4 434 091 läst · 32 308 svar
4434k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Varit på bio med familjen, lillgrabbens första 👍
Sen hem och slänga ungarna i poolen, efter 3 min så frös dom och ville upp 😎
Monterat ytterligare 2 stolpar till ett kommande staket vid en bergknalle...
Nu skrapa en triss och be till gudarna att jag vinner miljoner 👍
Sen hem och slänga ungarna i poolen, efter 3 min så frös dom och ville upp 😎
Monterat ytterligare 2 stolpar till ett kommande staket vid en bergknalle...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu skrapa en triss och be till gudarna att jag vinner miljoner 👍
När jag står och skyfflar ihop grusvägen för att någon har kört sönder den, ligger under någon av bilarna eller hämtar ved så brukar det dras av egentid kontotmycke_nu skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 488 inlägg
Dags för paus tycker jag RB
Satt resterade 10 plintar till nya altanen, varav tre fick borras ner i BHG (Bohus Hårda Granit). Hitachin fick bekänna färg och gjorde ett strålande jobb som vanligt även med 20mm borr. Lagt ner avlopp och vatten till uteköket. Justerat kanterna mot gräsmattan och lagt ut markduk och skyfflat ut 5 kbm makadam. Mätt in höjder och borrat skruvhål i innersta bärlinan.
Insett att en plint står 5 cm fel, tankevurpa både på ritningen och vid utplaceringen Orkar inte gräva om den, det får bli en liten konstruktionsändring istället
Imorgon gjuts det plintar.
Insett att en plint står 5 cm fel, tankevurpa både på ritningen och vid utplaceringen Orkar inte gräva om den, det får bli en liten konstruktionsändring istället
Imorgon gjuts det plintar.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Vem f-n dricker så mycket vatten.mycke_nu skrev:Ingen större risk. Det här är grundvatten som ligger i en svacka i berget och väl över havsytan. I botten är det tät lera och sedan grus. Jag har försökt uppskatta hur mycket vatten som det kan röra sig om, och det borde vara ca fem tusen kubikmeter.
Svårt att dricka upp på ett år även om det inte regnar.
Och varför