4 498 078 lÀst · 32 422 svar
4498k lÀst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
à h, dÄ ska jag sura lite mindre över min som gick pÄ 864 kr.krilleman_215 skrev:
Annars har jag idag efter jobbet hunnit med följande:
* Tagit upp markstenen pÄ fyra stÀllen och fÀllt ner begrÀnsningsslingan till roboten och ÄterstÀllt stenen igen
* Putsat drygt 120 kvm fönsterrutor
* Satt upp en gardin
* Dammsugit hela huset
* Torkat av alla fönsterbleck
* Sopat altanen
* Bytt gasflaska pÄ grillen
Puh!
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlÀgg
Finsnickrat idag
Nu Àr den lite stadigare i alla fall.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Ja ni rörkrökare Àr ju trots allt inte alls de vÀrsta.krilleman_215 skrev:Idag njuter jag utav den ostörda utsikten frÄn huset utan byggstÀllning som stör!
Taket Àr helt klart och allt Àr betalt. Frihet!![]()
Men samtidigt Àr jag lite sur över att fakturan för brandskyddskontrollen har kommit. 1040:- för okulÀr besiktning som max tog 5 minuter effektiv tid. Resten av tiden rabblade inspektören strunt och statistik hur mycket brÀnderna har gÄtt ner sen denna kontroll infördes.
Jag Àr i fel bransch! Framkörningsavgiften Àr ju obefintlig dÄ han tog flera i byn samtidigt.![]()
De allra vÀrsta avarterna Äterfinns typ alltid i lagligen tvingande verksamheter med delvis oklara syften och mÄl med ÄtgÀrden.
Det Àr ofta kommunernas olika avgifter, kontrollansvarig, OVK, energideklarationer och annat sÄnt som ofta har tveksamt vÀrde och nytta, utan endast finns för att lagen tvingar fram det.
Om tjÀnsten ifrÄga helt skulle försvinna och tyna bort samma dag som lagen inte lÀngre tvingar fram det sÄ Àr det ett sÀkert tecken pÄ en onödig verksamhet som inte tillför mervÀrde sÄ ingen egentligen efterfrÄgar det.
I vanliga fall har frukosten precis dukats av, men idag Àr kÀllargolvet primeat och spacklet inburet.
Och allt detta medan jag och barnen Ă„t frukost..
FortsÀttning följer i eftermiddag, nÀr jag glödgar plÄt och följer kompisar pÄ deras 2 varv runt Stockholms gator (Sthlm marathon).

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
FortsÀttning följer i eftermiddag, nÀr jag glödgar plÄt och följer kompisar pÄ deras 2 varv runt Stockholms gator (Sthlm marathon).
Medlem
· VÀsterbottens lÀn
· 17 936 inlÀgg
Bra med en stark fru dÄFredrikR skrev:I vanliga fall har frukosten precis dukats av, men idag Àr kÀllargolvet primeat och spacklet inburet.
[bild]
[bild]
Protte