K
Vit kattklocka monterad på en nymålad röd vägg vid en altandörr. Marken nedanför väggen är täckt med skyddstejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har målat väggen vid ytterdörren på altanen så att jag kunde sätta upp kattklockan, som är köpt genom BH.
Den verkar fungera bra, reagerar även när två-benta går förbi 😀
Min katt är ute o rumlar hela nätterna men brukar komma in runt midnatt och äta lite och sen ut igen. Så när han har ätit då kommer klockan att stängas av...
 
  • Gilla
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
Inte idag just, men i helgen.
De (nästan) sista momenten på balkongrenoveringen blev klara. Det återstår att täcka lite skruvhål på kjolen med färg och så ska räcket målas. Det har varit ett längre projekt som sträckt sig över hela sommaren, första bitarna revs ned i maj. Vi gick från en helt sluten låda till en mycket mer öppen variant. Till skillnad från flertalet av grannarna valde vi att behålla den gröna färgen där de istället har bytt till vita spjälor.
Gult hus med tegeltak och grön balkong, där balkongen har vita räcken och är täckt med gröna plankor, fotograferat under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad balkong med gröna träspjälor och vitt räcke på ett gult trähus med rött tegeltak, omgiven av grönskande träd och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En nyrenoverad balkong med grönmålade spjälor på ett gult hus med vitt runt fönster och dörrar samt ett rött tegeltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grönmålad balkong med träspjälor på ett gult hus. Sidorna av räcket är återstående att målas och projektet närmar sig slutförande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men den stora frågan är om vi ska våga oss på det nu, eller om det ska få vänta tills nästa år iom. att det är tryckt virke. Det har å ena sidan legat och torkat nu hela sommaren, och mannen i färgbutiken tyckte att det nog skulle gå bra om vi väntade till slutet på säsongen. Å andra sidan är det ju just tryckt, och man brukar väl prata om att man ska låta det ligga ett år innan man målar tryckt.
Skulle ju gärna göra det nu hellre än sedan, när man ändå har alla grejer framme och är igång så att säga. Vad säger den samlade expertisen här, hur mycket hästskit blir det om vi gör det nu jämfört med nästa sommar?
 
  • Gilla
P-plats och 4 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Inte idag just, men i helgen.
De (nästan) sista momenten på balkongrenoveringen blev klara. Det återstår att täcka lite skruvhål på kjolen med färg och så ska räcket målas. Det har varit ett längre projekt som sträckt sig över hela sommaren, första bitarna revs ned i maj. Vi gick från en helt sluten låda till en mycket mer öppen variant. Till skillnad från flertalet av grannarna valde vi att behålla den gröna färgen där de istället har bytt till vita spjälor.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Men den stora frågan är om vi ska våga oss på det nu, eller om det ska få vänta tills nästa år iom. att det är tryckt virke. Det har å ena sidan legat och torkat nu hela sommaren, och mannen i färgbutiken tyckte att det nog skulle gå bra om vi väntade till slutet på säsongen. Å andra sidan är det ju just tryckt, och man brukar väl prata om att man ska låta det ligga ett år innan man målar tryckt.
Skulle ju gärna göra det nu hellre än sedan, när man ändå har alla grejer framme och är igång så att säga. Vad säger den samlade expertisen här, hur mycket hästskit blir det om vi gör det nu jämfört med nästa sommar?
Jättefin grön färg!! Helt rätt
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
4774
tveksamt tveksamt skrev:
Inte idag just, men i helgen.
De (nästan) sista momenten på balkongrenoveringen blev klara. Det återstår att täcka lite skruvhål på kjolen med färg och så ska räcket målas. Det har varit ett längre projekt som sträckt sig över hela sommaren, första bitarna revs ned i maj. Vi gick från en helt sluten låda till en mycket mer öppen variant. Till skillnad från flertalet av grannarna valde vi att behålla den gröna färgen där de istället har bytt till vita spjälor.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Men den stora frågan är om vi ska våga oss på det nu, eller om det ska få vänta tills nästa år iom. att det är tryckt virke. Det har å ena sidan legat och torkat nu hela sommaren, och mannen i färgbutiken tyckte att det nog skulle gå bra om vi väntade till slutet på säsongen. Å andra sidan är det ju just tryckt, och man brukar väl prata om att man ska låta det ligga ett år innan man målar tryckt.
Skulle ju gärna göra det nu hellre än sedan, när man ändå har alla grejer framme och är igång så att säga. Vad säger den samlade expertisen här, hur mycket hästskit blir det om vi gör det nu jämfört med nästa sommar?
Snyggt med grönt till gult 👍. När det blir dags att sätta ny panel på huset så vill jag måla det gult med gröna knutar och fönsterluckor. Det lär dock dröja då panelen mår toppen i dess faluröda slamfärg 😀
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Vit träbyggnad med nyinstallerad dörr, omgiven av träd och växtlighet, med ett rött hus till höger och en arbetsbänk framför byggnaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörr på plats. Och färg redo att hämtas ut i morgon så att detta matchar övriga fem hus.
 
