fremax och 9 till
  • Laddar…
Mikael L:

En byrå med tre lådor ska målas vit, men jag har en plan, en låda vit, en låda grå, och en svart.....
Kanske ska fråga om jag får sova i din frigga om det skiter sig?

Protte
 
  • Gilla
pjodden och 3 till
  • Laddar…
Monterat 17 plintar inför kommande altanbygge
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
Dragit igång med spacklingen i garaget
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag har vi dragit sista lagret färg i matsalen. Nu ska lister väck och nya golv in. Sen tar vi fönstren i sommar :)
DSC_1182.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
Då är första svängen klar
 
Inte bara idag men en period nu med bra väder för hobbybygg har gjort att lite mur/betong och smidesjobb startat lite tidigare än tänkt. Bra med tanke på att det kommer bli en hel del att göra framöver i flera fronter.

Ny källarnedgång och trappa, blir även grund för vidare byggen uppöver med ingångar mm.

B1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skorstenen behöver muras ny åtminstone i delarna över takgenomföringen.

B2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klart för gjutning, plåtrören som är ingjutna täcker en lite dålig del i gamla delen på yttervinden. Hoppas jag inte behöver tänka mer på detta framöver.

B3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Suger en del vatten i det torra vädret, nu återstår bara lite plåtarbete.

B4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så till att förbereda lite byggsmide för kommande plan över källartrappan, blir en kombinerad trä och stålkonstruktion där.

B5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Riktigt skönt och avkopplande med lite såna här jobb när de inte ingår i tvång eller det dagliga värvet, sparar ju en slant också.
 
  • Gilla
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Dragit färdigt tomrör och dosor för el, nätverk och coax till TV. Elektrikern kommer om ett par veckor och drar elen. Innan dess skall jag försöka isolera färdigt och dra coax och CAT 6-kabel.

20160530_211602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Tvättat jobbar brallorna, både de långa och korta, ett ganska stort projekt att tömma alla fickor på div skruv, spik, spån, och dubbel uppsättning pennor mm :D
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Och där var coax till TVn klar. :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MB77 skrev:
Tvättat jobbar brallorna, både de långa och korta, ett ganska stort projekt att tömma alla fickor på div skruv, spik, spån, och dubbel uppsättning pennor mm :D
Det gjorde jag igår. Visst är det märkligt vad man samlar på sig?
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Y
grävt runt 4 träd inför att barka.
Räknat ut att jag behöver 130meter kantsten.
 
Redigerat:
Provmonterat automatiska bevattningssystemet till växthuset (Gardena Micro-drip). Funkade kanon men saknar 47 stycken t-stycken pga felräkning innan beställning.
 
Tänkte måla Fasad men efter 1 veckas regn visade fuktmätsren lite för högt för att jag ska våga chansa.
Pysslade lite på bryggan istället
 
Krilleman
Pysslat med det sista på taket. Huv för ventilation och genomföring för exp-kärl. Har även hunnit få på dom sista pannorna som reklamerades till XL pga väldgt usel finish på ca 50st.

Så taket är officiellt klart. Ställningen rivs på torsdag. (y)

20160530_204013[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.