4 499 690 läst · 32 422 svar
4500k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Igår så tog jag mig till huset trots fullt pågående magsjuka och grävde de sista metrarna till brunnen. Nu är det inkommande röret frilagt och byte kan ske när jag är pigg.
Det tog lite drygt 2h och var 100% misär.. prova att vara magsjuk på ett ställe utan rinnande vatten
Hur som så sov jag ca 15h efter det och mår hyggligt idag!
Det syns inte men det är 130-140cm djupt.
Det tog lite drygt 2h och var 100% misär.. prova att vara magsjuk på ett ställe utan rinnande vatten
Det syns inte men det är 130-140cm djupt.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 063 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Stressmonterat 2 fönsterbleck och torkat vatten i vardagsrummet.. Sjukt mkt regn varje dag sedan i tisdags och rejäl blåst = dålig tajmning med fasadbyte
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 302 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 302 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Vad kontrollerar dom på en sån brandskyddskontroll?
Inte mycket där jag bor iaf, springer upp på taket och lyser ned i skorstenen med en ficklampa från stenåldern, kollar murstocken på kallvinden , en snabb glutt i brasinsatsen+kaminen, kollar lite om man har brandvarnare och tog sig en titt på brandsläckaren. Tog mellan 5 och 10 minuter till en kostnad av c 700 krChrissofsweden skrev:
Har för mig nästa vända blir 2019 (2011 senast) därefter vart 6e år.
Ungefär samma som här då, hade besök i måndags. Men jag passade på att fråga lite om en ev. kommande kamininstallation så det blev lite mer bang for the bucks. Märkligt nog ville de kika ner i skorstensschaktet denna gången, det gjorde de inte förra... :x
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Vidrigt mycket regn även idag så jag har bara tittat på alla saker jag har att göra..