  • Gilla
P-plats och 5 till
  • Laddar…
4774
tveksamt tveksamt skrev:
Inte idag just, men i helgen.
De (nästan) sista momenten på balkongrenoveringen blev klara. Det återstår att täcka lite skruvhål på kjolen med färg och så ska räcket målas. Det har varit ett längre projekt som sträckt sig över hela sommaren, första bitarna revs ned i maj. Vi gick från en helt sluten låda till en mycket mer öppen variant. Till skillnad från flertalet av grannarna valde vi att behålla den gröna färgen där de istället har bytt till vita spjälor.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Men den stora frågan är om vi ska våga oss på det nu, eller om det ska få vänta tills nästa år iom. att det är tryckt virke. Det har å ena sidan legat och torkat nu hela sommaren, och mannen i färgbutiken tyckte att det nog skulle gå bra om vi väntade till slutet på säsongen. Å andra sidan är det ju just tryckt, och man brukar väl prata om att man ska låta det ligga ett år innan man målar tryckt.
Skulle ju gärna göra det nu hellre än sedan, när man ändå har alla grejer framme och är igång så att säga. Vad säger den samlade expertisen här, hur mycket hästskit blir det om vi gör det nu jämfört med nästa sommar?
Vad är det för ncc kod på den gröna färgen?
 
Jag kan kolla mina anteckningar och återkomma, påminn mig om jag inte gör det. :)
 
Litet projekt men behövde bockas av.
En träpanel på en byggnad med en mindre skada, en murken dropplist och ett pågående reparationsarbete på det intilliggande trädäcket med verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var bara en mindre skada i panelen men dropplisten var murken.
Nära bild av en träpanel på en fasad med synliga skador och röta, omgiven av rödfärgad panel och murbruk vid grunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Under panelen hittade jag turligt denna lilla skada men ville åtgärda den.
Närbild av en delvis träpanelerad husvägg med en ny ljusmålad träbit isatt nedtill för att laga en skada, samt närliggande fukt- och murkenskador i den gamla panelen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Högg ur och anpassade träbiten (fynd i ladan som rymmer mer roliga saker än man tror)
Ett trasigt handtag till justeranordningen på en bordsåg ligger på en träarbetsbänk, nära verktyg och träbitar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Olyckligtvis gick handtaget till anhållet på bordsågen sönder så detta fick bli ett provisorium.
Brädor och en tumstock ligger på en arbetsbänk i ett snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästa fynd i ladan, tom färdigmålad!
Reparation av röd träpanel på ett hus. Nya träbitar är uppspikade längst ned på panelen, nära en stupränna och en trädörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppspikat och snart dags att måla.

Har insett att handspika inte är min starka sida men mycket döljs väl under färgen! 😇
 
  • Gilla
mexitegel och 8 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Litet projekt men behövde bockas av.
[bild]
Det var bara en mindre skada i panelen men dropplisten var murken.
[bild]
Under panelen hittade jag turligt denna lilla skada men ville åtgärda den.
[bild]
Högg ur och anpassade träbiten (fynd i ladan som rymmer mer roliga saker än man tror)
[bild]
Olyckligtvis gick handtaget till anhållet på bordsågen sönder så detta fick bli ett provisorium.
[bild]
Nästa fynd i ladan, tom färdigmålad!
[bild]
Uppspikat och snart dags att måla.

Har insett att handspika inte är min starka sida men mycket döljs väl under färgen! 😇
Dagens ungdom, kan bara spika om en maskin gör det åt dem.! 😉

Bra lada du verkar ha du, en sådan skulle man haft. 🙃
 
  • Haha
Ohchips
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Dagens ungdom, kan bara spika om en maskin gör det åt dem.! 😉

Bra lada du verkar ha du, en sådan skulle man haft. 🙃
Tack men ungdom är man väl inte om man passerat halvsekel? 😆
Dålig spikning mest för det var svårt att stå rätt men man lär sig.
 
  • Haha
Ohchips
  • Laddar…
Allt är ju relativt. :)
Jag tycker det såg helt okej ut på bild i alla fall, men jag är förmodligen ännu sämre än du på att spika så.. =P
 
  • Haha
Ohchips
  • Laddar…
Renoverat altanräcke i trä framför ett gult hus, utfört enligt kravspecifikation i stekande sol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En blond flicka står framför en nybyggd altan med trästaket och ett gult hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog en dag ledigt från semestersnickrandet och åkte in till Visby och bytte altanräcke åt lillasyster. Resultatet är utifrån hennes kravspecifikation, jag förordade något helt annat men hon blev nöjd i alla fall. 27 grader varmt och stekande sol. Systerdotter som agerar linslus på efter-bilden.
 
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vad är det för ncc kod på den gröna färgen?
Den gröna har NCS S 5030-G10Y
 
4774
tveksamt tveksamt skrev:
Den gröna har NCS S 5030-G10Y
Tackar 😀
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Byggt enkelt men stabilt trappräcke.
 
  • Enkelt men stabilt träräcke vid en trappa, byggt av obehandlade träplankor, installerat i ett vitt rum med svart takstomme och ljust trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.