Försökt starta gräsklipparen. Startar gör den, men dör direkt (nejdå, bensinkranen är öppen), något i motorn klonkar illavarslande och handtagsfästet behöver svetsas. Någon som vill ha en gammal Klippo?
 
Sälj den på blocket för 2000spänn.
 
Kanske Lars Vilks han kan nog göra ett fint konstverk av den


Två av Lars Vilks hundskulpturer som ska föreställa Muhammed. "Jag har aldrig framställt profeten som en elak typ", säger han till Kvällsposten. Två av Lars Vilks hundskulpturer som ska föreställa Muhammed. "Jag har aldrig framställt profeten som en elak typ", säger han till Kvällsposten.
http://www.expressen.se/kvallsposten/lars-vilks-visar-nya-hundar-i-danmark/
 
Typ. Men då är det bättre att någon trevlig och motortekniskt kunnig byggahus-are får den till skänks.
 
Hade 8 skivor med glas liggandes, köpte några meter läkt. Byggde 4st "fönster" + tak av plast, skruvade ihop och målade. Inget avancerat, finpolerat eller nåt.
Så nu är fruns beställningsjobb är klart, nu skall vi bara växla timmarna till mina intressen.

växthus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D09
Fick ett ryck och släpade fram min
" 90-10 " röjarsåg av fabrikat holstein ( kinaskit )

Trodde den var död för alltid men lyckades hitta felet. 👍

Ska snart ut o se om den överlever gräsmattan 🙀

ImageUploadedByByggahus.se1401032743.697674.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1401032762.687799.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit

Skitmaskin

Avgasröret skramla loss
Returledningen till förgasaren lossnar
Choken drar sig uppåt och det bluddrar...

Fick ta ett meterlånga grässtrå och hålla nere choken samtidigt som man gasade 🙈

Gräset någorlunda klippt och sågen ska in till verkstaden igen 😇
 
Redigerat:
Varannan vatten?

Näe, det är inte Chardonnay i glaset till höger, utan vårt brunnsvatten. Innan jag lyfte bort den rostiga handpumpen i fredags hade det färgen av äpplejuice, så den här är relativt OK..

Och, nej, jag dricker det inte. Vi får se vad det kommande bakteriologiska testet utvisar.

Screen Shot 2014-05-25 at 17.56.30.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mycke_nu skrev:
Varannan vatten?

Näe, det är inte Chardonnay i glaset till höger, utan vårt brunnsvatten. Innan jag lyfte bort den rostiga handpumpen i fredags hade det färgen av äpplejuice, så den här är relativt OK..

Och, nej, jag dricker det inte. Vi får se vad det kommande bakteriologiska testet utvisar.

[bild]
Vi hade egen, grävd, brunn vid vårt förrförra hus.

Det var på det glada 70-talet.
Så skulle vi göra vin, valet föll på vitt vin.
Sagt och gjort, en 20 liters glasdamejeanne och andra grejor införskaffades, samt en vinsats.

Men när vi bara fyllt damejeannen med vatten från kran såg "vinet" färdigt ut.
Definitivt mer färg än på ditt vattenprov :p
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
ogräset tar inte slut :thumbdown:.. och åkgräsklipparen är inne på service.. vilket betyder att vi får klippa gräset med vår batteridrivna gräsklippare.. 1/3 del i taget (sen behövs en natts laddning..) :thumbdown:

Det positiva är vädret och grillen!

(y)
 
cecar33 skrev:
Du har då inga fritidsproblem ,............målat baksidan av träpanel??:wow:
BaksidanS. Alltså träpanelen tillhörandes baksidan av huset. I och för sig inte världens megajobb för som tur är har jag mexi till underkanten av fönstren så det är bara 16 breddmeter i halvhöjd. Dock svettigt ändå när eftermiddagssolen ligger på.

Idag blev det gesimsen på framsidan av huset, lite jobbigt eftersom det är sutterräng så jag fick stå på stegen men det gick bra. Skulle tagit undertaket på balkongen också men tyckte det behöver tvättas först så det blev i stälolet att demontera taklister och tvätta det bruna q(;^;)p innertaket med Nitor målartvätt. Skall måla vitt och byta högstrukturtapeten i hallen och måla över de oranga :wow: väggarna i tvättstugan med någet mer tidsenligt.

Baksidan av panelen får fortsätta vara obehandlad...
 
Fixat tappvatten till toafixturen och provtryckt
 
Micro skrev:
Monterat upp poolen så fru i huset kan leka valross. :D
Ajabaja. Leka val heter det!
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Blev mest småplock idag, en herrans massa vändor med rullebören till tippen, pillat bort all ogräs vid trottoarkanten utanför tomten samt städat av trottoaren, målat lite samt plockat undan lite i källaren. Fint väder iaf :)
 
phl skrev:
Blev mest småplock idag, en herrans massa vändor med rullebören till tippen...
Har du skottkärreavstånd till tippen (y)

Avstod en gång från en tomt för att den låg alldeles bredvid kommunens skräpstack.
Ett par månader senare lade de ner den återvinningsstationen.
Det var en fin tomt :confused:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Gjutit plintarna till altanen och sätt dit bärlinorna, det är från och med nu det roliga börjar (y)
Vattnade den nysådda gräsmattan 3 ggr mellan varven och den här gången ser det minsann ut som att det tar sig. Sen ägande jag en stund åt att plocka i ordning och serva maskinparken efter sista dagarnas jobb.

Hann med att klippa gräset och springa ett varv med trimmern också innan det var mörkt, det är så skönt att det är ljust länge nu!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.