4 363 178 läst · 32 088 svar
4363k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Köpte färg till knutbrädorna och fodren. Målade klart ena gaveln och började grunda hallen. Äntligen sommarväder så man kan måla utan att vara orolig för regn. Peppar peppar...
Slipar lite på spacklet i köket (panelen, där vi spacklat igen "hålen") inför grundmålning..
Panel natura.. med kvistlackade kvistar och spacklade hål är inte fullt så estetiskt snyggt som man hade kunnat tro
Panel natura.. med kvistlackade kvistar och spacklade hål är inte fullt så estetiskt snyggt som man hade kunnat tro
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Fick hem en grävmaskin idag så nu har man fått leka som ett barn igen😀
Började eftermiddagen med att vaxa båten.. Sen hände något, kunde inte sluta tänka på tigersågen..
Och innan jag visste ordet av så...
Sen blev det bara värre och värre..kniven åkte fram, vattnet 'forsade'..
Nu när jag är på väg in i duschen ser det ut så här..
Men det är ju en dag imorrn å.. -Bubbis!?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och innan jag visste ordet av så...
Logga in
Skapa konto
Sen blev det bara värre och värre..kniven åkte fram, vattnet 'forsade'..
Logga in
Skapa konto
Nu när jag är på väg in i duschen ser det ut så här..
Logga in
Skapa konto
Men det är ju en dag imorrn å.. -Bubbis!?
Inte mycket, det är för varmt....
D09; har du sålt din traktor nånstans ner till Europa möjligen? Tror du att du kan låna tillbaka den till typ Onsdag en liten stund så jag slipper vattna gräsmattan?
D09; har du sålt din traktor nånstans ner till Europa möjligen? Tror du att du kan låna tillbaka den till typ Onsdag en liten stund så jag slipper vattna gräsmattan?
Önska inte för mycket Mexitegel! Vi har haft fantastiskt väder en vecka MEN med regn tre nätter - gissa om det var ett hästjobb att klippa gräsmattan?! Det är sex dagar sedan sist, men man skulle lätt kunna tro att det var minst två veckor sedan gräsklipparen blev rastad 😩😄
Håller på att utpressa kommunen som går på knäna efter uteblivet regnmexitegel skrev:
När dom pröjsar så startar jag den
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 465 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 465 inlägg
Idag njuter jag utav den ostörda utsikten från huset utan byggställning som stör!
Taket är helt klart och allt är betalt. Frihet!
Men samtidigt är jag lite sur över att fakturan för brandskyddskontrollen har kommit. 1040:- för okulär besiktning som max tog 5 minuter effektiv tid. Resten av tiden rabblade inspektören strunt och statistik hur mycket bränderna har gått ner sen denna kontroll infördes.
Jag är i fel bransch! Framkörningsavgiften är ju obefintlig då han tog flera i byn samtidigt.
Taket är helt klart och allt är betalt. Frihet!
Men samtidigt är jag lite sur över att fakturan för brandskyddskontrollen har kommit. 1040:- för okulär besiktning som max tog 5 minuter effektiv tid. Resten av tiden rabblade inspektören strunt och statistik hur mycket bränderna har gått ner sen denna kontroll infördes.
Jag är i fel bransch! Framkörningsavgiften är ju obefintlig då han tog flera i byn samtidigt.