Mikael_L
Jag antar att du känner dig ganska säker på att hon inte läser i detta forum ... :D
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Jag har stängt dörrarna ut till uteplatserna för det är bara +18 °C idag. Igår fick jag köra ut 2 st feta paddor (fyrbenta) för den lilla hunden var förbannad på dom.
 
D09
Micro skrev:
Monterat upp poolen så fru i huset kan leka valross. :D
Ett smart sätt att kolla om frugan läser dina inlägg ;)

Lever du ett dygn till så är det grönt...

Annars.... ImageUploadedByByggahus.se1400944378.179159.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Varit på bio med familjen, lillgrabbens första 👍

Sen hem och slänga ungarna i poolen, efter 3 min så frös dom och ville upp 😎

Monterat ytterligare 2 stolpar till ett kommande staket vid en bergknalle...

ImageUploadedByByggahus.se1400944664.021653.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu skrapa en triss och be till gudarna att jag vinner miljoner 👍
 
ImageUploadedByByggahus.se1400950244.361694.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetarmiddag när resten av familjen är på finmiddag hos kompisar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Otack är den flitiges lön..

Tänkte just att vi borde starta en tråd med Byggahusmat. Hustrun tycker att jag kan laga min egen mat när jag inte "jobbar".. :confused:
 
D09
mycke_nu skrev:
Otack är den flitiges lön..

Tänkte just att vi borde starta en tråd med Byggahusmat. Hustrun tycker att jag kan laga min egen mat när jag inte "jobbar".. :confused:
När jag står och skyfflar ihop grusvägen för att någon har kört sönder den, ligger under någon av bilarna eller hämtar ved så brukar det dras av egentid kontot ;)
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Fick hjälp av farsan att montera det nya balkongräcket. Inga direkta missöden även om jag lyckats schabbla till två detaljer. Blev sjukt stadigt, äntligen kan man nyttja balkongen efter åtta år i huset :)

racke2.jpg
 
  • Gilla
p.lundgren och 3 till
  • Laddar…
Ingenting direkt med huset men har bytt bromsar och justerat handbromsen på bilen.
 
Fått inbyggnadsdelen till toan på plats. Vattentryck på för att kolla att det är tätt :)
ImageUploadedByByggahus.se1400970183.750000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Dags för paus tycker jag RB ;)
 
AndersMalmgren skrev:
Dags för paus tycker jag RB ;)
Ja, nu är det läggdags. :)
 
Satt resterade 10 plintar till nya altanen, varav tre fick borras ner i BHG (Bohus Hårda Granit). Hitachin fick bekänna färg och gjorde ett strålande jobb som vanligt även med 20mm borr. Lagt ner avlopp och vatten till uteköket. Justerat kanterna mot gräsmattan och lagt ut markduk och skyfflat ut 5 kbm makadam. Mätt in höjder och borrat skruvhål i innersta bärlinan.

Insett att en plint står 5 cm fel, tankevurpa både på ritningen och vid utplaceringen :mad: Orkar inte gräva om den, det får bli en liten konstruktionsändring istället :D

Imorgon gjuts det plintar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
phl skrev:
Fick hjälp av farsan att montera det nya balkongräcket. Inga direkta missöden även om jag lyckats schabbla till två detaljer. Blev sjukt stadigt, äntligen kan man nyttja balkongen efter åtta år i huset :)

[bild]
Klassisk elegans!
Bra jobbat med svetsen (y)
 
mycke_nu skrev:
Ingen större risk. Det här är grundvatten som ligger i en svacka i berget och väl över havsytan. I botten är det tät lera och sedan grus. Jag har försökt uppskatta hur mycket vatten som det kan röra sig om, och det borde vara ca fem tusen kubikmeter.

Svårt att dricka upp på ett år även om det inte regnar. :)
Vem f-n dricker så mycket vatten.
Och varför :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.