4 367 295 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
0-32? Använd hellre 0-18 så är chanserna nog större att du får det bra. Men en störtskur mitt i arbetet är aldrig braD09 skrev:
Grusa upp med 0-18 och dammbind, med tanke på att backen är brant kan bitumenemulsion med hård yta vara att föredra framför kalciumklorid.
Påbörjat bytet av altandörr + fönster. Befintlig smala dörr byts till en rejält bredare och fönstret bredvid ersätts med ett som går hela vägen ner till golvet.
Bild från förarbetet, då jag knackade loss tegeln under fönstret och murade om frisen.
Fler bilder kommer snart
Bild från förarbetet, då jag knackade loss tegeln under fönstret och murade om frisen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fler bilder kommer snart
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Det kommer i nästa steg 😇mexitegel skrev:
Såvida jag inte får tag på asfaltskross men det har blivit svårare att få tag på 🤔
70% av sträckan har bra dike men behöver gräva ur en del på resterande. På något ställe behöver det höjas ytterligare så det är ett evighetsjobb 😇-RB- skrev:
Gick ju hyffsat ändå trots att jag inte lejde ut det.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 488 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 488 inlägg
Var på XL-bygg igår och reklamerade betongpannorna. 50 av 1320 var dåliga. 50 nya utkörda idag, ska upp på taket till kvällen.
Har inte Benders bättre kvalitetskontroll? :x
Har inte Benders bättre kvalitetskontroll? :x
Troligen mycket billigare att acceptera 4% felaktiga pannor och skicka nya till kunden, än att lägga resurser på att få ner felprocenten...krilleman_215 skrev: