4 363 164 läst · 32 088 svar
4363k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fint med rödfärg! Att få se en kopparfärg på huset hade ju varit spännande...4774 skrev:
Finns det ingen spec för maxvikt som följde med klinkersplattorna? Är det så att säga golvklinkers så ska de tåla belastning av dagligt gående människor bara underlaget är väl utfört. Vårt klinkersgolv ligger på ett uppreglat undergolv som består av ett regelverk så de ligger endast på det i kanterna och det har klarat sig sedan förra ägaren la dit dem 2005.Storsockret skrev:Vädret har inte varit på min sida men det har tillkommit hjul och hyllor.
[bild]
La ut plattorna ovanpå för att se på ett ungefär hur det kan tänkas bli
[bild]
Väldigt blanka plattor, så det speglas mycket. Ananas för fräschör
[bild]
Hur mycket håller klinkersplattor för? Jag har en bänkskiva jag hade tänkt lägga mellan men det känns lite overkill, och då ska man se till att den inte slår sig också. Det känns redan ganska plant och stabilt, så några liggande 45x145 reglar från altanbygget till mellan kanske räcker? Det ska kunna stå en pizzaugn på, enligt spec ca 25kg
Bra fråga. Jag vet inte ens vad jag köpte, traskade in och pekade på en utgående platta till nedsatt pris som var blank och såg OK ut och sa att jag ville ha 4st 😅4774 skrev:Finns det ingen spec för maxvikt som följde med klinkersplattorna? Är det så att säga golvklinkers så ska de tåla belastning av dagligt gående människor bara underlaget är väl utfört. Vårt klinkersgolv ligger på ett uppreglat undergolv som består av ett regelverk så de ligger endast på det i kanterna och det har klarat sig sedan förra ägaren la dit dem 2005.
Men det är tydligen Fio Amani Grey jag köpt, men jag hittar inte något matnyttigt.
Inte idag, men i helgen. Och (till största delen) inte mitt hus utan svärfars.
Han fick ju en vattenskada i huset i vintras (samtidigt som vi konverterade huset från heltidsboende till sommarstuga), och till slut så verkar försäkringsbolaget vara klara med åtgärderna. Så i helgen var vigd åt att återställa efter detta, således storstädning av både byggdamm och eftermössen som gärna besöker huset när det står tomt en längre stund.
Inget som gör sig kul på bild, men flyttat möbler, dammsugit och skurat huset från golv till tak, fixat i ordning trädgården så det ska gå att flytta ut lagom till midsommar.
Tacksamt nog hann vi hem igår kväll så jag kunde dra på ett lager grundfärg på balkongen hemma också innan läggdags.
Han fick ju en vattenskada i huset i vintras (samtidigt som vi konverterade huset från heltidsboende till sommarstuga), och till slut så verkar försäkringsbolaget vara klara med åtgärderna. Så i helgen var vigd åt att återställa efter detta, således storstädning av både byggdamm och eftermössen som gärna besöker huset när det står tomt en längre stund.
Inget som gör sig kul på bild, men flyttat möbler, dammsugit och skurat huset från golv till tak, fixat i ordning trädgården så det ska gå att flytta ut lagom till midsommar.
Tacksamt nog hann vi hem igår kväll så jag kunde dra på ett lager grundfärg på balkongen hemma också innan läggdags.
De som jobbar i den butik som du köpte plattorna hos borde veta kan jag tycka eller åtminstone ha något bra tips för att de inte ska spricka när pizzaugnen kommer på plats.Storsockret skrev:
Innan jag fyllde igen efter avloppsrörsbytet så vill jag ta tillvara på de gamla vattenrören som låg i backen, och fy satan vilket slit det var. Insåg till slut att manuellt arbete är förlegat och hämtade traktorn.
Två rör på cirka 5 meter, tippar att de vägde 100-150kg/st.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Två rör på cirka 5 meter, tippar att de vägde 100-150kg/st.
Det tog 18 år men nu är de gamla taklisterna i vardagsrummet laserade till samma 70-talsnyans som annat i huset.
Vi har pratat om detta länge men det krävdes att jag gjorde det för att det skulle bli gjort.
Numera använder jag Cuprinol brunsvart från Byggmax, det ger i stort sett identisk ton som övrigt brunsvart i huset från -74.
Förr blandade jag svart och brunsvart från Beckers.
Vi har pratat om detta länge men det krävdes att jag gjorde det för att det skulle bli gjort.
Numera använder jag Cuprinol brunsvart från Byggmax, det ger i stort sett identisk ton som övrigt brunsvart i huset från -74.
Förr blandade jag svart och brunsvart från Beckers.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Såg finare ut än nytt när du rengjort så. Vad är tanken att behandla med?
Husägare
· Trelleborg
· 629 inlägg