4 379 001 läst · 32 153 svar
4379k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Målat.
Så nu får man vänta några dagar till innan nästa sväng.
Så nu får man vänta några dagar till innan nästa sväng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När jag ändå var i målartagen så passade jag på att borsta hela fasaden på boningshuset för att måla panelen med Falu kopparfärg. Målade sedan halva huset innan handlederna ruttnade på enformigheten och återgick till att konka jord säckar och stenar, gräva och slita rötter istället 😄. Resten av huset får bli morgondagens projekt.
Räknade ut materialet själv istället, skrev en vansinnigt detaljerad inköpslista och hur varje bit skulle sågas för att rymmas (skippade släp). På väg till bygghandeln ändrade jag hela designen och körde på känsla 😂
Men än så länge har det gått bra, fortsätter imorgon.
Men än så länge har det gått bra, fortsätter imorgon.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag tog upp ett hål. Sedan blev det en fläkt isatt medans min bättre hälft med far tapetserade.
Inkoppling av ventilationskanalen mot gamla huven på vinden. Men det blir en annan dag. Hällen är restad med datum i juli.
Vädret har inte varit på min sida men det har tillkommit hjul och hyllor.
La ut plattorna ovanpå för att se på ett ungefär hur det kan tänkas bli
Väldigt blanka plattor, så det speglas mycket. Ananas för fräschör
Hur mycket håller klinkersplattor för? Jag har en bänkskiva jag hade tänkt lägga mellan men det känns lite overkill, och då ska man se till att den inte slår sig också. Det känns redan ganska plant och stabilt, så några liggande 45x145 reglar från altanbygget till mellan kanske räcker? Det ska kunna stå en pizzaugn på, enligt spec ca 25kg
Logga in
Skapa konto
La ut plattorna ovanpå för att se på ett ungefär hur det kan tänkas bli
Logga in
Skapa konto
Väldigt blanka plattor, så det speglas mycket. Ananas för fräschör
Logga in
Skapa konto
Hur mycket håller klinkersplattor för? Jag har en bänkskiva jag hade tänkt lägga mellan men det känns lite overkill, och då ska man se till att den inte slår sig också. Det känns redan ganska plant och stabilt, så några liggande 45x145 reglar från altanbygget till mellan kanske räcker? Det ska kunna stå en pizzaugn på, enligt spec ca 25kg
Bänkskiva kanske är onödigt, men tvärreglar och kanske marinplywood?Storsockret skrev:Hur mycket håller klinkersplattor för? Jag har en bänkskiva jag hade tänkt lägga mellan men det känns lite overkill, och då ska man se till att den inte slår sig också. Det känns redan ganska plant och stabilt, så några liggande 45x145 reglar från altanbygget till mellan kanske räcker? Det ska kunna stå en pizzaugn på, enligt spec ca 25kg
F fribygg skrev:
Logga in
Skapa konto