MathiasS skrev:
Spelar dom någonting alls i det lägre registret?
60 Hz som lägst. Och det är kanske vid -12 dB.
Det blir ju inte mycket att väcka grannarna med när orgelpreludiet drar igång till söndagsgudstjänsten.
 
MathiasS skrev:
Jo det förstår jag, men jag menade att du limmar ett par remsor på sidoväggarna som du sedan limmar fronten mot.
Nej, det tänkte jag inte göra. Men jag fasar av kanten på insidan så att det får plats mycket lim där, såhär

hur-limma.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MathiasS skrev:
man får komplettera med en [länk]
Just det, 15 to 150 Hz är inte kattskit precis.

Bara att bygga en låda storlek tvåbilsgarage också :)
 
Jag låter aldrig en bas spela över 110 hz, för mycket slaskfrekvenser som inte har där att göra... ligger det inte ett hipassfilter på från början så hamnar bara massa skit som man inte vill höra i basen :(
Mellan 75 och 100 brukar vara lagom att dela.
 
MathiasS skrev:
Spelar dom någonting alls i det lägre registret?
Såklart inga basmonster men det var vi inte ute efter heller, utan lite soft bakgrundsmusik sådär när man ligger och jäser där ute:)

Ska jag basa så får jag gå in och vrida igång mina gamla Cerwin Vega AT-100:wow:
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
D09
Kopplat över från ved till frånluftpannan

Bluddrar en massa och släpper ut vatten men niben kanske ska göra så?

Förmodar att man stänger av vedpannan helt dvs strömmen?

Hämtat 2 tomma träbingar att ha ved i 👍
 
DeesL skrev:
Jag låter aldrig en bas spela över 110 hz, för mycket slaskfrekvenser som inte har där att göra... ligger det inte ett hipassfilter på från början så hamnar bara massa skit som man inte vill höra i basen :(
Mellan 75 och 100 brukar vara lagom att dela.
Förslag på bra lådor för basen?
Det har blivit så tyst här sedan kantorn slutade spela J.S. Bachs Toccata & fuga i d-moll med öppna kyrkdörrar.
 
Fått fibern installerad och numera surfar jag i 100Mbps. Oj vad skönt. Det går jättesnabbt att surfa BH nu :)
 
Redigerat:
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Skaffat de snörasskydd jag saknat, tack Robert-san för en smidig affär.
Klippt gräset för andra gången denna vecka, tror det växer ett par centimeter per dygn just nu....!

Blivit sugen på lite solceller, även detta är Roberts fel.
 
MathiasS skrev:
Skaffat de snörasskydd jag saknat, tack Robert-san för en smidig affär...
Det var i elfte timme va?
 
Tvärtom, första laddningen kom en dag för sent i höstas. Fick vänta halva vintern innan det blev snöfritt så jag fick dom på plats. Nu kommer jag vara redo för snöstormen redan på måndag.
 
Jag har inga snörasskydd.
Behövs tydligen inte här söderut,
En timme efter ett snöfall dånar det till, och man vet att snön har glidit nere (tack Benders Paloma belagda), och ligger på backen.

Så vad är det för bra med att snön ligger kvar på taket?
(Dum fråga inser jag, men jag är lite smådum :surprised: )
 
Bytt fyra tillfälliga skruvar i balkongräcket mot FZV. Ni tror väl inte sunk-Bauhaus i Lödde hade dito skruv när jag behövde i lördags? Hur sjutton kan man inte sälja varmförzinkad maskinskruv!?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ullberg
KnockOnWood skrev:
Så vad är det för bra med att snön ligger kvar på taket?
(Dum fråga inser jag, men jag är lite smådum :surprised: )
Det inser du den gången du råkar befinna dig under takfoten en timme efter ett snöfall...

Min käre far stod och skottade en stig från huset till parkeringen på landet när snön släppte från taket, han fick ropa på min mamma så hon kom och grävde loss honom. Hon är märklig min mor, lätt att hetsa upp sig över minsta sak men i detta fall hade hon tydligen gått ut, konstaterat läget, letat rätt på en spade (skyffeln pappa använde hade inte bitit på den packade snön, och låg dessutom under, kom fram igen på vårkanten) och helt sonika grävt fram pappa som satt fast till midjan. Bra att hon levererar när det verkligen gäller blev min slutsats...
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.