F fisgris8 skrev:
Har tänkt precis samma som dig men då är frågan kör du vita vanliga lister till innedörrarna? Det var där min ide föll nämligen.
Har ekdörrar som är inmålade så behöver inte foder runt dessa. Är på några ställen där jag har foder runt men då kan jag helt enkelt gå runt med ek på dessa med.

Tror dock det kan bli snyggt med ekfoder även runt en vit karm

• Ekdörr med matchande ekpaneler på sidorna och ett vitt dörrfoder i ett modernt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Har ekdörrar som är inmålade så behöver inte foder runt dessa. Är på några ställen där jag har foder runt men då kan jag helt enkelt gå runt med ek på dessa med.

Tror dock det kan bli snyggt med ekfoder även runt en vit karm
Ska tänka på saken! Tack!

S
F fisgris8 skrev:
Ska tänka på saken! Tack!
Jag har valnötsfoder runt vita fönster och dörrar. Smygen är vit som karmen.

• Fönster med vit karm och vit smyg, med valnötsfoder runtom. Krukväxter på fönsterbrädan: en Monstera och en succulent i varsin kruka.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 9 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag har valnötsfoder runt vita fönster och dörrar. Smygen är vit som karmen.
Snyggt och tack för inspo men jag har tyvärr inga foder till mina fönster. Mina är vitbetsade. Dålig bild men det första är färdigt och de andra ska målas med.
Min tanke är att kanske göra vitbetsade foder till golv och dörrar med i samma material.

• Fönster med ram av obehandlat trä i ett rum under renovering, skyddspapp på golvet och målarburk på fönsterbrädan, skog syns genom fönstren.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Fick tummen ur och monterade stänkskydd över tvättstället av spillbitar som har legat ute och svalnat i 2 år
Foga imorgon dessutom tror jag att jag ska byta tvättställ och blandare
Fick ett tvättställ av min chef i Norge var väll ingen norrman som ville ha det
Jag gillar det och det runda var hela tiden tänkt att vara tillfälligt
Frugan är lite skeptisk till färgen men hon vänjer nog sig

• Tvättställsskåp med rund handfat och kromblandare. Vägg bakom matchande kakelplattor. Handtvål i dekorativ flaska till vänster.
    Skapa konto
  • Stänkskydd av dekorativa kakelplattor monterade ovanför ett tvättställ som saknar handfat och en blandare. En rund spegel hänger på väggen ovanför.
    Skapa konto
  • Ett fyrkantigt tvättställ monterat på en mörk träbänk med en silverfärgad stålkant och en kromad blandare framför ett kaklat stänkskydd med mönster.
    Skapa konto
  • Gilla
Dilato och 12 till
  • Laddar…
Z
Dräneringsarbete runt ett hus med vit fasad, ett dike grävt intill en husvägg och fuktig mark runtom.
Skapa konto

Inte i dag, men helgen som var. Dräneringen påbörjad på sista hushalvan. Lite kämpigt när huset står på berg 🙄

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Gjutit ett första lager betong för reparation under källardörren

Första lager betong gjutet för reparation under röd källardörr, omgiven av gråsprängd murbruk och stenar.
Skapa konto
En nyligen gjuten betongyta under en röd källardörr, med en svart plastbehållare med flytande betong och en borrmaskin till vänster.
Skapa konto
Ny-gjuten betong under källardörr med träformar och omgivande stenar vid pågående reparation.
Skapa konto

• Gilla
Dilato och 7 till
  • Laddar…
Nisch med rör och elledningar i vardagsrum under konstruktion, träskiva och verktyg synliga, liten stegpall i förgrunden.
Skapa konto

Byggt en nisch för att dölja diverse rör och främst för att minska ljudet från toalettens avloppsrör, som passerar genom vardagsrummet...

• Gilla
Dilato och 8 till
  • Laddar…
Igentligen igår, MEN!
Passade på att införskaffa 2 modeller av Firenze väggarmaturer till balkongen.
De gamla såg ut som att de hade åkt i en torktumlare. Trasiga glas och avsaknad av skruvar etc.
Skönt och städa ut förra ägarens synder 😊

• Svart Firenze väggarmatur monterad på mörk trävägg, med transparenta glasrutor och synlig etikett, sladdar fästa längs väggen.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Lekte elektriker igen och drog fram en nolla till perilexen i köket, så nu kan jag välja vilken spis jag vill, på min gamla Elekto Helios funkar bara ugnen och två av fyra plattor (som tur är funkar stora plattan)😇

• Gilla
JanneJanne123 och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Ska börja bygga mig en bänk för pizzaugnen så svängde förbi en kakelbutik och köpte på mig 4st 60x60 plattor av utgående sortiment för halva priset, och nu sitter jag och försöker beräkna hur mycket virke jag ska köpa hem. AI kanske inte tar våra jobb inom kort ändå?

Detaljerat schema för sågning av virke. Inkluderar mått och spill: 5,1m längd – 10 bitar à 50cm (spill: 10cm), 4,8m längd – 4 bitar à 115cm (spill: 20cm). Använd 20cm + 30cm till två extra bitar à 50cm.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:
Igentligen igår, MEN!
Passade på att införskaffa 2 modeller av Firenze väggarmaturer till balkongen.
De gamla såg ut som att de hade åkt i en torktumlare. Trasiga glas och avsaknad av skruvar etc.
Skönt och städa ut förra ägarens synder 😊
Den förbaskade etiketten drar ner intrycket en del😢

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Halvoljat och kompletteringskittat några fönster.

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
4774
Än så länge målat entreväggarna till sommarvistet samt satt upp lite inredning, men dagen är full med önskade göromål 😀

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Pågående köksrenovering med 2/3 av taket färdigställt, ventilation åter installerad, möbler och material överallt, inga bänkskivor ännu.
Skapa konto

Gnetat vidare i ”köket”. 2/3 av taket är uppe. Ventilation åter på plats. Wi-Fi i denna delen av huset inkopplad igen. Köksfläkten kvar att sätta upp innan bänkskivorna kommer på måndag.

• Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.