4 379 996 läst · 32 153 svar
4380k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
man får komplettera med en http://www.parts-express.com/tc-sounds-lms-ultra-5400-18-dvc-subwoofer--293-666
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag låter aldrig en bas spela över 110 hz, för mycket slaskfrekvenser som inte har där att göra... ligger det inte ett hipassfilter på från början så hamnar bara massa skit som man inte vill höra i basen
Mellan 75 och 100 brukar vara lagom att dela.
Mellan 75 och 100 brukar vara lagom att dela.
Kopplat över från ved till frånluftpannan
Bluddrar en massa och släpper ut vatten men niben kanske ska göra så?
Förmodar att man stänger av vedpannan helt dvs strömmen?
Hämtat 2 tomma träbingar att ha ved i 👍
Bluddrar en massa och släpper ut vatten men niben kanske ska göra så?
Förmodar att man stänger av vedpannan helt dvs strömmen?
Hämtat 2 tomma träbingar att ha ved i 👍
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Förslag på bra lådor för basen?DeesL skrev:
Det har blivit så tyst här sedan kantorn slutade spela J.S. Bachs Toccata & fuga i d-moll med öppna kyrkdörrar.
Skaffat de snörasskydd jag saknat, tack Robert-san för en smidig affär.
Klippt gräset för andra gången denna vecka, tror det växer ett par centimeter per dygn just nu....!
Blivit sugen på lite solceller, även detta är Roberts fel.
Klippt gräset för andra gången denna vecka, tror det växer ett par centimeter per dygn just nu....!
Blivit sugen på lite solceller, även detta är Roberts fel.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag har inga snörasskydd.
Behövs tydligen inte här söderut,
En timme efter ett snöfall dånar det till, och man vet att snön har glidit nere (tack Benders Paloma belagda), och ligger på backen.
Så vad är det för bra med att snön ligger kvar på taket?
(Dum fråga inser jag, men jag är lite smådum )
Behövs tydligen inte här söderut,
En timme efter ett snöfall dånar det till, och man vet att snön har glidit nere (tack Benders Paloma belagda), och ligger på backen.
Så vad är det för bra med att snön ligger kvar på taket?
(Dum fråga inser jag, men jag är lite smådum )
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg
Det inser du den gången du råkar befinna dig under takfoten en timme efter ett snöfall...KnockOnWood skrev:
Min käre far stod och skottade en stig från huset till parkeringen på landet när snön släppte från taket, han fick ropa på min mamma så hon kom och grävde loss honom. Hon är märklig min mor, lätt att hetsa upp sig över minsta sak men i detta fall hade hon tydligen gått ut, konstaterat läget, letat rätt på en spade (skyffeln pappa använde hade inte bitit på den packade snön, och låg dessutom under, kom fram igen på vårkanten) och helt sonika grävt fram pappa som satt fast till midjan. Bra att hon levererar när det verkligen gäller blev min slutsats...