4 367 295 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Monterat ihop två garderober och hjälpligt lappat igen hålet efter en kakelugn, så garderoberna har något att stå på. Spenderade resten av dagen på visning av ett fritidshus helt i onödan. Redan nu på kvällen har det gått upp till mer än 300% av utropspris... Blir lite lack på att inte utpriset var högre.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Konstaterat att bottenventilen ligger mot botten av brunnen där det är en massa bös. Även konstaterat att brunnen är lite otät. Har också konstaterat att röret in i huset är obrukbart. Så nu får det vara slut på livsuppehållande åtgärder... Nu renoverar jag brunnen, gräver ner ett nytt rör (PEM-slang) och sätter in en ny pump. Då har jag renoverat eller bytt allt i kallvattensystemet i hela huset och utanför
När vattnet hade spolat några dagar så var det riktigt fint, luktfritt, smakfritt och kristallklart utan filter. Annars hade jag aldrig vågat mig på att renovera brunnen
När vattnet hade spolat några dagar så var det riktigt fint, luktfritt, smakfritt och kristallklart utan filter. Annars hade jag aldrig vågat mig på att renovera brunnen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Rättning: jag har alltså inte renoverat brunnen än. Vattnet var jättefint vid långspolning innan jag fick problem med bottenventilen. Allt uppdagades när jag av misstag råkade tömma brunnen..
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 488 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 488 inlägg
Jag har fått ut 70m² betongpannor med Nomo Beta snörasskydd. Träningsvärk är bara förnamnet. Men jag fick förvånansvärt ut buntarna riktigt korrekt för att slippa bära i onödan!
Imorgon väntar andra halvan av taket. Träningsvärk undviker man bäst med mer träning!
Bilder blir det knapert med då jag lyckades tappa telefonen och stänga bildörren samtidigt igår. Tur att man har en billig lur!
Imorgon väntar andra halvan av taket. Träningsvärk undviker man bäst med mer träning!
Bilder blir det knapert med då jag lyckades tappa telefonen och stänga bildörren samtidigt igår. Tur att man har en billig lur!
Fick lite tid över till trapp-bygget idag, satt upp väggpanel på ena sidan.
Varje panelskiva går över tre trappsteg, blir en del mätande för att få fin passform!
Och efter att ha mognat ett halvår på hyllan så kom fasadsiffrorna äntligen upp på väggen efter 5-minuters jobb...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Varje panelskiva går över tre trappsteg, blir en del mätande för att få fin passform!
Logga in
Skapa konto
Och efter att ha mognat ett halvår på hyllan så kom fasadsiffrorna äntligen upp på väggen efter 5-minuters jobb...
Jag sprang inte år så jag har bara publikat för barnen på minivarvet och lilla varvet . Det har varit för mycket huspyssel och annat som fått komma före den egna löpträningen . Jag har sprungit varvet helt otränad ett par gånger, men sist så kom jag på att det kanske rent av kan vara lite farligt nu när man passerat 40-strecket . Men jag tror jag ska anmäla till mig nästa års varv i vart fall - det är ju rätt roligtFredrikR skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Hittills: monterat klart sista garderobsstommen och köpt en ny lampknapp. Hoppas kunna dra lite kulo och kanske till och med montera en täcksida innan dagen är slut. Allt tar ju så sjukt mycket längre tid med småbarn hemma!
Sotat ur vedpannan
Fattar inte hur jag lyckas grisa ner mig så mycket 😂😂😂
Plockat fram röjsågen men klockan blev för mycket så nattade grabben istället
Mutade grabben med glass om han gjorde kaffe och hjälpte till med att städa bilen = avkastningen börjar ta fart efter 5 år 👍
Fattar inte hur jag lyckas grisa ner mig så mycket 😂😂😂
Plockat fram röjsågen men klockan blev för mycket så nattade grabben istället
Mutade grabben med glass om han gjorde kaffe och hjälpte till med att städa bilen = avkastningen börjar ta fart efter 5 år 👍
Redigerat: