Påbörjat altanbyggande idag kommit en bit.
 
  • En röd husfasad med början på en altanbyggnad, omgivet av grönt gräs och träd, i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under konstruktion av träaltan vid röd husvägg med gräsmatta, träbjälkar på plats och skottkärra framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Ett halvfärdigt tak renoveringsprojekt med isoleringsskivor på golvet i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsatt med taket. Högen på golvet krymper. Drygt 40% klart. En hel rad kvar med 10 skivor. Sedan är det kapa eller håltagning i resterande.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
S
Min fru beställde toalettjobbet med den här målbilden.
Modern inredd toalett med vita och grå toner, väggmonterat skåp, diskret toalettpappershållare och minimalistisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev så här. (Inte helt klart än.)
Ej färdigställt badrum med grå kakelvägg, tre vita skåp monterade på väggen och måleritillbehör på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 19 till
  • Laddar…
Fönster på plats. Bara resten kvar...😶
 
  • Ett nyligen installerat fönster i en trävägg som tillfälligt är täckt av skyddspapp, med en skruvdragare i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
S
F Fluxor skrev:
Fönster på plats. Bara resten kvar...😶
Jag tror du köpte för litet fönster.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Tänkte först ha trähyllor i teak i garderoberna men fick tag i lite melaninklädd Mdf-skivor så fick bli det. Istället för vit kant så tog jag på teakkantband. Får se om jag stör mig på att inte ta kanterna men få klämma på kantband på dom då. Melaminklädda MDF-skivor med teakkantband och verktyg i en underkonstruktion under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Melaninklädda MDF-skivor med teakkantband på arbetsbänk, förberedelse för garderobsbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Melaninklädda MDF-skivor staplade med pålimmat teakkantband på verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vart iaf rätt så slimma och nötta. Beställde lådor i vitt till andra garderoben så det iaf blir lite enhetligt Inbyggd garderob med vita melaninklädda hyllor och teakkantband, öppen dörr visar skor och lådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bara fixa belysningen och elcentralen lite fint :)
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag tror du köpte för litet fönster.
Haha ja, hade varit tufft med ett stort, men tyvärr är det en vägg i ett badrum. Ett väldigt pyttelitet badrum. Det är nog inte mer än 3dm vägg till höger om hålet!
 
S sinuslinus skrev:
Min fru beställde toalettjobbet med den här målbilden.
[bild]

Det blev så här. (Inte helt klart än.)
[bild]
Bra förtydligande! Jag var lite osäker på om det var klart.. 😉
Ser ut att kunna bli väldigt bra när det är klart!
 
  • Haha
sinuslinus
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Tänkte först ha trähyllor i teak i garderoberna men fick tag i lite melaninklädd Mdf-skivor så fick bli det. Istället för vit kant så tog jag på teakkantband. Får se om jag stör mig på att inte ta kanterna men få klämma på kantband på dom då.[bild][bild][bild]

Vart iaf rätt så slimma och nötta. Beställde lådor i vitt till andra garderoben så det iaf blir lite enhetligt [bild]

Bara fixa belysningen och elcentralen lite fint :)
Vart iaf lite mer propert med belysning
 
  • Öppet garderobsskåp med inbyggd belysning som lyser upp hyllor med skor och lådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sson85 och 14 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Vart iaf lite mer propert med belysning
När du är klar kan du väl komma hem och fixa lite hos mig? Du ser ut att ha god smak, hålla god fart och bo i söderort. Öl och mat finns!
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
När du är klar kan du väl komma hem och fixa lite hos mig? Du ser ut att ha god smak, hålla god fart och bo i söderort. Öl och mat finns!
Kanondeal! Mätt och lätt packad och få snickra
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Fint! Hade det vart en lagom mängd så hade det gott. Men hitills har jag förbrukat 5,5st ekfanerad Mdf och behöver köpa minst 2 till. Då förstår iaf jag hur mycket det är som hade behövts fräsas 😂kämpar på med mitt.[bild][bild][bild]

Hämtade även en spegeln som limmades på Alm ramen.[bild]
Vad tänker du att du ska ha för lister sen?
Har samma design runt mina altandörrar fast med ljus betsat trä. Vet dock inte vilka lister jag ska ha.
 
F fisgris8 skrev:
Vad tänker du att du ska ha för lister sen?
Har samma design runt mina altandörrar fast med ljus betsat trä. Vet dock inte vilka lister jag ska ha.
Kör samma som jag gör ramen runt det hela med. 8x22mm planhyvlad ek. Kommer kännas enhetlig och rätt så naturligt.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
A atomlab skrev:
Vart iaf lite mer propert med belysning
Till mig oxå 😀
 
A atomlab skrev:
Kör samma som jag gör ramen runt det hela med. 8x22mm planhyvlad ek. Kommer kännas enhetlig och rätt så naturligt.
Har tänkt precis samma som dig men då är frågan kör du vita vanliga lister till innedörrarna? Det var där min ide föll nämligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.